AndroidHealthClinic

Bezoekers in dit topic

Zijn er hier nog wat mensen die aan de nootropics hangen of andere supps nemen om de mentale gezondheid optimaal te houden?

Mijn geheugen lijkt aardig gesloopt wegens recreatief leven. Paar goede brain boosters zouden mij ook wel goed doen. Alzheimers ontwijken lijkt me wel een fijne gedachte.
 
Mucuna pruriens of is die al genoemd?
 
Zijn er hier nog wat mensen die aan de nootropics hangen of andere supps nemen om de mentale gezondheid optimaal te houden?

Mijn geheugen lijkt aardig gesloopt wegens recreatief leven. Paar goede brain boosters zouden mij ook wel goed doen. Alzheimers ontwijken lijkt me wel een fijne gedachte.
Intermittent fasting. ;)
 
Ik citeer omdat ik nog andere dingen te doen heb :
AQP4 has been indicated to be closely related with Aβ clearance (Iliff et al., 2012). In some studies, no differences were found in the expression of AQP4 in the frontal cortex between AD patients and controls (Rodriguez et al., 2006; Perez et al., 2007), while one study reported that the expression of AQP4 was significantly decreased in stage IV–V AD patients with moderate or severe cerebral amyloid angiopathy (Moftakhar et al., 2010). However, the present study showed a significant increase in the expression of AQP4 in the brains of APP/PS1 mice, which is in accordance with some human and animal studies (Hoshi et al., 2012; Xu et al., 2015).The above inconsistent results in AQP4 expression in AD may be associated with the different stages of disease, specific neuroanatomical areas, and whether patients had complications or not.
1) Het gaat hier over muizen.
2) Studies zijn naar mijn mening nog maar in beginfase en zoals aangegeven wordt zijn de mechanismen nog lang niet voldoende gekend om al conclusies te trekken.
3) Inconsistente resultaten.
4) IF is geen wondermiddel.
 
Je hoeft niet meteen zo lullig te doen :mad:

Ik geef maar een suggestie aan Rob G mijn brother from another mother

Maar ik merk dat je in kamp Galen zit wat betreft IF en onderzoeken “lezen”

Ook prima
 
Je hoeft niet meteen zo lullig te doen :mad:

Ik geef maar een suggestie aan Rob G mijn brother from another mother

Maar ik merk dat je in kamp Galen zit wat betreft IF en onderzoeken “lezen”

Ook prima
??????
 
meteen een emmer digitale stront over me heen,
giphy.gif
 
Omdat ik een studie met jou betwist ben ik direct cynisch? Als ik niet beter wist zou ik zeggen dat jij cranky bent van IF :trollface:.
Haha nee gewoon een lange stressvolle dag gehad misschien is dat het. Verder vind ik het een beetje nitpicking; testen met muizen zijn algemeen geaccepteerd als een middel van onderzoek, zeker naar auto-immuun en neurologische ziektes. Natuurlijk is een randomized controlled trial op mensen nuttiger, maar daar zijn niet altijd tijd en resources voor. Zeker bij iets wat geen geld op kan leveren (zoals niet eten / fasten).. en dus niet gesponsord wordt door een of andere instelling of bedrijf. IF is natuurlijk ook een relatief nieuw iets.

Om in de geest van dit topic te blijven; ik denk dat IF je op de lange termijn meer gezondheidsvoordelen oplevert dan gare middeltjes en nootropics.

Ik fast zelf in de ochtend/middaguren waarin de belangrijkste beslissingen genomen moeten worden op werk. Ik merk zeker een mentale boost en clarity, ten opzichte van een (koolhydraatrijk) ontbijt, zoals een bak met oats of ontbijtgranen en melk. Waar natuurlijk opzich zelf niks mis mee is.

En goede bak koffie doet ook wonderen.
 
Je hoeft niet meteen zo lullig te doen :mad:

Ik geef maar een suggestie aan Rob G mijn brother from another mother

Maar ik merk dat je in kamp Galen zit wat betreft IF en onderzoeken “lezen”

Ook prima
:roflol:

Ik werk gewoon evidence-based, dat is niet een specifieke manier van onderzoeken lezen, zo leest iedere wetenschapper ze.

Ik kan iedereen in dit topic ook wel het boek Rigor Mortis aanbeleven. Het kaart een hoop zaken aan die mis zijn gegaan met wetenschappelijk onderzoek en die ook nog steeds misgaan (maar er is verbetering in het verschiet). Zelfs bijzonder kleine details van een onderzoek bleken achteraf hele onderzoeksresultaten totaal onbetrouwbaar te maken. En dan heb ik het niet over lullige onderzoeken, maar onderzoeken die echt in de toptijdschriften terecht zijn gekomen zoals Nature en Science.
bol.com | Rigor Mortis, Richard Harris | 9780465097906 | Boeken

Het boek leest eenvoudig weg en is echt een aanrader. Ik kan je garanderen dat je na het te hebben gelezen er een andere houding ten aanzien van wetenschappelijk onderzoek op nahoudt. Een goede recensie over dit boek kun je hier lezen: https://sciencebasedmedicine.org/rigor-mortis-whats-wrong-with-medical-science-and-how-to-fix-it/
 
Tijd geleden deze aflevering van Breakthrough over veroudering gekeken en vond hem best goed:

Komt onder meer aan bod hoe ze de FDA zover proberen te krijgen om anti-aging erkend te krijgen als behandeling. (En daarmee de eerste drug trial tegen veroudering rondkrijgen met metformine.)
 
1) Het gaat hier over muizen.
2) Studies zijn naar mijn mening nog maar in beginfase en zoals aangegeven wordt zijn de mechanismen nog lang niet voldoende gekend om al conclusies te trekken.
3) Inconsistente resultaten.
4) IF is geen wondermiddel.

Gezien punt 2, kun je punt 4 niet als conclusie trekken.
 
Zijn er hier nog wat mensen die aan de nootropics hangen of andere supps nemen om de mentale gezondheid optimaal te houden?

Mijn geheugen lijkt aardig gesloopt wegens recreatief leven. Paar goede brain boosters zouden mij ook wel goed doen. Alzheimers ontwijken lijkt me wel een fijne gedachte.

Wederom Ashwagandha :)
 
Back
Naar boven