XXL Nutrition

Algemene dieet tips en richtlijnen die ik gebruik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

bestoldschool

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
2.485
Waardering
0
Probeer ongeveer 1.5-2gr proteine per lbs lichaamsgewicht in te nemen (1kg = 2.2lbs)
Koolhydraten verhogen/verlagen moet dagelijks gevarieerd worden tenzij elke dag precies hetzelfde is, wat onmogelijk is.

Dusaldus:
Laten we aanemen dat je 6.00 opstaat en je om 23.00 naar bed gaat.

Doe je cardio 's morgens om de ene dag voor 30-60 minuten (ook al ben je in je bulking fase, gewoonweg vanwege de cardio vasculaire voordelen ervan)

Direct hierna neem je je 1e maaltijd (7.00).
Deze maaltijd zal een toepasselijke hoeveelheid proteine moeten bevatten en een soort van complexe koolhydraten voor langzame afgifte van glucose/energie voor je fysieke en mentale behoeften voor de daaropvolgende uren.
Toepasselijke hoeveelheid proteine kun je berekenen door je totale dagelijkse behoefte aan proteine te delen door het aantal maaltijden dat je hebt gepland. (bijv als ik 80kg weeg is dat 80 x 2.2 lbs = 176lbs. 176 x 1.5gr of 2gr eiwitten = 264 - 352gr. Dus is je eiwit behoefte per dag tussen de 264gr en 352gr eiwitten per dag.
Deel dit getal door je aantal maaltijden en je hebt het benodigde aantal gram proteine per maaltijd.
Als je van plan bent 8 keer per dag te eten, zul je verschillende soorten proteine nodig hebben, afhankelijk van je behoeften.

's Nachts zul je vnl langzaam absorberende proteinen nodig hebben zoals rood vlees, wildgedierte, kalkoen, caseine etc

Gedurende de dag zou een goed keus kunnen zijn: eieren (heel of alleen de eiwitten afhankelijk van je doel), kip, vis, maaltijdvervangende poeders en melkproducten (weer afhankelijk van je doel)

Direct na de training: snel absorberende whey proteine, glutamine (in je cut fase), BCAA, etc
Hiermee verzeker je constante stroming van aminozuren in je circulatie, zodat wanneer het lichaam het nodig heeft de aminozuren altijd aanwezig zijn en mogelijke spierafbraak voorkomen zou kunnen worden. (door gebrek aan deze proteinen)

Koolhydraten inname zou ook specifiek moeten zijn.
Als je bulkt heb je hierin natuurlijk meer vrijheid en neem je wat meer koolhydraten.
Maar overdrijven hoeft niet.

Zetmeelachtige producten gebruiken gedurende de wat actievere uren van de dag, simpele koolhydraten tijdens en direct na de training.
Nog een zetmeelachtige koolhydraten maaltijd ongeveer 1 uur na je postworkout drink en vanaf dan of geen koolhydraten meer of alleen vezelige koolhydraten (groene groenten)

Goede vetten gebruiken met mate: avocado's (is dat nederlands? Durf geen advocaat op te schrijven :D ), olijven, (wal)noten, visolie, lijnzaadolie.

Met dit in mijn achterhoofd ga ik meestal aan de slag met dieten.
Probeer het voor jezelf en post het op dit forum zodat wij het voor je kunnen aanpassen indien nodig.

Het is niet makkelijk om dieten te maken omdat iedereen anders reageert op verschillende voedingsstoffen en dieetmethodes.
Ook een ieders calorie verbruik is daarbij nog elke dag verschillend.
Dus dit zijn alleen maar algemene richtlijnen die ik gebruik!!!

It's all about timing!!
 
Laatst bewerkt:
Hee Bos, ik heb toch echt wel bijna overal de richtlijn EEN = 1 gram per Amerikaans pond gelezen, da's dus 2,2 gram/kg lich. gew..
1,5-2 g per lbs = 3,3-4,4 g/kg lich gew levert wel erg dure urine op, naar men zegt!

Espi, die niet zeker weet of eiwit ook uitgeplast wordt...

PS: verder is artikel zeker OK.. vooral goed om eens wat andere vetten te vermelden dan de eeuwige lijnzaadolie, idd. avocado en olijven! En wat dacht je van vette sardientjes of makreel... zit nu pistache-nootjes te pellen. Mmm lekker!
 
