AndroidHealthClinic

Algemene dieet tips en richtlijnen die ik gebruik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Esperantisto


..lol..

Espi

nouneej :)
anorexia is toch wel heel anders...dan krijg je niks meer door je keelgat..ik eet temporary een stuk minder maar ik heb je niet verteld wat ik in de weekenden eet :rolleyes:
want ik hou het doordeweeks vol omdat ik dan bijna nooit thuis ben.. maar als ik in de weekende ben uitgeweest en ik kom thuis dan eet ik 4 a 6 broodjes kaas/pindakaas cruesli nootjes of chips
en dan ga ik slape (het slechtste wat je kan doen... mja ik heb t helemaal verkloot denk ik :( ) maar ik heb nog steeds vreetzucht dus anorexia niet :) en die vreetzucht zal ik ook nooit kwijtraken denk ik maar ik moet zeggen dat ik er wel veel beter mee om kan gaan dan eerst.. (ben niet nix voor nix 53 kilo afgevalle :P )

mja ik kijk r niet al teveel naar om..beetje traine..en qua eten verschild het gewoon zwaar sterk per dag/week dus ik heb zoiets van hetzal wel.
 
bodybuilder0102, dat is dus boulimia.. bijna hetzelfde.. anorexia eetpatroon door de week heen en dan in het weekend met ongezond eten compenseren..

Ik wil graag geloven dat je afgevallen bent, maar ooit zul je stoppen met zo extreem weinig eten en dan vliegen de kilo's er weer aan want je hebt je stofwisseling platgelegd.
Nou ja, in ieder geval is het niet eens zo slecht dat je je in het weekend wel volstopt.. dan valt het heel misschien nog mee met die stofwisseling..

En die eetbuien zijn geen wonder.. je eet de hele dag door niks en dan schreeuwt je lijf om eten.. dan moet je 's avonds compenseren.
Kijk, als je nu echt niet van die vreetbuien af kunt komen, dan doe ik je 1 voorstel. Keer de tijden om: prop je 's ochtends vroeg aan het ontbijt vol... 'k Heb geen tijd zeg je... kan me niet schelen: DOEN!! Neem je ontbijt desnoods mee of maak het de avond te voren klaar. En dan zul je zien.. na verloop van tijd krijg je ook wat meer honger overdag.. en ga je je maaltijden gelijkmatiger verdelen.. hier eet zowat iedereen 5 of 6x per dag.. ook de mensen die lijnen!

Jongens, wie heeft er meer argumenten.. ik moet NU weg!

Espi
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by Esperantisto


En die eetbuien zijn geen wonder.. je eet de hele dag door niks en dan schreeuwt je lijf om eten.. dan moet je 's avonds compenseren.
Kijk, als je nu echt zegt niet van die vreetbuien af te kunnen komen, dan doe ik je 1 voorstel. Keer de tijden om: prop je 's ochtends vroeg aan het ontbijt vol... 'k Heb geen tijd zeg je... kan me niet schelen: DOEN!! En dan zul je zien.. na verloop van tijd krijg je ook wat meer honger overdag.. en ga je je maaltijden gelijkmatiger verdelen.. hier eet zowat iedereen 5 of 6x per dag.. ook de mensen die lijnen!

Jongens, wie heeft er meer argumenten.. ik moet NU weg!

Espi

Nou Espi, zal ik dan maar t estafettestokje overnemen:D

precies wat Espi al zegt, t ontbijt overslaan is het domste wat je kan doen. Dat is namelijk het moment om je weer op te laden. en geen smoesjes van ik heb geen tijd idd, dan sta je maar eerder op. Dat doet t gros van t volk hier.

