Fitness Seller

Allergie whey eiwit shakes

Bezoekers in dit topic

Xzlorena

Novice
Lid geworden
15 okt 2019
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m58
Massa
56kg
Hallo, ik ben nieuw en ben zelf maar een topic gestart omdat alle topics die ik vind gaan over lactose intolerantie/koemelk allergie.

Ik ben juist allergisch voor de eiwit. Ik heb extreem veel allergieën en als ik een Shake drink jeukt heel me mond en keel. Geen pretje.

ik ben dus opzoek naar een vervanging. Ik kon ook nooit eieren eten maar ben er sinds kort achtergekomen als ze van beide kanten verhit worden ik het wel kan verdragen. Het lijkt me niet lekker/mogelijk om een Shake te verhitten dus bij deze zijn er vervanging Shakes of dergelijke om veel proteïne binnen te krijgen?
 
Hallo, ik ben nieuw en ben zelf maar een topic gestart omdat alle topics die ik vind gaan over lactose intolerantie/koemelk allergie.

Ik ben juist allergisch voor de eiwit. Ik heb extreem veel allergieën en als ik een Shake drink jeukt heel me mond en keel. Geen pretje.

ik ben dus opzoek naar een vervanging. Ik kon ook nooit eieren eten maar ben er sinds kort achtergekomen als ze van beide kanten verhit worden ik het wel kan verdragen. Het lijkt me niet lekker/mogelijk om een Shake te verhitten dus bij deze zijn er vervanging Shakes of dergelijke om veel proteïne binnen te krijgen?
Eieren van beide kanten verhitten?

Je kunt ook vegan shakes nemen op basis van soja of erwten als je denkt dat je shakes nodig hebt. Of je eet gewoon meer vlees.
 
Ja ik heb eieren altijd vermeden en ooit in t verleden een spiegelei geprobeerd. Immunoloog kwam met t idee om het ei dan even om te draaien terwijl ik er altijd van uit ging dat ik voor t ei allergisch ben terwijl het dus een eiwit is die kapot gaat bij verhitting.

bedankt voor de vegan tip
 
Meer vlees eten?
 
Kan je wel tegen zuivel? kwark en yoghurt oid?

Ooit vegetarische eiwitten geprobeerd? (soja, erwten, rijst etc)

Gezien je stats heb je zat aan 100 gram eiwitten.
Als je een x 150 gram vlees en 150 gram vis (of vervangers) eet zit je zo al aan 60 gram.
Dan nog eventueel eiwitten uit granen (havermout, muesli, brood, pasta etc) en je hebt zo weer 20 gram erbij.
Mogelijk nog wat uit (soja) zuivel en je zit al op die 100 gram. Dan heb je uberhaupt geen shake nodig.
 
Ja ik heb eieren altijd vermeden en ooit in t verleden een spiegelei geprobeerd. Immunoloog kwam met t idee om het ei dan even om te draaien terwijl ik er altijd van uit ging dat ik voor t ei allergisch ben terwijl het dus een eiwit is die kapot gaat bij verhitting.
Denk dat je deze uitspraak niet te letterlijk moet nemen. Want dat zou betekenen dat iedereen die een gebakken ei of roerei eet geen eiwit zou eten omdat het kapot is. Dat is echt niet zo. Wel is het zo dat gebakken (of in ieder geval volledig gestold ei) makkelijker verteerbaar is voor de mens in het algemeen. De biologisch opneembare waarde van het eiwit is na koken/bakken hoger.

Even van internet geplukt....
Voedselallergie komt bij zuigelingen en jonge kinderen (5-7 procent) vaker voor dan bij volwassenen (2-3 procent). De darmen en het afweersysteem zijn op jonge leeftijd nog niet volledig ontwikkeld. Daardoor kan het voorkomen dat eiwitten nog niet goed zijn afgebroken. Deze wat grotere eiwitdeeltjes worden in het bloed opgenomen en kunnen dan de voedselallergie veroorzaken.

Misschien gaat dan een hydrolisaat eiwit shake wel goed. Deze eiwitten zijn voorverteerd en daardoor makkelijker opneembaar.
 
Back
Naar boven