Laatst bewerkt:
ik doe het cardio gedeelte altijd het lieft savonds omdat ik EN de hele dag moe ben anders EN ik savonds alles wil verbranden wat ik de hele dag heb gegeten en meer...

verder eet ik geen warme maaltijden meer..
veel rijstwafels eten als tussendoortjes
een paar stuks fruit..af en toe een sneetje brood (1 per dag max)
en dan eeh veel cola light en water.. en dat wasset zo een beetje mijn dieet :)

cardio 7 dage per week anderhalf uur en half uur kr8 training.
 
Originally posted by bestoldschool

Doe je cardio 's morgens om de ene dag voor 30-60 minuten (ook al ben je in je bulking fase, gewoonweg vanwege de cardio vasculaire voordelen ervan)


en kan je deze cardio t best dan doen op een rustdag.
ik train bijv. zondag, maadag, woendag en vrijdag. is t dan t beste om dinsdag, donderdag en zaterdag de cardio in de ochtend te doen of moeten die dagen ook eecht actieve rustdagen zijn.

Heel goed artikel BOS, zal iedreen wel wat aan hebben:thumb: :thumbup:
 
Originally posted by bodybuilder0102
ik doe het cardio gedeelte altijd het lieft savonds omdat ik EN de hele dag moe ben anders EN ik savonds alles wil verbranden wat ik de hele dag heb gegeten en meer...

verder eet ik geen warme maaltijden meer..
veel rijstwafels eten als tussendoortjes
een paar stuks fruit..af en toe een sneetje brood (1 per dag max)
en dan eeh veel cola light en water.. en dat wasset zo een beetje mijn dieet :)

cardio 7 dage per week anderhalf uur en half uur kr8 training.

Jouw dieet zou ik niemand aanraden (ik zeg niet dat het voor jou niet goed is), je zat op 500KCal per dag right? Een groot voordeel van cardio in de ochtend is dat het je stofwisseling gedurende de dag hoog houdt... savonds heb je dat minder. Probeer eens sochtends cardio te doen en erna een bord pap (40gram Brinta) met halfvolle melk en een eiwitbron erbij bijvoorbeeld 30gram whey met melk... zo kom je aan 500KCal voor je ontbijt en dat start je stofwisseling op. Misschien ben je dan niet de hele dag moe na cardio in de ochtend. De rest van de dag ga je verder met het dieet wat je nu hebt. Het valt iig te proberen right?
 
Yep goed artikel BOS maarre ik hou het maar op 140gr eiwit per dag en op trainingsdagen 50gr erbij. Ben aan het cutten en als ik ga bulken misschien iets meer. En dit voor 65kg VVM.
 
aan zn fotos te zien werkt t wel voor hem:D, maar idd ben tmet Croc eens om cardio op de nuchtere maag te doen.
 
Originally posted by CrocoDillon


Jouw dieet zou ik niemand aanraden (ik zeg niet dat het voor jou niet goed is), je zat op 500KCal per dag right? Een groot voordeel van cardio in de ochtend is dat het je stofwisseling gedurende de dag hoog houdt... savonds heb je dat minder. Probeer eens sochtends cardio te doen en erna een bord pap (40gram Brinta) met halfvolle melk en een eiwitbron erbij bijvoorbeeld 30gram whey met melk... zo kom je aan 500KCal voor je ontbijt en dat start je stofwisseling op. Misschien ben je dan niet de hele dag moe na cardio in de ochtend. De rest van de dag ga je verder met het dieet wat je nu hebt. Het valt iig te proberen right?

oeiiii kheb dat brinta gezien in de supermarkt..ik d8 ff leze hoeveel kc. enzo maar dat is dodelijk voor mij :| dat is voor echte bodybuilders :D

maar ik denk zoz dat ik me eten weer ga opvoeren..want me stofwisseling staat inderdaad nu op niks noppes nada .(ben best bang :( ) maar khoop dat t weer goed komt :S

en qua cardio in de ochtend..sjah ik doe cardio altijd op de fitnesschool..en die is pas 9 uur open...en ik heb ook nog school enzo :S

maar op zaterdag en zondag doe ik wel cardio in de ochtend want de fitnesschool is in de avond dicht dan...
en dan doe ik t ook op een lege maag.
 
Ik heb geen tijd om het 's ochtends te doen.
Ik moet 8:00 uur weg. Dus moet hiervoor nog, eten, hond uitlaten. En als ik nog moet hardlopen, douchen etc. Dan heb ik mijn rust echt niet en trek ik niet. Ik doe het lekker na elke training. Bevalt me best. 10min voor workout 45 min na workout.
 
