• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

Alisa's logje

Bezoekers in dit topic

Alisa

Cool Novice
Waardering
561
Lengte
1m73
Massa
63kg
Vetpercentage
20%
Hoi hoi!

Besloten om ook een logje bij te gaan houden :)
Vroeger als kind altijd veel aan sport gedaan en 10 jaar geleden begonnen met fitness. Hoe meer ik het doorkreeg, hoe leuker ik het begon te vinden en de afgelopen 5-6 jaar ben ik daar eigenlijk steeds fanatieker in geworden en me ook wat meer gaan verdiepen in voeding en wat voor mij wel of niet werkt.

In het topic voorstellen heb ik wat meer over mijn achtergrond uitgelegd en wat de reden was dat ik vorig jaar teveel ben afgevallen.
De afgelopen 11 maanden ben ik vooral bezig geweest om weer aan te komen, mijn lichaam daar weer van te laten herstellen en mijn fysiek weer terug op te bouwen.
Inmiddels zit er weer 11-12 kg bij t.o.v. januari dit jaar en eigenlijk altijd aan krachttraining blijven doen. Cardio vind ik vooral lekker om te doen (of ja meer het gevoel erna) maar dat doe ik momenteel heel beperkt.

Nu vooral gefocust op het gedeelte voeding en aan het uitvogelen wat wel of niet voor mij werkt. Ik merk dat mijn lichaam vooral veel moeite heeft met koolhydraten en ik heb de jackpot met intoleranties gewonnen. Dus het is even mijn weg weer vinden in wat wel en niet goed gaat en probeer weer wat meer variatie in mijn voeding te krijgen. Heb al veel tips en adviezen gekregen in dit topic en daar ben ik nog steeds lekker mee bezig!

Uiteindelijk is mijn doel om volgend jaar met een (wedstrijd)coach aan de slag te gaan, maar wil eerst mijn lichaam weer krijgen waar het moet zijn en eerst maar eens zien wat er haalbaar is of niet.
Focus is nu eigenlijk nog steeds op alles :roflol: , maar extra op schouders, rug en glutes.
Weet nog steeds niet exact wat mijn onderhoud is, dat was een tijdje 1900 maar aangezien er weer iets gewicht af ging heb ik dat nu opgehoogd naar 2000. Zodra ik stagneer of merk dat er weer wat af gaat doe ik er weer 50-100 kcal per dag bij en dat was eigenlijk het afgelopen jaar ook steeds mijn aanpak geweest om op een rustige manier weer aan te komen. In principe vind ik mijn gewicht zo prima en wil ik het vooral even een tijdje zo houden.

Trainingsschema momenteel:
Ma: borst, schouders, triceps
Di: quads & glutes
Wo: rug, schouders, biceps
Do: rust
Vr: glutes & hamstrings
Za: rug, schouders, biceps
Zo: overall legday maar vooral focus op de glutes

Soms wissel ik weleens iets om als dat beter uitkomt met werk maar meestal hou ik bovenstaande aan :)

Ik vind foto's maken in de gym echt mega awkward haha maar vandaag even foto's gemaakt:
Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 17.44.28_a67505bb.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 17.44.28_46e7727d.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 17.44.28_dcae66a7.jpg

Laatst bewerkt:
  • Like
  • Bicep
Waarderingen: brian0206, pineapple1025, RLS en 11 andere personen
Ik volg..

• Like
Waarderingen: Alisa
Leuk dat je gaat loggen, succes! 😁

• Like
Hoi hoi!

Besloten om ook een logje bij te gaan houden :)
Vroeger als kind altijd veel aan sport gedaan en 10 jaar geleden begonnen met fitness. Hoe meer ik het doorkreeg, hoe leuker ik het begon te vinden en de afgelopen 5-6 jaar ben ik daar eigenlijk steeds fanatieker in geworden en me ook wat meer gaan verdiepen in voeding en wat voor mij wel of niet werkt.

In het topic voorstellen heb ik wat meer over mijn achtergrond uitgelegd en wat de reden was dat ik vorig jaar teveel ben afgevallen.
De afgelopen 11 maanden ben ik vooral bezig geweest om weer aan te komen, mijn lichaam daar weer van te laten herstellen en mijn fysiek weer terug op te bouwen.
Inmiddels zit er weer 11-12 kg bij t.o.v. januari dit jaar en eigenlijk altijd aan krachttraining blijven doen. Cardio vind ik vooral lekker om te doen (of ja meer het gevoel erna) maar dat doe ik momenteel heel beperkt.

Nu vooral gefocust op het gedeelte voeding en aan het uitvogelen wat wel of niet voor mij werkt. Ik merk dat mijn lichaam vooral veel moeite heeft met koolhydraten en ik heb de jackpot met intoleranties gewonnen. Dus het is even mijn weg weer vinden in wat wel en niet goed gaat en probeer weer wat meer variatie in mijn voeding te krijgen. Heb al veel tips en adviezen gekregen in dit topic en daar ben ik nog steeds lekker mee bezig!

