XXL Nutrition

Alleen havermout slecht?

Bezoekers in dit topic

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Hallo,

Is het slecht als mijn eetpatroon uit veel havermout bestaat?

Bijvoorbeeld

Sochtend 1x 100 gram havermout
Smiddags 2x 100 gram havermout
Savonds 1x 100 gram havermout

Daarnaast heb ik ook nog andere voeding erin.
 
Post je hele schema eens. Dan kan je er pas wat over zeggen....
 
10:00 100 gram havermout + 1 scoop wey 300ml melk

12:00 500gram magere kwark

15:00 100 gram havermout 300ml melk

18:00 200gram rundvlees, aardappels groente

20:00 100 gram havermout 300ml melk + scoop wey

22:00 100 gram havermout 300 melk

0:00 500gram magere kwark

Ik weet het is heel eentonig maar ik heb er zelf geen problemen mee, natuurlijk zijn er ook nog wat andere kleine dingetjes tussendoor.

Gr
 
Ik mis alleen een fatsoenlijke lunch, fruit en vooral vetten... Vergeet niet dat je minimaal 1 gr vet per kg BW nodig hebt voor je hormonen en vetstofwisseling. Dus ik zou zeker wat vetten toevoegen aan je voeding. Noten, pinda's, pindakaas, olie, pitten en zaden, chocolade, avocado, vette vis, eieren, eventueel volle zuivel, kaas etc.
 
Ik mis alleen een fatsoenlijke lunch, fruit en vooral vetten... Vergeet niet dat je minimaal 1 gr vet per kg BW nodig hebt voor je hormonen en vetstofwisseling. Dus ik zou zeker wat vetten toevoegen aan je voeding. Noten, pinda's, pindakaas, olie, pitten en zaden, chocolade, avocado, vette vis, eieren, eventueel volle zuivel, kaas etc.
Ja klopt je hebt gelijk, wat je opnoemt eet ik dus bijvoorbeeld tussendoor, stukje fruit, flinke lepel pindakaas, etc. Maar kan het verder opzich wel?

Gr
 
Als je niet exact weet wat je eet hoe weet ej dan dat je genoeg vetten eet? en genoeg aan kcal etc?

Want het lijkt me ook een aardige overkill aan eiwitten.

Maar op zich zie ik er geen bezwaar in als je ook maar zorgt dat je je micro's een beetje binnen krijgt.
 
Als je niet exact weet wat je eet hoe weet ej dan dat je genoeg vetten eet? en genoeg aan kcal etc?

Want het lijkt me ook een aardige overkill aan eiwitten.

Maar op zich zie ik er geen bezwaar in als je ook maar zorgt dat je je micro's een beetje binnen krijgt.
Ik bulk nu dus ik kijk niet heel exact ernaar, gaat mij er meer ff om of zoveel havermout niet slecht is. Of dat het niks uitmaakt of ik nou 100gram rijst met wat kip eet of 100 gram havermout eet ff als voorbeeld.

Gr
 
rijst met kip is wel even heel wat anders dan havermout... ook in macro's.
Maar denk niet dat het slecht zou zijn als je maar zorgt dat je die micro's ook haalt.

Denk dat de meesten alleen maar last krijgen van schijterij :p

heb zelf tijdenlang aan de 400 gram rijst/rijstpoeder per dag gezeten... ook nooit een probleem mee gehad.
 
rijst met kip is wel even heel wat anders dan havermout... ook in macro's.
Maar denk niet dat het slecht zou zijn als je maar zorgt dat je die micro's ook haalt.

