AndroidHealthClinic

Allergie eiwitpoeder?

Bezoekers in dit topic

Esmeeke

Novice
Lid geworden
27 jan 2021
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m64
Massa
55kg
Hallo,

Sinds vorige week lijkt het wel of ik niet meer tegen eiwitpoeder kan.

Ik werd altijd al wel een beetje misselijk van eiwitshakes maar sinds vorige week word ik er wel heel ziek van. Echte heel misselijk, vervelend gevoel in m'n keel en lippen. Ik dacht eerst dat het aan de creatine lag die ik bij m'n shakes meng.

Even een weekje niet meer genomen en nu eiwit geprobeerd zonder de creatine. M'n lippen lijken wel op te zetten weer vervelend gevoel ook in m'n tong, gehemelte en keel. Nog niet heel misselijk hopelijk blijft dat zo....

Hebben meer mensen hier last van/ ervaring mee? En zijn eiwitshake vervangende producten die in prijs ongeveer gelijk zijn. Op sites zie ik bijvoorbeeld brownies etc. Van dat soort producten wordt ik niet ziek maar dat is onbetaalbaar om elke dag te nemen.

En is eiwitpoeder/ extra eiwit inname essentieel voor goed resultaat? Met andere woorden zou ik kunnen trainen zonder.
 
Laatst bewerkt:
En is eiwitpoeder/ extra eiwit inname essentieel voor goed resultaat? Met andere woorden zou ik kunnen trainen zonder.
Zolang je uit je normale voeding genoeg eiwitten haalt, is eiwitpoeder overbodig, dus gewoon achterwege laten als je er ziek van word.
Ter vervanging kan je bijvoorbeeld een stukje kipfilet eten, een eitje zonder (of met) eigeel, biefstuk, witte vis,.....
 
M'n lippen lijken wel op te zetten weer vervelend gevoel ook in m'n tong, gehemelte en keel. Nog niet heel misselijk hopelijk blijft dat zo....
Klinkt naar mijn mening eerder als een reactie op bepaalde toevoegingen in de eiwitten, zoals zoetstoffen of smaakstoffen. Een ander merk zou dit kunnen verhelpen.

Whey is verder helemaal niet een vereiste, zolang je genoeg eiwitten uit je voeding haalt.
 
Waarom neem je eiwit poeder?
Als je aan je eiwitten komt zonder is dat ook prima.
 
Back
Naar boven