Uiteindelijk is mijn doel om volgend jaar met een (wedstrijd)coach aan de slag te gaan, maar wil eerst mijn lichaam weer krijgen waar het moet zijn.
Focus is nu eigenlijk nog steeds op alles :roflol: , maar extra op schouders, rug en glutes.
Weet nog steeds niet exact wat mijn onderhoud is, dat was een tijdje 1900 maar aangezien er weer iets gewicht af ging heb ik dat nu opgehoogd naar 2000. Zodra ik stagneer of merk dat er weer wat af gaat doe ik er weer 50-100 kcal per dag bij en dat was eigenlijk het afgelopen jaar ook steeds mijn aanpak geweest om op een rustige manier weer aan te komen. In principe vind ik mijn gewicht zo prima en wil ik het vooral even een tijdje zo houden.

Trainingsschema momenteel:
Ma: borst, schouders, triceps
Di: quads & glutes
Wo: rug, schouders, biceps
Do: rust
Vr: glutes & hamstrings
Za: rug, schouders, biceps
Zo: overall legday maar vooral focus op de glutes

Soms wissel ik weleens iets om als dat beter uitkomt met werk maar meestal hou ik bovenstaande aan :)

Ik vind foto's maken in de gym echt mega awkward haha maar vandaag even foto's gemaakt:
Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 17.44.28_a67505bb.jpg Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 17.44.28_46e7727d.jpg Afbeelding van WhatsApp op 2024-11-28 om 17.44.28_dcae66a7.jpg
Nou ?!!! ziet er goed uit..ik volg !

• Like
Succes!💪🏽

• Like
Succes! 💪🏼💪🏼

• Like
Succes ik volg

• Like
Veel succes, ik volg!
Foto's van jezelf nemen is altijd awkward! :lol:
In elk geval een mooie solide basis, ben benieuwd naar je progressie.

• Like
Succes 😄 ik volg...

• Like
Leuk 😊 succes met je doelen en ik volg

• Like
  • Topic Starter Topic Starter
Vroeger was ik op vrijdagavond weleens moe en had ik geen zin om op stap te gaan en dan ging ik toch. En dan was dat vaak de leukste avond.

Vandaag had ik 0,0 zin in legday op vrijdagavond maar toch een hele lekkere glute/hamstring workout gehad 😁 Ohja, en heel random ook rear delts want mijn zusje was ook in de gym en ging dat voor het eerst zo specifiek trainen dus die wilde even wat hulp. Helemaal leuk 😊

- Hip thrusts | 4 sets | 80kg | 8 hele reps, 6 halve (KAS glute bridges)
- Reverse + curtsy lunges | 4 sets | 2x 16kg kettlebell | 9-10 reps
- Cable kickbacks | 4 sets | 10-12kg | 10 reps
- Cable abduction | 4 sets | 6 kg | 10 reps
- Single leg RDL | 3 sets | 16kg | 10 reps
- Hamstring curl liggend 3 sets | 33kg | 10 reps
- Hamstring curl zittend 3 sets | 47 kg | 8-10 reps

Alles nog even wat hoger in herhalingen en wat lichter in gewicht, had een scheurtje in mijn kuit wat inmiddels zo goed als volledig hersteld is maar nog wat begint te zeuren met zwaarder gewicht. Al met al lekker getraind :thumb:
Geen zin in een akward gym-selfie dit keer dus geen beste belichting. Ohja en ik heb ook geen statief dus it is what it is. Legs momenteel;
29112024.jpg

• Like
  • Love
Waarderingen: SP1988, The Barbarian, wovano en 4 andere personen
Ik volg ook wanneer ik er ben. Leuk dat je na forum toeschouwer te zijn voordat je je probleem deelde in goede hoop op hulp maar dan vervolgens ook blijft plakken om actief deel te nemen aan het forum!

Ziet er goed uit hoor! Mooie benen🙃

• Like
Ik volg ook wanneer ik er ben. Leuk dat je na forum toeschouwer te zijn voordat je je probleem deelde in goede hoop op hulp maar dan vervolgens ook blijft plakken om actief deel te nemen aan het forum!

Ziet er goed uit hoor! Mooie benen🙃
Leuk! 😁
Ja ik vind het wel leuk hier en werkt ook motiverend dus ik blijf hangen💪🏼

En thanks! Benen lopen voor mijn gevoel wel aardig achter op de rest dus daar lekker aan verder werken!

