Klopt, ik weet inmiddels gelukkig zelf heel goed wat qua voeding wel en niet voor mij werkt! Het gaat bij mij een stukje verder dan een hormonale disbalans. Ik heb endometriose (vandaar de pil die ik moet slikken, ik moet geen eisprong hebben) maar die endometriose zit ook in mijn darmen waardoor die weer heel gevoelig zijn voor bepaalde voeding. Dus veel voeding wat over het algemeen goed is voor je hormonen (zoals vetten), heeft weer een onwijs negatieve invloed op mijn darmen. En die weer op mijn energie/mentale gesteldheid. Eigenlijk ga ik het beste op het tegenovergestelde van wat "goed" is voor je hormonen (toen ik door veel afvallen en veel sporten van nature geen menstruatie meer had voelde ik me beter dan ooit zeg maar en had ik nergens last van terwijl vrouwen zich doorgaans dan echt verrot voelen

) en ik geen pieken/dalen in hormonen heb.
Dus het afgelopen jaar heb ik ondervonden dat laag in vetten (max 30g) het beste werkt voor mij persoonlijk. Combineer dat met een intolerantie voor gluten, lactose en soja en je hebt als coach een aardige uitdaging haha. Daarom wilde ik ook eerst zelf uitvogelen wat wel en niet werkt en dat niet pas tijdens een traject met een coach gaan doen. Want dat allemaal uitzoeken en testen + de fysieke en mentale reacties die je krijgt wil ik zelf gewoon niet hebben in een traject met een coach. Wil de coach ook kunnen vertellen wat ik wel en niet kan eten zodat diegene weet waar hij/zij mee kan werken en dat ik me er ook volledig op kan focussen. Naar zo'n wedstrijd toe werken gaat natuurlijk al genoeg van je lichaam vragen, dan wil ik wel gezond en fit zijn voor ik aan zoiets begin!
Hier voel ik ook het meeste voor inderdaad

Eerst wat rust in de tent en dan weer doorpakken!
Een blessure of druk met werk zet ik in de categorie 'minor inconvenience'. Overlijden is een ander verhaal, maar algehele gezondheid wil ik gewoon wel oké hebben voor het starten met een coach. Het zijn coaches, geen artsen en/of psychologen natuurlijk.. Althans dat is het beeld wat ik erbij heb!