Je moet er wel wat voor over hebben. ik sta ook veel eerder op dan ik eigenlijk nodig acht, maar dit doe ik om in alle rust mn ontbijt te nuttigen en mn overige maaltijden klaar te maken. zorg er voor dat je altijd wat gezond bb-voedsel bij je hebt. Mocht je dit niet doen dan is de verleidng heel groot om bijv. een snelle hap ergens te halen en we weten allemaal dat een snelle en gezonde hap vaak niet hand in hand samengaat.
belangrijkste is om de regelmaat erin te houden qua voeding en "nee"durven te zeggen tegen die ongezonde rommel. Ik en menigeen met mij had er in t begin veel moeiet mee om friet af te slaan.
gister zat ik met mn baas bijv in de auto en hij probeerde mij over te halen om ook een frietje te eten. Ik had er helemaal geen trek in. Komt hij vervolgens nog in de auto zitten om dat frietje naar binne te werken. Zou normaal een verleidelijk moment zijn, ware het niet dat ik er helemaal geen trek meer in heb. Tuurlijk mag je af en toe wel smokkelen ej goed doen aan bijv. een pizza. Maar wat ik hier probeer te zeggen is dat t allemaal draait om gewenning en discipline. T komt geleidelijk maar je moeter zeker veel voor doen en laten
 
Originally posted by bestoldschool


's Nachts zul je vnl langzaam absorberende proteinen nodig hebben zoals rood vlees, wildgedierte, kalkoen, caseine etc

Direct na de training: snel absorberende whey proteine, glutamine (in je cut fase), BCAA, etc
Hiermee verzeker je constante stroming van aminozuren in je circulatie, zodat wanneer het lichaam het nodig heeft de aminozuren altijd aanwezig zijn en mogelijke spierafbraak voorkomen zou kunnen worden. (door gebrek aan deze proteinen)


en s'avonds kwark, is dat geen goede optie?

en ik meen me te herinneren dat na je training je beter gelijk koolhydraten tot je kan nemen dan eiwitten toch?
heb hier een bron ervan, maar heb dit wel vaker gehoord en gelezen.

http://www.ergogenics.org/koolhydraten6.html
klinkt aannemelijk:rolleyes:
 
Re: Re: Algemene dieet tips en richtlijnen die ik gebruik

Originally posted by dandyman
s'avonds kwark, is dat geen goede optie?
Jazeker wel, afhankelijk van mijn doel.
Ik gebruik liever geen melkproducten bij cutten, dus als ik bulk dan gebruik ik wel caseine in de vorm van kwark ed.

en ik meen me te herinneren dat na je training je beter gelijk koolhydraten tot je kan nemen dan eiwitten toch?
heb hier een bron ervan, maar heb dit wel vaker gehoord en gelezen.

http://www.ergogenics.org/koolhydraten6.html
klinkt aannemelijk:rolleyes:
Ook weer afhankelijk van wat ik doe: bulken of cutten, cardio of krachttraining.
Na cardio eet ik liever proteine en groenten, zowel in bulk en cut fase.
Tijdens en na krachttraining in bulkfase drink ik proteine/dextrose(maltodextrose)/creatine.
Tijdens en na krachttraining in cutfase drink ik proteine/glutamine/water.
Dus ik drink/eet niet eerst mijn koolhydraten en dan mijn proteinen, maar allebei tegelijk.

Als het verhaal waar mocht zijn (ik heb het niet eens gelezen) komt het denk niet op een paar minuten aan dat je 's morgens wakker wordt en zegt: "Had ik maar eerst mijn koolhydraten ingenomen want kijk hoe klein ik er nu uitzie!"
 
Re: Re: Re: Algemene dieet tips en richtlijnen die ik gebruik

Originally posted by bestoldschool

Jazeker wel, afhankelijk van mijn doel.
Ik gebruik liever geen melkproducten bij cutten, dus als ik bulk dan gebruik ik wel caseine in de vorm van kwark ed.

dit snap ik niet, caseine inde vorm van kwark???


Originally posted by bestoldschool
Als het verhaal waar mocht zijn (ik heb het niet eens gelezen) komt het denk niet op een paar minuten aan dat je 's morgens wakker wordt en zegt: "Had ik maar eerst mijn koolhydraten ingenomen want kijk hoe klein ik er nu uitzie!"

maar t artikel betreft de kloohydratenbehoefte NA de training. dus je postworkoutshake.
 
Kwark bevat proteine in de vorm van caseine.

Oh ok, ik dacht dat je bedoelde dat ik eerst mijn koolhydraten in moest nemen en dan mijn proteine.
 