• Bicep
Waarderingen: Gremlin
Leuk! 😁
Ja ik vind het wel leuk hier en werkt ook motiverend dus ik blijf hangen💪🏼

En thanks! Benen lopen voor mijn gevoel wel aardig achter op de rest dus daar lekker aan verder werken!
Vind wel meevallen maar misschien zou je bijvoorbeeld alleen de dinsdag jezelf op standje oorlog kunnen zetten & 1 heavy leg day kunnen doen focus op quad en ham, veel sets, 10-15 rep range, intensefiers gebruiken tot je bijna moet kotsen dan heb je wrs donderdag (je rustdag) meeste spierpijn, na mijn ervaring hebben benen namelijk lang rust nodig voor ze herstellen en omdat ze dus groeien in rust is dit net zo belangrijk als trainen zelf vandaar dat veel het maar 1x per week doen. Daarnaast dan 2-3x glutes lijkt mij prima (billenman🤭) heel voorzichtig wat calf raises met regelmaat vooral de stretch is wel belangrijk voor goede genezing anders loop je namelijk risico dat het belemmerend strak word

Tis verder maar een idee he, je weet wel wat je doet ja

• Like
Vind wel meevallen maar misschien zou je bijvoorbeeld alleen de dinsdag jezelf op standje oorlog kunnen zetten & 1 heavy leg day kunnen doen focus op quad en ham, veel sets, 10-15 rep range, intensefiers gebruiken tot je bijna moet kotsen dan heb je wrs donderdag (je rustdag) meeste spierpijn, na mijn ervaring hebben benen namelijk lang rust nodig voor ze herstellen en omdat ze dus groeien in rust is dit net zo belangrijk als trainen zelf vandaar dat veel het maar 1x per week doen. Daarnaast dan 2-3x glutes lijkt mij prima (billenman🤭) heel voorzichtig wat calf raises met regelmaat vooral de stretch is wel belangrijk voor goede genezing anders loop je namelijk risico dat het belemmerend strak word

Tis verder maar een idee he, je weet wel wat je doet ja
Ja dinsdag is meestal de zwaarste legday inderdaad, ga altijd al kapot op de pendulum squat en dat is pas de eerste oefening🤣 Vind quads en hamstrings los van elkaar nu wel lekker, hamstrings herstellen vaak iets sneller dan mn quads dus dan kan ik op zondag beide weer doen😊 Maar zondag is vooral glutes hoor en gebruik ik quads deels met bulgarians en doe ik leg extensions, geen gekke dingen zodat die dinsdag nog heel zijn.
En op vrijdag train ik om de week met een kerel dus dan vind ik het helemaal vermakelijk om die dan ook hip thrusts en kickbacks enz. te laten doen :roflol:

Kotsen doe ik trouwens nooit haha, als ik zo ver wil gaan dat ik (bijna) moet kotsen is mn vorm al minstens 3 reps niet meer oké haha dan ga ik liever voor een goede uitvoering en voor echt pijn doe ik bij alles de laatste set een dropset🤣 Als ik sterretjes ga zien of niet meer kan opstaan zonder zwarte vlekken te zien dan weet ik oke dit is de max hahaha.

Calf raises doe ik nu inderdaad op de trap elke dag tot het weer oké voelt om het met gewicht te gaan doen.

Laatst bewerkt:
Ik volg!

Prima shape om verder op te bouwen!

• Like
Ik ga komende week even wat meer trainingen loggen en dan over een tijdje weer, kan ik mooi zien of er progressie in zit😊

Gister niet bijgehouden toen moest ik ff tempo maken haha.
Vandaag:

- Hip thrusts | 4 sets | 8 reps | 80kg
- Step-ups | 4 sets | 10 reps | 20kg kettlebell
- BSS | 4 sets | 8 reps | 12kg dumbell
- Sumo squats | 4 sets | 10 reps | 34kg dumbell
- Leg extensions | 4 sets | 8 reps | 65kg
- Hip adductor | 4 sets | 12 reps | 45kg
- Hip abductor | 4 sets | 10 + 10 reps | 88 & 45kg

Leg extensions laatste setje dropset & met de abductor doe ik 10 reps meer naar voren zittend/van de leuning af + direct er achteraan 10 reps op lager gewicht meer naar achter zittend/tegen de leuning aan. Dat is echt 🔥

Maar de zwaarste training van deze week was denk wel weer de (kunst)kerstboom opzetten. Wat een grafwerk is dat met die takjes uitvouwen maar staat nu wel gezellig👌🏼🤣

• Bicep
  • Like
Waarderingen: SoSue65!, The Barbarian, Loca en 1 andere persoon
Borst/schouders/triceps vandaag:

- Chest press smith | 4 sets | 7 reps | 35 kg 🥲
- Iso lateral decline chest press | 4 sets | 7-10 reps | 25 kg per kant
- Dumbell flys | 4 sets | 8-10 reps | 10 kg dumbells
- Shoulder press machine | 4 sets | 7-8 reps | 15 kg
- Decline bench front raises | 4 sets | 8-10 reps | 4kg dumbells
- Side raises machine | 4 sets | 8 reps | 12,5 kg per kant
- Tricep extensions machine -- niet goed onthouden maar ik geloof 4x8x 20-25 kg
- Tricep extensions cable | 4 sets | 10 reps | 20 kg
- Reverse tricep extensions cable | 4 sets | 8 reps | 20 kg

Zoals waarschijnlijk wel te zien is train ik borst maar 1x per week een heel klein beetje en alleen voor de fun. 😂 Kom al een jaar niet hoger dan 35 kg chest press barbell of met smith dus ik heb dat ook maar een beetje opgegeven :roflol:

• Like
  • Bicep
Waarderingen: The Barbarian, marina1975 en CerebralGains
Terug
Naar boven