Fitness Seller

Alleen bovenlichaam trainen

Bezoekers in dit topic

Fairytale

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
20 mei 2007
Berichten
556
Waardering
3
Ik train alleen men bovenlichaam omdat ik last heb van een slechte/zwakke knie.
Deadlift doe ik wel, dat gaat meestal zonder pijn in de knie...

Toen ik begon met trainen deed ik benen nog wel, ik deed toen legpress, maar ik kan hier niet hoger dan 140kg gaan, anders doet men knie te veel zeer. Ik durf dan niet verder te gaan, heb geen zin om men knie te verkloten...

Nu las ik onlangs in een topic (ging over grote bicepsen bouwen) dat het lichaam automatisch de spiermassa over het hele lichaam in balans probeert te houden. Als een groot deel van het lichaam (bv de benen) achteropligt, kan de rest dus niet (veel) groter worden...

Klopt dit, en kan ik dus zonder benen te trainen mijn bovenlichaam niet goed ontwikkelen, of is dit gewoon onzin?
 
Is volgens mij onzin, maar je staat wel voor lul, als je je benen niet traint.
 
Lijkt me een rare theorie.

Erg k*t van je knie, eenmaal het verschil tussen onderkant bovenkant lichaam wat groot word gaat het er wel sneu uitzien.
 
train gewoon je benen zo zwaar mogelijk ( zodat je geen pijn krijgt) en trek altijd lange broeken aan met wat schuim of vulpapier in je broekspijp.
 
Lijkt me een rare theorie.

Erg k*t van je knie, eenmaal het verschil tussen onderkant bovenkant lichaam wat groot word gaat het er wel sneu uitzien.

train gewoon je benen zo zwaar mogelijk ( zodat je geen pijn krijgt)
ja ik weet het, zou graag men benen trainen, niet alleen voor het totaalplaatje, ook gewoon voor de extra kilo's... 140kg op leg press is het zwaarste dat ik kan gaan zonder dat de pijn te erg wordt, squat heb ik hierdoor nooit gedaan, ik veronderstel dat squat wel wat belastender is voor de knieën dan leg press?
 
Beiden oefeningen zijn vrij belastend.
Enige dat je kunt doen is zoveel mogelijke oefeningen uitproberen en ziet wat goed voor je gaat en hoever je ermee kunt gaan.
Licht getrainde benen onder breed bovenlichaam ziet er beetje stom uit maar ongetrainde benen onder breed bovenlichaam daarintegen ziet er compleet idioot uit.
dus keuze snel gemaakt.
 
wat zegt je dokter er trouwens over ivm met krachttraining ?
 
Beiden oefeningen zijn vrij belastend.
Enige dat je kunt doen is zoveel mogelijke oefeningen uitproberen en ziet wat goed voor je gaat en hoever je ermee kunt gaan.
Licht getrainde benen onder breed bovenlichaam ziet er beetje stom uit maar ongetrainde benen onder breed bovenlichaam daarintegen ziet er compleet idioot uit.
dus keuze snel gemaakt.
Inderdaad...
Deze zomer koop ik waarschijnlijk een bankje en een free rack, zodat ik thuis kan benchen. Zal dan ook eens proberen te squatten
 
wat zegt je dokter er trouwens over ivm met krachttraining ?
Ben nog nooit naar de dokter geweest voor mijn knie.
In het dagelijks leven heb ik er ook helemaal geen last van, alleen wat gekraak af en toe bij buigen...
Doet alleen pijn bij leg-press en soms een beetje bij deadlift...
 
Het is niet normaal dat je knie pijn doet.
Ga naar de dokter voor een diagnose en ga vervolgens naar een kinesist of desnoods chirurg om het te laten fixen.



Of wil je er graag als jerommeke bijlopen?
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ok..hier is waarom je ook altijd benen moet trainen als je traint:

1. Verhoogt test en GH productie en IGF-1 productie

2. Massa op benen staat in balans tot rest van je lichaam....hoe hard je ook traint... Spiergoei in de ene spier is medeafhankelijk van spiergroei in de andere spier....en dat hangt heel nauw samen met punt 1.

3. Cardiovasculaire voordelen

4. Metabolsime gaat omhoog

5. core training versterkt waardoor overall kracht toeneemt.



60-70% van je lichaamsspieren zitten in je benen. Als je niet in balans traint dan blijft de kracht en massa van bovenlichaam ver onder je potentie achter. Ik geloof dat je overall 15 pond massa moet kweken voordat je een pond op je 1inch op je armen aankomt...
 
Laatst bewerkt:
Mmm probeer is wat cardio heb je dan ook last van je knieen ? want hardlopen helpt ook heel erg vooral in je kuiten en fietsen voel je meer in je boven dan loop je toch niet zo tegen de achterstand aan omdat je niet die andere oefeningen kan doen
 
Ok..hier is waarom je ook altijd benen moet trainen als je traint:

1. Verhoogt test en GH productie en IGF-1 productie

2. Massa op benen staat in balans tot rest van je lichaam....hoe hard je ook traint... Spiergoei in de ene spier is medeafhankelijk van spiergroei in de andere spier....en dat hangt heel nauw samen met punt 1.

3. Cardiovasculaire voordelen

4. Metabolsime gaat omhoog

5. core training versterkt waardoor overall kracht toeneemt.



60-70% van je lichaamsspieren zitten in je benen. Als je niet in balans traint dan blijft de kracht en massa van bovenlichaam ver onder je potentie achter. Ik geloof dat je overall 15 pond massa moet kweken voordat je een pond op je 1inch op je armen aankomt...
Het is dus onmogelijk om een indrukwekkend bovenlichaam te verkrijgen zonder benen te trainen?
Dat zou wel flink klote zijn...

Mmm probeer is wat cardio heb je dan ook last van je knieen ? want hardlopen helpt ook heel erg vooral in je kuiten en fietsen voel je meer in je boven dan loop je toch niet zo tegen de achterstand aan omdat je niet die andere oefeningen kan doen

Cardio doe ik nu 2 keer per week, fietsen. Heb dan geen last van men knie (het is alleen men linker knie), bij lopen/joggen ook niet.
 
je kan wel groot worden, maar kost meer moeite, en het gaat er gewoon niet uitzien.
 
Ik had voordat ik trainde altijd last van 'krakende' knieen bij het strekken.
Sinds ik train en dus squat en legpress heb ik totaal geen last meer van.

Jou probleem is misschien anders, maar als de pijn blijft zou ik toch eens naar de dokter gaan.
 
Ik had voordat ik trainde altijd last van 'krakende' knieen bij het strekken.
Sinds ik train en dus squat en legpress heb ik totaal geen last meer van.

Jou probleem is misschien anders, maar als de pijn blijft zou ik toch eens naar de dokter gaan.
Kraken doet men knie niet, wel eens "knakken" bij het buigen...
Heb trouwens altijd wat last van gehad van die knie, alleen valt het in het dagelijks leven niet op...

Ik zal in de gym eens terug leg-press proberen, eens zien hoe dat gaat.
 
Kraken doet men knie niet, wel eens "knakken" bij het buigen...
Heb trouwens altijd wat last van gehad van die knie, alleen valt het in het dagelijks leven niet op...

Ik zal in de gym eens terug leg-press proberen, eens zien hoe dat gaat.

Ga gewoon naar de dokter, misschien is het iets ernstigs ;)
 
Back
Naar boven