MuscleMeat

algemene (kick)box etc. technieken topic

Frenkpie

Massive Warrior
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
ik dacht dat dit miss wel een interessante topic kon zijn. om met elkaar te praten over technieken m.b.t. sparring en de manier van stoten en trappen.

ik zelf heb dus een vraagje :)
ben 1.73 m en weeg 78 kg. op zich heb ik wel aardig wat kracht in me stoten en trappen (hoor ik), maar t nadeel is dus dat ik klein ben. en ik moet soms wel eens tegen mensen kickboxen die dus 20 cm groter zijn... en dat is soms wat lastig.

hoe zou ik dus het beste kunnen aanvallen?....wanneer ik direct naar voren wil gaan en van onderuit naar boven ga stoten, doet een beetje ervaren lange persoon een voorwaartse trap of stoot.

beginnen met een trap is meestal geen goede keus, zeker omdat mijn benen stukken korter zijn. weet iemand miss hoe ik het beste een aanval kan beginnen tegen een wat langere persoon?

ik doe zelf soms wel inkomen met een spinning backfist en dan kan ik het afmaken met stoten op de maag/lever of knietjes. maar ik kan dus niet constant dezelfde aanval gebruiken.

weet iemand nog meer goede aanvalstechnieken wanneer je aan het sparren bent tegen een langer persoon? ik vind t nogal lastig nl.

Heel ge-focused naar het dijbeen kijken vervolgens trappen maar niet op het dijbeen maar op t koppie :D
Altijd een goede opening, werkt 9 van de 10 keer en geeft nog een schrik-reactie ook !

Je moet onthouden dat VAAK zeg niet altijd maar vaak grotere mensen een stuk langzamer zijn. Daar moet je gebruik van maken. En anders kick je hem gewoon in ze ballen :P haha nee hoor

Dat is zeg maar de makkelijkere versie ervan Ryu :D

Idd, gebruik je snelheid... ga voor de snelle combinaties etc.

Bovenbenen of de lever als ie binnen bereik is het hoofd

Originally posted by badboy
Dat is zeg maar de makkelijkere versie ervan Ryu :D

ja dat denk jij misschien. Als je veel ring ervaring hebt weet je zelf wel dat als je tegen iemand die veel zwaarder en groter is bepaalde techniek moet gebruiken. En nummer 1 is dan Snelheid

Een stoot op de kin of een vol in de lever zijn genoeg om een wedstrijd te winnen

Als ikzelf wedstrijden had van thai-boxen dan liep ik altijd direct op em af waardoor hij overompeld was en gaf em gelijk een low-kick met een hoek dit een geen daalder maar een meier waard

Originally posted by Frenkpie

ben 1.73 m en weeg 78 kg. op zich heb ik wel aardig wat kracht in me stoten en trappen (hoor ik), maar t nadeel is dus dat ik klein ben. en ik moet soms wel eens tegen mensen kickboxen die dus 20 cm groter zijn... en dat is soms wat lastig.

hoe zou ik dus het beste kunnen aanvallen?....

Het mag niet in een wedstrijd, maar is leuk voor op de training!!:p

Je spreekt met een van je vrienden af voor de training begint dat als je tegen een grotere gozer gaat sparren je vriend achter je tegenstander op zijn knieën moet gaan zitten. Daarna geef jij je spartegenstander een klein duwtje en hij zal achteruit vallen over je vriend!!:p

Originally posted by Juriaan
Een stoot op de kin of een vol in de lever zijn genoeg om een wedstrijd te winnen

En dan vooral die lever. De 'grootste' vechters krijg je op die manier neer. Je hebt daar ook zo'n lekkere zwevende rib zitten...

Op de kin is ook vaak effectief alhoewel ik ook wel vechters heb gezien die bijna niet KO te krijgen zijn dmv een klap op het hoofd...

Originally posted by TongPo

En dan vooral die lever. De 'grootste' vechters krijg je op die manier neer. Je hebt daar ook zo'n lekkere zwevende rib zitten...

Op de kin is ook vaak effectief alhoewel ik ook wel vechters heb gezien die bijna niet KO te krijgen zijn dmv een klap op het hoofd...

Idd maar als ie echt vol op de kin is, gaat vrijwel iedereen nok, probeer voor de gein is bij een maatje van je :D

eh domme vraag maar waar zit je lever :P

toch net boven je paal machine?

eh das je blaas suggie :D

lol heb niet goed zitten opletten bij bio :P boven de blaas dan?

Bij de meeste mensen zit hij aan de rechterkant...

ik ben lang en snel..potje vechten frenkie?

Lever is idd heel effectief. Iemand Bob Sapp zien neergaan door 1 levertrap bij de K1? :)

Yep, gezien... was tegen Cro Crop.

Terug
Naar boven