Re: Re: Algemene dieet tips en richtlijnen die ik gebruik

Originally posted by dandyman
en ik meen me te herinneren dat na je training je beter gelijk koolhydraten tot je kan nemen dan eiwitten toch?
heb hier een bron ervan, maar heb dit wel vaker gehoord en gelezen.

http://www.ergogenics.org/koolhydraten6.html
klinkt aannemelijk:rolleyes:

Dit is nou niet bepaald een goed artikel en al helemaal geen goede aanbeveling die gedaan wordt.

quote uit artikel(conclusie):
Toen vonden ze dat een mengsel van 0,8 gram koolhydraten per kilo lichaamsgewicht, 0,4 gram eiwitpeptiden per kilo lichaamsgewicht en leucine inderdaad de aanmaak van glycogeen meer verhoogde dan alleen suikers.

Maar…. toen ze de peptiden vervingen door suikers, en de proefpersonen gewoon 1,2 gram suikers per kilo lichaamsgewicht moesten wegwerken, bleek dat die simpele oplossing de aanmaak van glycogeen net zo goed bevorderde als het complexe mengsel. Sterker: het simpele mengsel werkte beter.

Bij de complexe oplossing was de hoeveelheid glycogeen in de spiercel 35,4. Bij de suikeroplossing was het 44,8.(2) Het verschil was trouwens niet statistisch significant.
-------------------------------------------------------------------------------
Hier staat dus eigenlijk: de hoeveelheid glycogeen was hoger bij een hogere koolhydraat inname. Logisch want glucose(koolhydraat) wordt opgeslagen als glycogeen. Maar dit zegt niks over de aanvoer van aminozuren. Na de training is het belangrijk om:
- glycogeen voorraden aanvullen = koolhydraten
- aminozuren naar de spieren 'vervoeren' = eiwitten
Daarom altijd na de training eiwitten + koolhydraten
 
ok dan thnx man.
weer een onderzoek gerectificeerd naar ons toe. Vind ik altijd een nadeel van die onderzoeken altijd. ze spreken elkaar zo vaak tegen dat je gewoon niet meer weet wat je moet geloven.

daarom ben ik (en velen met mij) blij dat hier wordt gesproken uit eigen kennis en vooral, uit eigen ervaringen.
:thumb:
 
Originally posted by dandyman
ok dan thnx man.
weer een onderzoek gerectificeerd naar ons toe. Vind ik altijd een nadeel van die onderzoeken altijd. ze spreken elkaar zo vaak tegen dat je gewoon niet meer weet wat je moet geloven.

daarom ben ik (en velen met mij) blij dat hier wordt gesproken uit eigen kennis en vooral, uit eigen ervaringen.
:thumb:

No prob.
Maar snap je welke foute conclusies uit het onderzoek worden gehaald? Het onderzoek is niet fout, maar de aanbeveling wel. Als je dit niet inziet, dan weet je ook niet wie of wat je moet geloven:)
 
@BOS: Aanpak lijkt veel op die van mij, alleen zit ik hoger in eiwit. Jij was toch ook voor koolhydraatmanipulatie?

@Burn: idd!! bij ergo altijd de orginele onderzoeken napluizen voordat je de mening van WK aanneem.
 
Originally posted by burn


No prob.
Maar snap je welke foute conclusies uit het onderzoek worden gehaald? Het onderzoek is niet fout, maar de aanbeveling wel. Als je dit niet inziet, dan weet je ook niet wie of wat je moet geloven:)

maar als je er dus minder verstand van hebt word je als t ware gewoon misleid. Want dat onderzoek is bedoeld voor mensne als ons en waarom dan zon aanbeveling als ze weten dat aminozuren van belang zijn.
 
Originally posted by 3XL
@BOS: Aanpak lijkt veel op die van mij, alleen zit ik hoger in eiwit. Jij was toch ook voor koolhydraatmanipulatie?
Ook ik zit hoger met proteine, maar om de vrede te bewaren hier heb ik 1.5-2gr opgeschreven.
Dit is nog steeds iets wat iedereen voor zichzelf uit moet zoeken.
Ik weet dat ik net als jij hoger zit als 2gr.