Denk dat de meesten alleen maar last krijgen van schijterij :p

heb zelf tijdenlang aan de 400 gram rijst/rijstpoeder per dag gezeten... ook nooit een probleem mee gehad.
Haha daar heb ik ook gelukkig geen problemen mee, nu heb ik nog ff een vraagje aan jou zit er nou verschil tussen havermout en havermeel? Want qua voedingswaarde is het gelijk. En dat scheelt natuurlijk weer blendeer werk.
 
is hetzelfde.. alleen gemalen.
Scheelt blenderwerk ja.. maar havermout is geloof ik net weer goedkoper dan havermeel/ultrafine oats.
 
is hetzelfde.. alleen gemalen.
Scheelt blenderwerk ja.. maar havermout is geloof ik net weer goedkoper dan havermeel/ultrafine oats.
Oke bedankt! En dat verhaal wat opgaat dat de goeie voedingstoffen/vezels vergaan tijdens het blenderen is ook onzin of durf je daar niks over te zeggen?

Gr
 
als je geen problemen krijgt met je maag kan dit zeker. Havermout zijn perfecte koolhydraten om te groeien.
Heb het ook zo jaren gedaan,shake met whey-eiwit en havermout en banaan,iedere shake was goed voor zo'n 800 calorieën en meer soms

maar kreeg teveel last van me darmen en ben nu overgeschakeld op rijstpoeder van bambix
 
Zie er ook niet echt het voordeel van in om 7 maaltijden te eten.

Ik zou het eerder op 4 a 5 maaltijden per dag houden. Gewoon omdat dit makkelijker is en geen nadeel heeft tov 7 maaltijden.

wat zijn uw macros? lijkt me opt eerste zicht wat veel eiwitten te zijn. 1 kg kwark,al de melk dan 2 x per dag whey en 200 gr vlees. hoeveel gr groenten?

Ik zou toch gevarieerder eten. ik zou er ook vis in doen

maar je zal niet sterven door zo veel havermout te eten.
 
Laatst bewerkt:
Ik bulk nu dus ik kijk niet heel exact ernaar, gaat mij er meer ff om of zoveel havermout niet slecht is. Of dat het niks uitmaakt of ik nou 100gram rijst met wat kip eet of 100 gram havermout eet ff als voorbeeld.

Gr

Zelfs in een bulk moet je het weten imo.

Anders is het gokwerk.
 
Er zijn genoeg mensen die enkel tarwe eten als graanproduct, dan moet alleen haver ook kunnen.
 
Er zijn genoeg mensen die enkel tarwe eten als graanproduct, dan moet alleen haver ook kunnen.

Dat maakt het daarom niet automatisch een goed voedingsschema.

Maar dat was TS zn vraag niet :D
 
Dat maakt het daarom niet automatisch een goed voedingsschema.

Maar dat was TS zn vraag niet :D
Ik weet ook niet precies wat de intentie achter zijn vraag precies is...
Kun je een goed voedingsschema opbouwen waarin 400 g havermout zit? Jazeker. Want met 400 g havermout is het niet zo dat je een teveel aan bepaalde voedingsstoffen binnenkrijgt en als je bulkt op veel KCals, is er nog genoeg ruimte voor andere voedingsmiddelen om er een goed afgewogen totaalplaatje van te maken.
 
Maar waarom zou je zo'n schema willen hanteren? Hier word je toch niet gelukkig van?
Kan me niet voorstellen dat, zelfs als je het aangeeft, je dit langer dan een maandje wilt volhouden.
 
Maar waarom zou je zo'n schema willen hanteren? Hier word je toch niet gelukkig van?
Kan me niet voorstellen dat, zelfs als je het aangeeft, je dit langer dan een maandje wilt volhouden.
ik denk dat die havermout uit gemakzucht is. Snel klaar,niks preppen.
 
ik denk dat die havermout uit gemakzucht is. Snel klaar,niks preppen.

Als je gemakzucht hebt kan je ook altijd nog bij www.musclemeat.nl bestellen of wat voorverpakte dingen uit de supermarkt halen.
Alleen leven op havermout en kwark zou ik met een maand depressief zijn..

Als ik een dag geen zin heb dan doe ik;
-Eitje bakken/koken
-Vezelrijke cracker met 100% pindakaas
-Musclemeat kant-en-klaar
-Whey pancakes
 
Back
Naar boven