Fitness Seller

Alle hulp welkom :)

Bezoekers in dit topic

Fleurtje

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 feb 2008
Berichten
388
Waardering
0
* doel is iets meer spiermassa krijgen, gelijkmatig over het hele lichaam.

* Beschikbare apparatuur; enkel twee dumbbells van 5 kilo

* Beschikbare tijd; elke ochtend een half uur, 's avonds uren.

De oefeningen die ik nu al doe:
Side bend 1x 50x per kant
Dumbbell Side Bend

triceps extension 1x 10x
Dumbbell Triceps Extension

curl 3x 25x
Dumbbell Curl

dumbbell arnold press 3x 10x
Dumbbell Arnold Press

dumbbell squat 3x 10x
Dumbbell Squat

dumbbell frot raise 3x 10x
Dumbbell Front Raise

crunch met benen op de grond 25x
crunch met benen in de lucht 25 x

Meestal doe ik hier 20 tot 30 minuten over.
Ik heb geen idee of wat ik doe goed is. Ik wil geen enorme spiermassa kweken, maar gewoon een fit uiterlijk waarbij spieren zichtbaar zijn.
Ik heb een slanke bouw; 170cm en ongeveer 50 kilo.
Volgens berekeningen op websites heb ik een vetpercentage van 14,3%.

Hulp is zeer gewensd :)
 
Spiergroei (ja zelfs een beetje spiergroei) krijg je als je de spieren zwaar genoeg belast. Twee dumbbells van 5 kilo zijn (ook voor vrouwen) heel erg weinig. Als je met die dumbbells 3 sets van 25 curls kan doen, dan ga je echt moeite hebben om groei te zien. Je spieren worden gewoon niet zwaar genoeg belast. Met 25 reps zal je wss ook wel een stram gevoel hebben, maar het resultaat zal geen groei zijn. Uitrusting hoeft niet veel te kosten, voor 10eur heb je al een dumbbell van 10kg (als je goed zoekt), en daar kan je dan toch al heel wat meer mee.
 
Waarom ga je niet naar een sportschool?
 
10kg dumbbells aanschaffen dan maar :)
Sportschool heb ik wel een tijdje gedaan, maar ik heb daar nu echt geen tijd meer voor.
Ik vind het ook echt niet leuk, en wil er daarom gewoon geen 30 euro per maand aan uitgeven.
 
Sportschool is imo niet aan te raden. Die proberen je dikwijls gewoon te pluimen. Aan de andere kant is het ook niet goed om al je info enkel van internet, boeken etc. te halen. Zoek naar die dumbbells. En misschien een barbell, die bieden oneindig veel mogelijkheden!
 
Back
Naar boven