XXL Nutrition

Alle winst kwijt door iets te veel cardio?

Bezoekers in dit topic

Powerful

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 nov 2010
Berichten
1.444
Waardering
146
Lengte
1m83
Massa
102kg
Vetpercentage
14%
Hoi,

Ik weet niet of ik paranoia begin te worden maar het volgende is gebeurt;

Vorig jaar zomer heb ik een kuurtje met Test-Deca-Mast gedaan en ben ik in totaal 5 kg aangekomen.
Een tijdje na het stoppen met mijn nakuur (en HCG) ben ik ongeveer 2-2,5 kg kwijtgeraakt.

Voor de rest heb ik de overige 2-2,5 kg kunnen vasthouden op mijn frame. Ik ben gewoon door blijven trainen en eten zoals altijd. Ik heb dus niks verandert in mijn schema of leefstijl. Ik doe altijd ook 3 keer per week 1 uurtje wandelen buiten.

Omdat ik sinds een tijdje vond dat mijn buik niet meer zo plat was dan vroeger had ik besloten om iets meer cardio te gaan doen. Per week deed ik dus al gemiddeld 3 keer in de week 1 uurtje wandelen buiten. Ik merkte altijd dat dit wandelen geen impact had op mijn "extra gewonnen" spiermassa door AAS.

Nu heb ik in een week tijd 5 keer buiten gewandeld i.p.v. standaard 3 keer per week (a 1 uur) en voila. Ineens op de een of andere dag voelde ik dat ik gekrompen was. Ik had het gevoel dat alles minder strak zat en ik ineens smaller was geworden.

Mijn vrouw zegt dat dit mentaal is. Ik durf mezelf niet te wegen eerlijk gezegd.

Mijn buik is ook wat minder geworden maar in mijn ogen de rest ook.

Ik heb wel eens gelezen dat door het stoppen met AAS je standaard al een gedeelte van je gewonnen massa per definitie kwijt raakt. Maar dat wanneer je later een keertje de griep zou krijgen bijvoorbeeld je de rest ook nog eens verliest.
Zou dat in mijn geval gebeurt zijn door net in 1 week tijd iets te veel cardio te hebben gedaan?

Of is dat nonsens en maak ik mezelf alleen maar gek?

Kan het zijn dat je ineens een drempel over gaat en je lichaam ineens alle gewonnen spiermassa op de een of andere dag verbrandt?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Thx

P
 
Ik heb geen antwoord op je vragen, maar, ik ben nu zelf een 6 weken aan het cutten, en dit soort gedachten gaan 24/7 door mijn brein :(

Ik kijk gewoon naar de gewichten die ik til op de verschillende oefeningen.
Als die redelijk hetzelfde blijven, zal ik weinig spiermassa inleveren.
 
Kuren is huren...

Maar door een beetje extra cardio zal je niet alle gains verliezen.
 
Van een paar uur wandelen ga je echt niet opeens spiermassa kwijtraken. Als je voor de marathon gaat trainen of mee doet aan de Tour de France is een ander verhaal.
 
Laatst bewerkt:
Van een paar uur wandelen gaat je echt niet opeens spiermassa kwijtraken. Als je voor de marathon gaat trainen of mee doet aan de Tour de France is een ander verhaal.

Hoop dat je gelijk hebt. Maar stel dat ik die week meer kcal zou verbruiken dan normaal. Kan het niet zijn dat het lichaam de kunstmatige gewonnen spiermassa gaat verbranden omdat dit als balast wordt gezien en niet normaal, en dit dus op dat moment wordt verbrandt?
 
Test deca mast en maar 5 kg aan komen, dat is ook echt maar weinig
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Aangezien jij aan de tren bent heb je echt geen spiermassa verloren hoor.
 
Hoop dat je gelijk hebt. Maar stel dat ik die week meer kcal zou verbruiken dan normaal. Kan het niet zijn dat het lichaam de kunstmatige gewonnen spiermassa gaat verbranden omdat dit als balast wordt gezien en niet normaal, en dit dus op dat moment wordt verbrandt?
Als ik zie welke posts jij de laatste maanden hebt gepost, denk ik dat het misschien tijd wordt voor een psycholoog.
 
Zou dat in mijn geval gebeurt zijn door net in 1 week tijd iets te veel cardio te hebben gedaan?
5 keer per week een uur wandelen, kun je niet als teveel cardio beschouwen. Ik stap sowieso al bijna elke dag een uur maar dat reken ik niet bij mijn cardio. Dat is mijn ontspanning. Mijn 2 uur fietsen per dag naar het werk, is mijn cardio.
 
Een uurtje wandelen als serieuze cardio beschouwen en geloven dat je daar keihard spiermassa mee verliest! :roflol:
 
Test deca mast en maar 5 kg aan komen, dat is ook echt maar weinig

Misschien wel maar ik nam overal maar 1 ml per week van en van de deca maar een halve.
 
Een uurtje wandelen als serieuze cardio beschouwen en geloven dat je daar keihard spiermassa mee verliest! :roflol:

Klinkt misschien absurd maar als je dit nou ineens 4-5 keer per week zou doen? (ipv 2-3 keer per week?)
Zou het dan niet kunnen?

Ik weet het, klinkt mischien wat bizar maar toch. Het gaat om de extra gewonnen spiermassa door AAS en niet je "gewone" spiermassa.
 
Laatst bewerkt:
Als ik zie welke posts jij de laatste maanden hebt gepost, denk ik dat het misschien tijd wordt voor een psycholoog.

Mensen verliezen ook wel eens al hun gains als ze koorts of de griep hebben gehad en vallen in 1 week aantal kgs af.?
Dus waarom zou dat in mijn geval niet kunnen? Is misschien wat anders maar het principe kan toch hetzelfde zijn? alle gewonnen spiermassa door AAS verlies je door veranderde omstandigheden ooit weer..

Mijn vrouw zegt ook dat ik gek ben maar ik weet toch hoe mijn kleren en shirts aanvoelen?

Rare opmerking trouwens.
 
Klinkt misschien absurd maar als je dit nou ineens 4-5 keer per week zou doen? (ipv 2-3 keer per week?)
Zou het dan niet kunnen?
Dan komt het alsnog echt niet van die paar kcal die je met wandelen verbruikt, dan eet je gewoon structureel te weinig.
 
Dan komt het alsnog echt niet van die paar kcal die je met wandelen verbruikt, dan eet je gewoon structureel te weinig.

Oke maar dan kan de extra cardio er in dit geval er dus wel voor zorgen dat ik ben afgevallen, mits ik standaard te weinig zou eten.
Daarbij als ik te weinig zou eten dan zou mijn buik toch wat strakker moeten zijn....
 
5 keer per week een uur wandelen, kun je niet als teveel cardio beschouwen. Ik stap sowieso al bijna elke dag een uur maar dat reken ik niet bij mijn cardio. Dat is mijn ontspanning. Mijn 2 uur fietsen per dag naar het werk, is mijn cardio.

Respect voor je dedication skydirk
 
Back
Naar boven