MuscleMeat

Bezoekers in dit topic

Ja ik lees ook wel meer over NAD+ ja.

De combo alfaliponzuur + acetyl-l-carnitine wordt volgens mij ook vaak gebruikt als anti aging stack. Carnitine heeft wel meer voordelen, zit volgens mij ook in zo’n beetje iedere fatburner of energizer.

Carnitine is best prettig als pre workout. Geeft een kleine mentale boost. Ook helpt het goed tegen brain fog.
 
Ashwagandha is een erkend adaptogeen. Wat betekent dat het helpt hij stress/spanningen. Daarnaast helpt het dus bij slapen, vanwege de smimulerende werking op de GABA-erge neurotransmissie. Maar de voordelen houden daar niet op. Het werk tegen depressie. Bij mannen kan het testosteron aanmaak verhogen en daarmee ondersteunend zijn voor libido en prestaties in de gym. Het verlaagt cortisol, bloedsuiker. En zo zijn er nog wel een paar dingen.

In een wetenschappelijk onderzoek werkte Ashwagandha minstens zo goed of zelfs beter tegen spanningen dan Lorazepam.

Ik zou even googelen. Er is veel te vinden hierover.

Voor mij persoonlijk helpt het niet veel met slapen (jammer..), maar ik voel me er overdag kip lekker op. Ik ben snel gespannen en heb snel stress, maar met Ashwagandha is dit zo goed als verdwenen. Probeer het uit zou ik zeggen.

Ik zou capsules nemen met concentraat. Dat wortelpoeder is ranzig en je moet er een enorme schep van nemen. Neem het merk ‘Swanson’. Prijzen liggen enorm uit elkaar, ik heb weleens 25€ betaald voor 1 potje. Die van Swanson werkt super en kost 6-7€ ongeveer.

Hmmz heb net het biologisch poeder besteld. Ook een beetje ginkgo biloba en Maca.
 
Hmmz heb net het biologisch poeder besteld. Ook een beetje ginkgo biloba en Maca.

Als je kratom weg krijgt, dan moet dit ook wel lukken :o
 
Hoever wil je gaan met dit topic. Puur op voeding gericht? Anders is het einde zoek, helemaal als de broscience er bij komt, mjjn oma rookte en werd 105 of dronk elke dag wijn en werd 98 en zulke crap. O er voeding gesproken, het verhaaltje van elke dag een wijntje is goed voor je is recent ook tegengesproken en het advies is helemaal niet drinken. En daar ben ik het mee eens.
 
Hoever wil je gaan met dit topic. Puur op voeding gericht? Anders is het einde zoek, helemaal als de broscience er bij komt, mjjn oma rookte en werd 105 of dronk elke dag wijn en werd 98 en zulke crap. O er voeding gesproken, het verhaaltje van elke dag een wijntje is goed voor je is recent ook tegengesproken en het advies is helemaal niet drinken. En daar ben ik het mee eens.
Dat is geen broscience maar gewoon een domme opmerking om 1 random voorbeeld als representatief te beschouwen.
 
Dat is geen broscience maar gewoon een domme opmerking om 1 random voorbeeld als representatief te beschouwen.
Dat was ook de vraag, als je alles er bij gaat halen wat je leven zou doen verlengen is het eind zoek. Laten we het bij science houden en dus niet voorbeelden die ik zei die nog wel eens voorbij komen.
On topic: je darmflora, neem je daar wat voor? Xylitol werkt antibacterieel in de mond. L. bulgaricus, s. Thermopilus, inuline (fructo-oligosachariden) voor de darmflora.
 
Hoever wil je gaan met dit topic. Puur op voeding gericht? Anders is het einde zoek, helemaal als de broscience er bij komt, mjjn oma rookte en werd 105 of dronk elke dag wijn en werd 98 en zulke crap. O er voeding gesproken, het verhaaltje van elke dag een wijntje is goed voor je is recent ook tegengesproken en het advies is helemaal niet drinken. En daar ben ik het mee eens.

Tja ik ben zelf niet zo van de restricties. Als je een goede reden hebt om iets te slikken, eten, doen of laten tbv longevity vind ik het wel interessant.

Ik heb wel overwogen een probiotica te nemen en wel wat zitten zoeken. Maar ik vind dat dan weer net een prijzig supplement. Voor minder dan 5e / maand koop je geen probiotica (degene die ik zag voor dat geld bij de supplementenboer who’s name we do not speak of is al tijden uitverkocht anders had ik hem wel even geprobeerd).
 
Dat was ook de vraag, als je alles er bij gaat halen wat je leven zou doen verlengen is het eind zoek. Laten we het bij science houden en dus niet voorbeelden die ik zei die nog wel eens voorbij komen.
On topic: je darmflora, neem je daar wat voor? Xylitol werkt antibacterieel in de mond. L. bulgaricus, s. Thermopilus, inuline (fructo-oligosachariden) voor de darmflora.
Verplicht bij ieder ding relevantie studies plaatsen, bij voorkeur klinische. :-)
 
Weet niet of we het onderwerp meditatie hier willen bespreken. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het mij veel goed doet. Ik ben zo iemand die iets te vaak in zijn hoofd zit en consequent mediteren helpt daar goed tegen. Dat op zijn beurt zorgt er voor dat ik dingen wat beter los kan laten waardoor ik aanzienlijk minder stress heb.

