AndroidHealthClinic

Allergie Whey?

Bezoekers in dit topic

ScumbagAnnie

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
14 mei 2018
Berichten
2.097
Waardering
6.421
Lengte
1m67
Massa
70kg
Vetpercentage
> 50%
Hey allemaal!

Ik volgde dit forum al een tijdje undercover, maar het werd eens tijd dat ik een profiel aanmaakte. En wat is nu een beter moment dan bij een allergische reactie, am I right?! :emo:

Na een lange zoektocht naar de juiste whey (lees: ik werd overal kotsmisselijk van), kwam ik uit op de whey van XXL. De eerste en tot nu toe enige soort die ik zonder kokhalzen binnenhoud en waarvan ik niet misselijk word.

Helaas merk ik sinds deze week een onaangename verandering. Ik krijg na een shake binnen vijf minuten enorme jeuk, met name in mijn keel, oren en aan mijn ogen. Is er verder nog iemand met een soortgelijke ervaring? ???
 
Lactose intolerant misschien?

Als dat zo is zou je ook een plantaardige eiwit shake kunnen proberen. Of ipv Whey gewoon wat meer vlees/ei kunnen eten.
 
Ik ben zelf lactose en gluten intolerant... Dus dit is echt gebaseerd op eigen ervaring

Lactose intolerantie werkt vnl op je maag/darmen en kan inderdaad ook misseijkheid opwekken. Waar ik zelf ook wel last van had is smaaktstoffen/zoetstoffen en vulstoffen die gebruikt worden.

Bij langzduriger gebruik van eiwitten met bepaalde zoetstoffen had ik ook na enkele weken dat ik in ene misselijk werd na een shake. dat was puur het effect van de smaakstoffen. Bij mij was dat over bij gebruk van naturel shakes. Veelal gaat het wel goed als ik soorten/smaken dus afwissel of meng met naturel (verdunnen).

De irritatie van keel en het prikkelende gevoel in gezichtsdelen heb ik bij bepaalde kleurstoffen en vulstoffen (met name verdikkingsmiddelen).

Ivm lactose intolerantie kan ik veel whey niet gebruiken maar Hydrolisaat van XXL en Night protein en de egg protein kan ik we tegen zonder dat ik last heb van mijn lactose intolerantie en de irritatie in het gezicht. Deze zijn overigens wel allemaal vrij van verdikkingsmiddelen. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat hetdaaraan ligt maar die mogelijkheid is wel erg groot.

Ivm misselijkheid zou ik eens een naturel variant zonder zoetstoffen proberen. Van de night protein en egg protein heb je ook naturel versies. Overigens gaat NP met smaak bij mij wel goed. Maar deze zijn ook veel minder sterkt van smaak dus mogelijk door de mindere hoeveelheid zoetstoffen. (drinken met zoetstof heb ik ook last van misselijkheid... )

Green protein en sommige andere plantaardige eiwitten zonder verdikkingsmiddelen en maar weinig smaakstoffen gaan bij mij iig ook goed.

Geen idee of je er wat aan hebt. Maar dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.
 
Lactose intolerant misschien?

Als dat zo is zou je ook een plantaardige eiwit shake kunnen proberen. Of ipv Whey gewoon wat meer vlees/ei kunnen eten.

Dank voor je reactie :). Lactoseintolerantie lijkt me heel sterk. Ik gooi elke dag 250 gram kwark naar binnen en daar merk ik echt helemaal niets van.

Whey vervangen is in principe een optie, maar whey als shake of in je havermout is natuurlijk wel een prettige manier om aan je eiwitten te komen.
 
Ik ben zelf lactose en gluten intolerant... Dus dit is echt gebaseerd op eigen ervaring

Lactose intolerantie werkt vnl op je maag/darmen en kan inderdaad ook misseijkheid opwekken. Waar ik zelf ook wel last van had is smaaktstoffen/zoetstoffen en vulstoffen die gebruikt worden.

Bij langzduriger gebruik van eiwitten met bepaalde zoetstoffen had ik ook na enkele weken dat ik in ene misselijk werd na een shake. dat was puur het effect van de smaakstoffen. Bij mij was dat over bij gebruk van naturel shakes. Veelal gaat het wel goed als ik soorten/smaken dus afwissel of meng met naturel (verdunnen).

De irritatie van keel en het prikkelende gevoel in gezichtsdelen heb ik bij bepaalde kleurstoffen en vulstoffen (met name verdikkingsmiddelen).