Originally posted by Elmar
Ik heb geen tijd om het 's ochtends te doen.
Ik moet 8:00 uur weg. Dus moet hiervoor nog, eten, hond uitlaten. En als ik nog moet hardlopen, douchen etc. Dan heb ik mijn rust echt niet en trek ik niet. Ik doe het lekker na elke training. Bevalt me best. 10min voor workout 45 min na workout.

Als je die hond nu es hardlopend uitlaat, ga je een kwartiertje of 2 eerder je bed uit, komt alles toch nog goed. :D

PS. Je hond vind het waarschijnlijk ook leuk. :thumb:
 
Nou ehm je kent me hond niet! Jonge hondf nog leuk om te rennen maar je moet achter hem aanlopen ipv hij achter jou. :( Maar volgens mij is het wel best zo na me training want ik heb dan al aardig wat verbruikt en dan no ff erachteraan cardio dat komt best goed
 
Originally posted by Jefro


Als je die hond nu es hardlopend uitlaat, ga je een kwartiertje of 2 eerder je bed uit, komt alles toch nog goed. :D

PS. Je hond vind het waarschijnlijk ook leuk. :thumb:
PS: Je moet serieus oppassen, sommige honden hebben echt geen conditie... ik ging een tijdje terug rennen met de hond van een vriendin, ff een rondje om de gymzaal......... dat arme beest ging bijna over zijn nek zo erg was hij buiten adem :rolleyes: :D
 
Ja mijne als hij moe is dan blijft hij ook echt liggen en gaat pas weer mee totdat hij weer verder kan maar meestal is hij pas moe als je hem 2 uur achter elkaar laat rennen :D
En heb een big Duitse HErder dus die kan er aardig wat van
 
Oh kijk, gebruiken dan! Lijkt me wel leuk samen met hond cardio doen sochtends... ik heb geen ruimte voor een hond, ik heb ratten :D en die rennen niet zoo snel.
Die hond waar ik het net over had is zo een klein compact en absoluut niet flexibel hondje... met van die kortje pootjes en groot hoofd... kan niet op de naam komen :(
 
Originally posted by bodybuilder0102
ik doe het cardio gedeelte altijd het lieft savonds omdat ik EN de hele dag moe ben anders EN ik savonds alles wil verbranden wat ik de hele dag heb gegeten en meer...

verder eet ik geen warme maaltijden meer..
veel rijstwafels eten als tussendoortjes
een paar stuks fruit..af en toe een sneetje brood (1 per dag max)
en dan eeh veel cola light en water.. en dat wasset zo een beetje mijn dieet :)

cardio 7 dage per week anderhalf uur en half uur kr8 training.

Ik zie het al: een man met anorexia! Kijk maar eens hier!

http://www.dolfzine.com/page360.htm

En nu niet gaan ontkennen hè! Jij eet obsceen weinig!

En als je helemaal wilt wegteren moet je vooral zo eten.
De meesten hier willen wel vlees op de botten houden en alleen vet kwijt raken: dus veeeel eiwit, matig vet en heel weinig KH.
Anderen eten heel weinig vet en matig KH, maar daar krijg je juist enorme vreetbuien van en vet is gezonder dan KH! Wist je zeker niet hè?

Mgoed.. zo dom zijn hele volksstammen ook. zo was ik ooit zo. Daarom ben ik nu zo fanatiek, de ex-rokers zijn ook altijd het meest fanatiek anti-roken, die weten hoe slecht het voor je is.
Je komt hier alvast om te leren hoe het dan wel moet. Dat is zeker positief!

Richtlijn voor extreem lijnen: 22 kcal/kg lichaamsgewicht.. dat haal jij bij lange na niet. Verhouding k/e/v is het beste 30/40/30 bij een dieet!

Espi
 
Laatst bewerkt:
En zo veranderde mijn thread in een honden post :sad: :(
 
Originally posted by dandyman
aan zn fotos te zien werkt t wel voor hem:D
en ook voor mijn vriendin en voor anderen die ik help... :)
 
Alleen als ik met mijn vriendin bezig ben. :D:whip:
 
Originally posted by bestoldschool
Alleen als ik met mijn vriendin bezig ben. :D:whip:

heeft "apport" al t juiste resultaat :D
zo ja, goed afgericht, man:thumb:
 
Back
Naar boven