Volgens mij is er voldoende klinisch wetenschappelijk bewijs voor meditatie. Ik had er iig veel eerder mee moeten beginnen.
 
Weet niet of we het onderwerp meditatie hier willen bespreken. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het mij veel goed doet. Ik ben zo iemand die iets te vaak in zijn hoofd zit en consequent mediteren helpt daar goed tegen. Dat op zijn beurt zorgt er voor dat ik dingen wat beter los kan laten waardoor ik aanzienlijk minder stress heb.
Ik luister veel naar Eckhart Tolle op Audible (The Power of Now). Noem me zweverig, maar het helpt me ontzettend om meer in het moment te leven.
 
Verplicht bij ieder ding relevantie studies plaatsen, bij voorkeur klinische. :-)
The effect of xylitol on dental caries and oral flora hier wat over xylitol.
LAB, [Antagonistic activity of Lactobacillus bacteria strains against anaerobic gastrointestinal tract pathogens (Helicobacter pylori, Campylobacter coli,... - PubMed - NCBI
Inulin, http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/20014091091841
Voor vrouwen na de menopauze en opname van Ca en Mg + bone turnover Effects of oligofructose-enriched inulin on intestinal absorption of calcium and magnesium and bone turnover markers in postmenopausal women. - PubMed - NCBI
Inulin, darmfunctie en constipatie, https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09637486.2016.1212819
Als ik er naast zit hoor ik het graag, ben een voorstander van onderbouwing.

Koning Eenoog probiotica is al yoghurt. Hoef je geen dure pillen voor te halen.
 
Overigens zitten in veel producten al inuline zonder dat je het weet. Zelf vermenteren van groenten door de van natuurlijk aanwezige melkzuurbacteriën zorgt voor een betere vertering, ze produceren veel vit C. Vroeger werd niet anders gedaan..
 
Koning Eenoog probiotica is al yoghurt. Hoef je geen dure pillen voor te halen.

Ja maar volgens mij wil je wel ff minimaal enkele miljarden van die organismen binnen krijgen, voor minder heeft het toch niet zo veel nut?
 
  • Orgaanvlees, best food there is.
  • Grasboter
  • Algehele gezondheid test eens in de zoveel tijd (vitamines/mineralen en hormonen)
  • low carb, high fat en moderate protein of high carb, low fat en moderate protein.

- carcinogeen en verhoogt kans op hart- en vaatziekten
- pretty much #1 (cholesterol anyone?)
- overdiagnose
- alle long living tribes in history ever zijn mega high carb
 
HUARGH; meer carbs rammen, is dat dan tbv slaap? Want ik zit daar wel een beetje in een lastige afweging. Met low carb kan ik eenvoudig ripped blijven en ik voel me er wel lekker bij. Maar ik heb wel het idee dat slaap en libido beetje te lijden hebben onder weinig carbs. Goed anderzijds worden carbs ook wel gerelateerd aan cognitieve problemen.

als je bloedsuiker te laag dipt tijdens slaap kun je wakker worden maar te veel eten vlak voor bed kan verteringsproblemen geven en daar kun je ook van wakker worden, is even experimenteren
 
- carcinogeen en verhoogt kans op hart- en vaatziekten
- pretty much #1 (cholesterol anyone?)
- overdiagnose
- alle long living tribes in history ever zijn mega high carb

Hoe moet ik deze post lezen? Wil je zeggen dat grasboter #1 gezondheidstip is?
 
Ja maar volgens mij wil je wel ff minimaal enkele miljarden van die organismen binnen krijgen, voor minder heeft het toch niet zo veel nut?
Deze site geeft veel info waar het goed voor is met bronnen,
Probiotica van groot belang voor onze gezondheid | Stichting OrthoKennis

'' The viable cell numbers of probiotics in a product should be at least 10.6CFU/mL at the expiry date for health and functional claiming as the recommended minimum effective dose per day is 10.8–10.9 cells.
Beneficial Properties of Probiotics
Hier wordt aangetoond dat de culturen de passage overleven en geïsoleerd kunnen worden uit feces, echter schijnt S. thermophilus moeilijker zijn om te bevestigen omdat er blijkbaar geen standaard methode is en ze met de pcr test primers gebruiken die niet alleen S thermophilus maar ook het dna van S salivarius kopieert. S thermophilus zou ook meer moeite hebben met het milieu.
Maar ze gebruikte yoghurt met 2,7x10^7 Kve/g, dus 5,4 miljard L. bulgaricus per 200g s thermophilus niet meegerekend.
Wat er in de yoghurt zit bij ons weet ik niet, kan donderdag even vragen of het wordt onderzocht. (denk het niet). Is ook erg afhankelijk van het receptuur en cultuur plus ph en fermentatietijd.
 
Hoe moet ik deze post lezen? Wil je zeggen dat grasboter #1 gezondheidstip is?

nee als in dat is hetzelfde als de reden erboven, alle boter is rotslecht (minus notenboters met als enige ingredient de noot)
 
Back
Naar boven