Fitness Seller

algemene (kick)box etc. technieken topic

Bezoekers in dit topic

Wat ik wel weet is dat de meeste de polsen intapen. Lijkt me ook wel verstandig.
 
polsen zou k zowiezo intapen, en beenbescherming zou k in t begin ook dragen. Je breekt j been niet zomaar, maar een trap tegen een goede korte blok zonder bescherming doet wel vies zeer. Hard j schenen door tegen iets minder risicovols aan t gaan tikken.
 
ik heb een vraag;

Ik ben na lange tijd weer begonnen met kickboxen, maar ik durf nog niet met m'n scheenbeen te trappen. Ik trap (automatisch) met de wreef van de voet.
Ik ben bang dat m'n scheenbeen pijn doet en breekt als ik er vol mee trap, zeker op een blok.

Moet ik zonder scheenbeschermers trainen en m'n scheenbenen gevoelloos maken (hoe?)

Over m'n polsen een soortgelijke vraag; moet ik ze intapen ter bescherming, of gewoon zonder tape trainen en ze sterker maken?

polsen intapen, dit is tegen blessures. heb wel paar keer handen gekneusd gehad en dat kan daarig lang duren. Bandage is ook voor polsen en handen dus gewoon omdoen voor veiligheid. En je wreef is veel onveiliger om mee te trappen, gewoon met je scheenbeen trappen, op de bokszak hard je je scheenbeen wel zonder berscherming en wen je wel aan het trappen met scheenbeen. Tijdens sparren enzo wel bescherming aan want die is vooral voor de ander, word vast nie gewaardeert als je anderen trapt zonder bescherming aan. En er zijn denk ik wel veel topics over het gevoeloos maken van je schenen, maar schijnt iig niet zo goed te zijn maar aan de andere kant word het wel weer gedaan. Mijn ervaring is dat de eerste trap op een bokszak ff zeer doet en na een paar keer trappen niet meer. Ik ging wel eens met vrij trainen een uur alleen lowkicks geven tegen een bokszak om er aan te wennen. Succes!
 
Thanks!

M'n zwagertje heeft nu een hele zware bokszak, dan ga ik daar wel zonder beschermers op trappen om ze wat gevoelloos te maken.
En sparren gewoon met beschermers.
 
Ik ging wel eens met vrij trainen een uur alleen lowkicks geven tegen een bokszak om er aan te wennen.

Wat doe jij verder allemaal voor je conditie?:P
 
Back
Naar boven