Ivm lactose intolerantie kan ik veel whey niet gebruiken maar Hydrolisaat van XXL en Night protein en de egg protein kan ik we tegen zonder dat ik last heb van mijn lactose intolerantie en de irritatie in het gezicht. Deze zijn overigens wel allemaal vrij van verdikkingsmiddelen. Ik kan niet met zekerheid zeggen dat hetdaaraan ligt maar die mogelijkheid is wel erg groot.

Ivm misselijkheid zou ik eens een naturel variant zonder zoetstoffen proberen. Van de night protein en egg protein heb je ook naturel versies. Overigens gaat NP met smaak bij mij wel goed. Maar deze zijn ook veel minder sterkt van smaak dus mogelijk door de mindere hoeveelheid zoetstoffen. (drinken met zoetstof heb ik ook last van misselijkheid... )

Green protein en sommige andere plantaardige eiwitten zonder verdikkingsmiddelen en maar weinig smaakstoffen gaan bij mij iig ook goed.

Geen idee of je er wat aan hebt. Maar dit zijn mijn persoonlijke ervaringen.

Dankjewel! Ik ga vandaag eerst een andere smaak proberen om te kijken of het misschien aan de smaakstoffen ligt. Als dat niet werkt, ga ik de rest van je lijstje zeker proberen. :)
 
ik maak een soortgelijke ervaring mee...de jeuk symptomen zijn er , alleen krijg ik het aan het begin van een gym sessie. ik krijg het iets warmer en krijg ineens een ondraaglijke jeuk...overal , je wordt er knettergek van. Gelukkig ervaar ik dit in periodes...alleen is de link nog steeds lastig te leggen. meestal trekt het weg na 10minuten.
 
ik maak een soortgelijke ervaring mee...de jeuk symptomen zijn er , alleen krijg ik het aan het begin van een gym sessie. ik krijg het iets warmer en krijg ineens een ondraaglijke jeuk...overal , je wordt er knettergek van. Gelukkig ervaar ik dit in periodes...alleen is de link nog steeds lastig te leggen. meestal trekt het weg na 10minuten.

Weet je zeker dat het van de whey komt? Ikzelf heb een soortgelijke reactie wanneer ik een bepaalde soort pre workout neem.
 
ik maak een soortgelijke ervaring mee...de jeuk symptomen zijn er , alleen krijg ik het aan het begin van een gym sessie. ik krijg het iets warmer en krijg ineens een ondraaglijke jeuk...overal , je wordt er knettergek van. Gelukkig ervaar ik dit in periodes...alleen is de link nog steeds lastig te leggen. meestal trekt het weg na 10minuten.

Gebruik jij een pre-workout?
 
Hahah:-) leuk dat iedereen hetzelfde denkt!
 
Weet je zeker dat het van de whey komt? Ikzelf heb een soortgelijke reactie wanneer ik een bepaalde soort pre workout neem.
nee , het komt niet door de whey. Het begint bij lichamelijke inspanning. pre workout heb ik wel eens genomen, alleen van beta alanine krijg ik meer een tintelend gevoel....niet een ondraagbare jeuk , waarbij ik mezelf helemaal kapot krap..ik ben niet eens meer in staat om stil te staan.

edit: je zou haast denken dat ik allergisch ben voor sporten....hahahah
 
Is je sportkleding van een ander materiaal dan je gewone kleding of was je het met een ander wasmiddel?
 
Ik word ook altijd misselijk van mijn shakes, maar of dat door de smaak of whey komt weet ik niet. Ik heb ook eens lactose vrije melk gedronken en daar werd ik nog steeds misselijk van, dus misschien heb ik wel een afkeer tegen de smaak. Jeuk in mijn keel of zo heb ik nooit gehad.
 
Is je sportkleding van een ander materiaal dan je gewone kleding of was je het met een ander wasmiddel?

ik draag inderdaad wel eens sportkleding van ander materiaal...ik ga er eens op letten. Bedankt!

sorry scumbagannie , wil niet je topic kapen!
 
Enige whey shake waar ik niet misselijk van wordt is de stevia variant, verder met jeuk geen ervaring..
 
Enige whey shake waar ik niet misselijk van wordt is de stevia variant, verder met jeuk geen ervaring..

En anders laat je gewoon effe iemand krabben... :eyebrow:
 
Is je sportkleding van een ander materiaal dan je gewone kleding of was je het met een ander wasmiddel?
Ik heb daar in ieder geval geen last van. Het is bij mij echt opvallend dat de jeuk opkomt vlak na het nemen van die whey.

Ik heb inmiddels toch maar even de huisarts gebeld. De assistente schrok er nogal van dus die gaat overleggen. Ik hoor rond 15.00 uur meer. :bang:
 
Back
Naar boven