En de koolhydraten manipuleer ik ook nog steeds ja, maar voor bovenstaande redenen had ik het simpel gehouden en ik moest snel weg :D
 
Originally posted by bestoldschool


En de koolhydraten manipuleer ik ook nog steeds ja, maar voor bovenstaande redenen had ik het simpel gehouden en ik moest snel weg :D

koolhydraatmanipulatie is toch je koolhydraatinname in cycly verdelen.een paar dagen veel laden en dan weer veel minder toch om vervolgens weer veel koolhydraten tot je te nemen?
(kort door de bocht gezegd/gevraagd)
 
Ja (kort gezegd)
 
En wat is dan t beste om voor je training te eten?

Ik zit nu op havermout met yoghurt en een blikje tonijn.
Ok, de yoghurt raden jullieaf, maar wat dan. Je moet toch wel de benodigde koolhydraten dan naar binnen werken, maar wat voor koolhydraten. gewoon groenten?
 
Originally posted by dandyman
En wat is dan t beste om voor je training te eten?

Ik zit nu op havermout met yoghurt en een blikje tonijn.
Ok, de yoghurt raden jullieaf, maar wat dan. Je moet toch wel de benodigde koolhydraten dan naar binnen werken, maar wat voor koolhydraten. gewoon groenten?

De meeste groenten bevatten niet veel koolhydraten. Hoelang voor je training eet je? Zo slecht lijkt me yoghurt met havermout en tonijn niet. Vervang anders de yoghurt door kwark en dan kun je de tonijn ook wel weglaten.
 
Originally posted by burn


De meeste groenten bevatten niet veel koolhydraten. Hoelang voor je training eet je? Zo slecht lijkt me yoghurt met havermout en tonijn niet. Vervang anders de yoghurt door kwark en dan kun je de tonijn ook wel weglaten.

een uur. En dan de kwark vervangen? hmmm op zich geen slecht plan nee, maar liever niet want lijkt me wel moeilijk weg te werken en die proteine van de tonijn kan ik op zich wel goed gebruiken denk ik.

t is overigens milde magere biologische yogurt met 4 gram koolhydraten(suikers) en 4 gram eiwit.
 
goed artikel dat zijn ook mijn richtlijnen. Ga nu eens extra groentes nog een keer erin gooien voor 30 min na mijn shake.

Ik sta op met whey shake, half uurtje later complexe koolhydraten en casseine eiwit + vitaminen en mineralen.

Dan 3 uur later een maaltijd met redelijk veel complexe koolhydraten, verbranding is dan nog hoog + ben intensief bezig.

2,5 uur later tonijn met weinig complexe koolhydraten.

Avondmaaltijd met veel vlees (voornamelijk kip) veel groene groentes. 500mg vit C

training

after trainingsshake met glucose om de glycoceenvoorraden aan te vullen, whey

30 min daarna zeer weinig complexe koolhydraten + casseine (eieren)

Daarna slechts nog casseine voor het slapen gaan.

zit zelf ook ver over die eiwitinname. Zit in bulk dus ook veel zuivelproducten.


onv. vetten krijg ik voldoende binnen door noten en lijnzaadolie


BOS nog tips??


Koolhydraatmanipulatie baseer je dat op trainings en niet trainingsdagen?? Ik verlaag namelijk mijn koolhydraatinname op niet trainingsdagen.
 
Originally posted by Dom!nator
BOS nog tips??
nee, ziet er wel goed uit vind ik...

Koolhydraatmanipulatie baseer je dat op trainings en niet trainingsdagen?? Ik verlaag namelijk mijn koolhydraatinname op niet trainingsdagen.
maakt niet uit, soms doe ik hoge kh inname op rustdagen om te zien hoe ik eruit zie en hoe ik me voel met volle voorraad glycogeen (een beetje alsof je je wedstrijddag hebt), andere keren verlaag ik mijn kh inname op een rustdag, omdat ik geen zin heb om me zo vol te voelen of voor praktische redenen.

Ik doe meestal 3 laag 1 hoog en dan 2 laag, 1 hoog.

Soms koppel ik de kh inname aan mijn training bijv als ik weet dat ik een zware/intensieve training (als normaal) zal/wil hebben dan gooi ik wat meer kh's in de motor.
 
Back
Naar boven