XXL Nutrition

Alle eiwitten meetellen? (plantaardige/eiwitten uit groente/dierlijke) -> snel te veel eiwit dan?

Welke eiwitten tel je mee in je eiwitbehoefte?

  • Alles: plantaardig (incl. groente), dierlijk

    Stemmen: 12 85,7%
  • Plantaardig (exc. groente), dierlijk

    Stemmen: 1 7,1%
  • Alleen dierlijk

    Stemmen: 0 0,0%
  • Anders: (comment)

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal stemmers
    14

Bezoekers in dit topic

martijng70

Cool Novice
Lid geworden
11 aug 2011
Berichten
74
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
72kg
Vetpercentage
10%
Beste dbb'ers,

Ik vraag me al een tijdje af of ik mijn plantaardige eiwitten uit havermout (13g eiwit/100g), macaroni (11g eiwit/100g), etc. en zelfs eiwitrijke groenten zoals boerenkool en spruiten (4g eiwit/100 g) mee moet tellen in mijn eiwit behoefte ?

Als ik lichaamsgewicht * 2 aanhoudt, kom ik daar dus makkelijk aan zonder weinig dierlijke producten te eten.




Graag jullie mening en alvast bedankt,




Ectomorph
Doel: bulken

kcal/dag: 3300
eiwit totaal/dag: 150
eiwit dierlijk/dag: ong. 100
vet/dag: 65
carbs: rond 500
 
Ik tel alles mee. Alle eiwitten hebben een aminozuurprofiel en kun je dus opnemen (beetje afhankelijk ook van de biologische waarde natuurlijk) maar als je voldoende varieert, krijg je alle aminozuren binnen. Dat is wat je wil en dus voldoende aminozuren = eiwitten = herstel. Dus ik tel zelf alles wel mee. Veel 'grote' jongens doen dit dan weer niet..
 
heel de mythe van 'eat like a beast' is achterhaald imo, zeker natural.
Je hoeft helemaal niet zo gek te doen om aan je eiwitten, vetten en kcal te komen, duursporters moeten meer eten dan bodybuilders.
 
Ik tel gewoon alles mee. Ofja, eigenlijk doet MyFitnessPal dat voor me :).
Dit met dezelfde gedachtegang als Sylve. Al die eiwitten bevatten aminozuren.
Die niet-essentiële krijg je (zeker tijdens een bulk) toch wel voldoende binnen.
 
Ik tel alles mee, maar ik hanteer wel een bepaald minimum aan dierlijk eiwit per maaltijd (eet in de bulk meestal 4 maaltijden, meestal met zo'n 25g aan dierlijk eiwit, plus wat er dan nog bij komt, en de laatste wat meer met ook wat meer langzamere eiwitten, zoals uit eieren of zuivel). Kom dan aan totaal zo'n 2g/kg.

Heb ook een tijdje 2.5-3g/kg gedaan, met 5 maaltijden (om de 3-3,5 uur), en zo'n 25-30g dierlijk eiwit per maaltijd. Niet alleen was dat duurder, ik merk met 4 maaltijden en 2g/kg geen verschil tov 5 maaltijden en 2.5-3g/kg.
 
Back
Naar boven