Fitness Seller

Algemeen slowtalk log van Wasp

Bezoekers in dit topic

TheWasp

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
6 sep 2014
Berichten
2.290
Waardering
925
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
16%
Beste lezers,
Een paar uur geleden heb ik mijn laatste lift in de NK-kwalificatiewedstrijd raw powerlifting gedaan. Of nouja, eigenlijk mijn laatste no-lift. Ik zat dicht bij de eisen voor mijn klasse in training (340 wilks, -93 kg) aan, maar ik heb het helaas op de wedstrijd niet waar kunnen maken. Ik had stress, ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan en ik moest wennen aan de atmosfeer. Zeer slecht geslapen. Pas bij de deadlift kwam ik goed in de wedstrijd. Ik heb het volgende gepresteerd:

Bodyweight: 89,7 bij de weging.

Squat: 175: good lift. 187,5: good lift. 192,5: no lift. (eerste rare misser, in training kan ik dit vrij makkelijk)

Bench: 110: good lift. 120: no lift 120: no lift. Erg zwak. 120 heb ik in training makkelijk gedaan, maar ik kreeg hem niet weg. Ik had hier zoals Tymboo van het forum suggereerde na de 110 beter 117,5 kunnen drukken, dan had ik me waarschijnlijk kunnen kwalificeren. Dom dom dom....

Deadlift: 205: good lift. 220: good lift. 235: no lift. (door die gefaalde bench MOEST ik 235 aan de stang laten hangen. Ik was van plan om vandaag 227,5 of maximaal 230 te liften. 235 was gewoon echt te hoog gegrepen).

Kortom, mijn eerste wedstrijd viel niet echt mee. Ook niet echt zwaar tegen, want toen ik me gemakkelijker in de omgeving begon te voelen ging mijn deadlift soepel. 220 ging goed omhoog en daar had meer in gezeten, maar ik was gedwongen teveel aan de stang te laten hangen.

Mijn doel: de kwali voor 2015 makkelijk halen. Ik heb nu een maand of acht om te trainen meen ik. Ik wil -93 blijven maar op een wedstrijd als deze zonder probleem 350 wilks kunnen scoren en liever nog meer. Ik denk dat er op alle drie de lifts nog veel voor me te halen is.

Ik heb FB getraind maar ik wil weer terug naar UB / LB. Ik post morgen mijn voorlopige schema, waar ik maandag mee wil gaan beginnen.
 
Laatst bewerkt:
Toch goed gedaan, balen van die deadlift. Inn
 
Yes! Powerhouse represent

De ban is gebroken, je hebt t gewoon goed gedaan. Volgende keer iets slimmer zijn en ALTIJD luisteren naar je coach :)

Maar top dat je meedeed vandaag en ook super dat de motivatie er is om door te gaan! Dit maakt je sterker.
 
goed naar tymen luisteren dan kom je er wel


srs
 
gaaf! jammer dat je het net niet gehaald hebt.

hoe lang doe je nu aan powerliften?

volgend jaar beter
 
In. Mooi vooruitzicht om een maand of 8 naar een meet toe te kunnen werken.
 
gaaf! jammer dat je het net niet gehaald hebt.

hoe lang doe je nu aan powerliften?

volgend jaar beter

Lastig te zeggen. Ik train al vrij lang, een jaar of 6. Ik heb eigenlijk nooit overwogen om wedstrijden te doen, totdat ik weer in contact kwam met Tymboo. Ik heb altijd wel redelijk PL gericht getraind (misschien niet genoeg voor een echte powerlifter) en probeerde altijd wel zwaar te liften. Nu ik een wedstrijd heb gedaan en de kwalificatie voor me zag wegglippen heb ik eigenlijk zin in meer. Ik wil me nu echt 100 procent gaan richten op het verhogen van de grote drie. Okay, niet 100, een paar pompsetjes biceps zo hier en daar kan ik niet laten ;)

Tymboo: bedankt voor de mooie woorden. Ik ga ervoor man.

---------- Toegevoegd om 18:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:05 ----------

Ik wil UB/LB doen met ongeveer dit schema: LB doe ik als eerste dag, UB als tweede. Komt me iets beter uit om het zo te doen.

LB 1:
SQ 3x3 (week 1), 3x5 (week 2)
Powercleans 3 x 5
Frontsquat 3 x 8
Beltless deadlift, licht. Focus op techniek, souplesse, routine 5 x 5
3 sets abs
3 sets calve raises

UB 1:
Paused bench 3 x 3 (week 1), 3 x 5 (week 2)
Pendlay rows 5 x 5
Lichte MP 3 x 8
3 x (x) bodyweight pullups
weighted dips 3 x 6
front raises 3 x 8
BB curl 3 x 8

LB 2:
Deadlift 3 x 3
Paused squats, diep onder par maar niet tot max, 3 x 5
Stiff legged DL 3 x 8
Lichte squat 5 x 5
3 sets abs
3 sets calves

UB 2:
Paused bench, licht, gericht op het verbeteren van techniek en souplesse 5 x 5
MP 3 x 5
Weighted pullups 5 x 5
Close grip bench 3 x 8
Bent-over rows 3 x 8
Tricep extensions (one arm) 3 x 8
DB curls 3 x 8


Ik ga niet te gek hoog beginnen en dan probeer ik om iedere week stapje voor stapje progressief te laden op de belangrijke lifts. Vooral op gevoel. Gaat het een week slecht? Misschien volgende week hetzelfde gewicht even laten hangen. Gaat het goed? Verhogen en mijn reps proberen te halen volgende week, etc.

