AndroidHealthClinic

Alle spiergroepen 2x per week pakken icm 5 of 6 day split? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rickerd91

Cool Novice
Lid geworden
22 apr 2015
Berichten
63
Waardering
2
Lengte
1m81
Massa
95kg
Zoals de titel zegt wil ik dus overschakelen op een nieuw schema. Ik heb de afgelopen tijd een PPL-schema aangehouden waarbij ik 6 dagen in de week train. Dus alles 2x per week.

Nu voel ik dat het tijd is om een ander schema aan te houden, en voor mezelf denk ik dat het goed is om een arm-day erin te puzzelen, waarbij ik dus biceps/triceps samen pak. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dit moet combineren met de andere dagen. Ook weet ik niet wat dan de handigste dag is voor de deadlift; met de benen of met de rug. In de PPL-schema wisselde ik dit om de paar weken af, dus dat zou ik ook in een nieuw schema kunnen doen..

Of wellicht raadt iemand me heel wat anders aan? Ik wil meer massa-gericht trainen dan kracht-gericht

Edit:

Is dit wellicht een goed idee om uit te proberen:

Maandag: Bicep/Tricep, Schouders (licht)

Dinsdag: Benen (licht)

Woensdag: Rug (zwaar) Borst (licht)

Donderdag: Benen (zwaard)

Vrijdag: Borst (zwaar) schouders

Zaterdag: Rug (licht)

Met licht doel ik dan op laag gewicht, meer hypertrofie gericht. Een zware dag is dan dichter bij m'n 1RM.
 
Laatst bewerkt:
Upper body power
Lower body power
Rust
Push
Pull
Legs
 
Is dit wellicht een goed idee om uit te proberen:

Maandag: Bicep/Tricep, Schouders (licht)

Dinsdag: Benen (licht)

Woensdag: Rug (zwaar) Borst (licht)

Donderdag: Benen (zwaar)

Vrijdag: Borst (zwaar) schouders

Zaterdag: Rug (licht)

Met licht doel ik dan op laag gewicht, meer hypertrofie gericht. Een zware dag is dan dichter bij m'n 1RM. Ook bedoel ik hiermee dat ik op een "lichte borst-dag" bijvoorbeeld het wellicht kan houden bij 2 isolatie's zoals de pec-fly machine
 
Ik ben tevreden van het schema die ik nu draai.

Gepersonaliseerde variant van Chris Bumstead Push Pull Legs.

Push (chest focus)
Pull (lats focus)
Legs ( hamstring focus met deadlift)
Rest
Push (tricep focus)
Pull (onder rug focus)
Legs ( quad focus met squats)

Aangezien tricep 2/3 van je arm is spendeer ik geen 15 sets per week aan biceps.

1 dag in de week met deadlifts
1 dag in de week met Squats

Zoek t schema is op. Hypertrophy focus is gebaseerd op je slow and fast twitch muscle fibers. Heb die nog iets harder gezet (lagere reps, zwaarder gewicht voor triceps bv) ik merk dat ze sneller groeien op lagere gewichten.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven