Fitness Seller

Alleen kunnen afvallen met cardio?

Hoe verlies jij je gewicht?

  • Cardio voornamelijk

    Stemmen: 2 25,0%
  • Krachttraining voornamelijk

    Stemmen: 6 75,0%

  • Totaal stemmers
    8

Bezoekers in dit topic

diknaarfit

Novice
Lid geworden
21 aug 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
125kg
Ik ben nu al zo'n 2-3 maanden bezig met afvallen, ik heb daar ook een topic over gemaakt by the way. :P 3 maanden later zie ik geen verschil in mijn lichaam terwijl ik echt te keer ga in de gym met de gewichten, ik verander in een oceaan in de gym haha :P Ik zie dat mijn biceps enzovoort harder zijn geworden en meer duidelijk te zien en ik kan meer gewicht deadliften dan voor, maar ik zit niks af te vallen. Ik dacht dat krachttraining echt heel goed zou zijn voor afvallen maar het lijkt toch niet te werken voor mij. Ik eet ook goed en gezond, geen snacks, geen frisdrank en ik kijk altijd naar de hoeveelheid calorieën van iets als ik het koop in de winkel.

Paar jaar terug wilde ik ook gewicht verliezen en dat was succesvol. Ik verloor zo'n 15 kilo in 3-4 maanden van harde werk maar tot mijn verdriet is al dat gewicht in 2 jaar terug gekomen en zit ik er nu nog boven dan eerst.

Ik verloor al dat gewicht eerst door 1. weinig te eten 2. Dingen die je vol maakt eten. 3. Geen vlees. 4. 5-6x in de week 1 uur op de loopband gaan rennen of slowrunning :P

Hebben jullie ook gemerkt dat jouw lichaam bijvoorbeeld niet zoveel reageert op krachttraining maar juist wel op cardio? Of het is juist andersom bij de meesten?
 
Heel simpel, eet je minder dan je verbruikt, dan val je af. Of je nu cardio, krachttraining, of helemaal niets doet.
Ja toch is dat niet zo simpel. Ik zit alles te tracken met MyFitnessPal en ik eet rond de 1800 calorieën per dag. Ik val letterlijk geen 1 kilo af.
 
Ja toch is dat niet zo simpel. Ik zit alles te tracken met MyFitnessPal en ik eet rond de 1800 calorieën per dag. Ik val letterlijk geen 1 kilo af.

Bedoel je dat je al veel minder eet dan je eigenlijk nodig hebt en nog steeds niet afvalt? Damn dan heb je echt pech en is er lichamelijk iets merkwaardig aan de hand...

Je eet gewoon teveel.
 
Post eens wat je nu eet. Misschien maak je met MFP ook wel een fout...
dingen als gekookte rijst en ongekookte rijst schelen al veel in kcal.
Veel waardes in MFP kloppen vaak ook niet.
 
Ja toch is dat niet zo simpel. Ik zit alles te tracken met MyFitnessPal en ik eet rond de 1800 calorieën per dag. Ik val letterlijk geen 1 kilo af.

Dan is je dagelijkse verbuik 1800kcal.
 
Post eens wat je nu eet. Misschien maak je met MFP ook wel een fout...
dingen als gekookte rijst en ongekookte rijst schelen al veel in kcal.
Veel waardes in MFP kloppen vaak ook niet.

Dat klopt, maar los daarvan moet hij gewoon minder eten dan hij verbruikt.
 
Ja toch is dat niet zo simpel. Ik zit alles te tracken met MyFitnessPal en ik eet rond de 1800 calorieën per dag. Ik val letterlijk geen 1 kilo af.
Dan track jij je voeding niet goed. MFP heeft veel afwijkingen, check eerst eens over het echt overeen komt de etiketten.
Afvallen is zoals Steks zegt gewoon onder je onderhoud eten. punt. Tenzij je een schildklierafwijking o.i.d hebt.
 
Ja toch is dat niet zo simpel. Ik zit alles te tracken met MyFitnessPal en ik eet rond de 1800 calorieën per dag. Ik val letterlijk geen 1 kilo af.
Ik sluit je wel een maandje op in mijn kelder-gym en dan geef ik je dagelijks 1800 KCal. Wedden dat je flink af gaat vallen?
 
Van krachttraining en zelfs van cardio val je niet zomaar af. De calorieën die je bijvoorbeeld voor een mountainbikewedstrijd op de halve marathon (gemiddeld 60km, 4 uur fietsen met hoge hartslag) nodig hebt, vul je weer aan met een zak patat en een halve (!) braadworst. Minder eten is dus de sleutel tot afvallen.
 
1m80 en 125 kg sporten en niet afvallen op 1800 kcals. Heel onwaarschijnlijk.
 
Zelf zit ik momenteel in de cut.
Heb mijn energiebehoefte berekend en een voedingsschema opgesteld aan de hand de stickies op de site hier.

Doe nu 4x in de week Kt + 20min Cardio en 4min. Cooling down. Verbrand hier CA. 200 tot 250kcal mee(afhankelijk wat ik doe (fietsen/crosstrainer/traplopen).

Ben op 21-7 begonnen met 17,3% vet en 93,3kg.
Bij mijn tweede meting op 25-8 zat ik op 14,7% vet met 87kg. Zowel gezakt in vet als in spier. Mijn omtrek is met bijna 10cm afgenomen. Dit is mijn voornaamste doel.
Sinds deze week heb ik een extra Cardio dag toegevoegd. Geen kt enkel 30min + 2min cooling down traplopen (350kcal.verbrand).
1x per week 1 cheat meal wat ik zelf wil. Verder strikt aan het schema

Moet zeggen het verschil is op deze manier goed zichtbaar ook al blijf ik op de weegschaal nu hangen op 86,8/87,0kg.
Op 22-9 doe ik mijn volgende meting. Ik bekijk het per maand en stel dan waar nodig bij.

Neem minder kcal, track beter of train harder en voer cardio uit op ca. 70 tot 80% van je maximale hartslag minima 20 minuten excl. Cooling down.

Succes!
 
Back
Naar boven