Suggesties zijn absoluut meer dan welkom, schiet maar raak.

---------- Toegevoegd om 21:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Film van de lifts op de kwali staat hier, met dank aan Tymboo:

http://www.youtube.com/watch?v=XCJlwyLM4ws&feature=youtu.be





Raad eens waarom ik als forumnaam voor TheWasp heb gekozen.
 
Laatst bewerkt:
Vanwege je wespentaille?
 
Ik heb nog wat aanpassingen in het schema doorgevoerd, ik verander ze morgen even want ik ben nu echt doodop. Training van vandaag expres lekker licht begonnen. Voelde mijn rug nog van die gefaalde 235 deadlift afgelopen zaterdag. Het voelde allemaal desondanks best zwaar aan, maar ik ben niet ontevreden. Ik voel me erg gemotiveerd om sterker te worden.

Squat:
3 x 3 x 165

Powercleans:
4 x 5 x 80, soepel en voelde lekker. Volgende week meer gewicht erop.

Frontsquat:
2 x 8 x 90
1 x 5 x 90
- Ik voelde mijn rug en ik was gewoon een beetje leeg. Volgende week de 3 x 8 proberen te voltooien.

Beltless deadlift op routine
4 x 5 x 150
- Ik wilde 5 x 5 doen, maar omdat mijn rug zo gaar aanvoelde heb ik de laatste set niet gedaan. Had het wel gekund. Misschien volgende week rustig die 5 x 5 voltooien. Voelde in ieder geval lekker, deadlift voelt echt als een lift waar ik nog progressie kan boeken zonder veel moeite.

3 sets abs en 2 sets kuiten gedaan.
 
Starten met drietjes op je squat tien kilo onder je opener is nu ook weer niet overdreven licht he
 
Starten met drietjes op je squat tien kilo onder je opener is nu ook weer niet overdreven licht he

Dat is waar. Misschien pak ik volgende week als ik 3 x 5 doe wel gewoon 145 of 150. Ik wil gewoon weer rustig op gaan bouwen met perfecte techniek. Nu heb ik daar in ieder geval de tijd voor.
 
Schema met wat suggesties nog wat aangepast om wat meer volume op de mainlifts te draaien.

Vandaag:

Paused bench
3 x 3 x 95

Pendlay row
5 x 5 x 80

MP
3 x 8 x 50

Bodyweight pullups
3 x 6

Weighted dips
3 x 6 x BW + 5

Daarna nog wat gepompt met BB curls en front raises.

Ging lekker, moet ook. Nog licht.
 
Vandaag:

Deadlift
3 x 3 x 190

Ging soepel, voelde lekker. Zit heel veel ruimte.

Squats, ver onder par, paused
3 x 5 x 120

Squats, gewoon met belt
5 x 5 x 130

Echt even wennen aan dit squatvolume. Haalde die 8 x 5 makkelijk, maar ik ben nu goed leeg. Ik ga dit rustig opbouwen.

SL DL
3 x 8 x 90

3 set calves, 3 sets buik.

Voel me voldaan. Heb het gevoel dat ik echt heb gewerkt vandaag. Ik voel ook dat er veel ruimte voor progressie is, dat is zo lekker aan de eerste week van een nieuw schema niet te gek hoog beginnen.
 
Flink volume op de squat. Een soepele 3x3x190 dl is al erg lekker om mee te beginnen in je eerste week.
 
lekkere training,

heb je geen last van de combinatie DL en SQ in 1 training.
 
Valt wel mee, want op mijn zware squatdag (maandag) doe ik relatief lichte deadlifts, terwijl ik op mijn zware deadliftdag (vrijdag) dan juist weer relatief lichte squats doe. Op die manier zit het elkaar niet in de weg. En dank! Ik ga nu met 5 kilo verhogen en zo hoop ik over 3 weken mijn eerste volume PR te zetten met 3 x 3 x 205
 
30 kilo onder je 1rm beginnen is gewoon echt niet heel laag, is echt 87% ofzo

Maar wel goed dat het zo hard ging natuurlijk

En als je niet kunt squatten en deadliften in een training moet je echt wat anders gaan doen :p
 
Tsja, wat kan ik zeggen.. Ik voel me goed, eet gewoon wat boven onderhoud nu, ben gemotiveerd.. Ik wil gewoon niet te lang de PR periode uitstellen. Misschien iets te optimistisch begonnen, maar dat zal dan snel blijken.
 
Back
Naar boven