MuscleMeat

allerlei moeilijkheden tijdens shoulder presses

Bezoekers in dit topic

Martios

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
700
Waardering
36
Wie kent het volgende of weet er de oorzaak (of oplossing) voor...?

Bij military press of dumbbell shoulder presses krijg ik pijn aan mijn nek. Alleen links. De pijn loopt van mijn hoge trapezius naar de zijkant van de nek. Ik denk dus dat het de trapezius is. De spier aan de zijkant van de nek (Sternocleidomastoid) zou er ook bij betrokken kunnen zijn.

Ik mijn nek wat naar voren uit terwijl ik bovenstaande oefeningen doe. Het lukt me niet dat te bedwingen. Mijn nek MOET bijna naar voren. Tenzij ik heel licht train misschien.

Een ander punt is dat ik mijn rug hol maak tijdens deze schoulder presses. Ook dit is iets wat mij niet lukt onder conrtrole te krijgen. Zittend shoulder presses doen is daardoor lastig omdat ik zowat achterover val (kan ik staande beter compenseren).

Een scala aan moeilijkheden tijdens deze oefeningen dus. Geen oefening is zo lastig voor mij. Ik heb mijn schouders lang niet getrained wegens een blessure. Sinds kort begin ik ermee op advies van de fysio. Mijn schouders is dus een zwak punt.

Het zou leuk zijn als iemand zich hier in herkent of iets weet...! Hoe kan ik van de nekpijn afkomen?
 
misch es een filmpje posten met je techniek? zou al veel duidelijker zijn..
off-topic: en gooi er een paar pics bij van je zus,hehe :heart:
 
Dat gaat em niet worden ben ik bang; ik houd niet van foto's of filmpjes van mij op het internet. Maar het idee is goed, thanks... Ik hoop erop dat het probleem voor iemand herkenbaar is of duidelijk waar het aan ligt...
 
Laatst bewerkt:
en als je je shoulder presses dan uitvoert terwijl je tegen de rugleuning van de bench zit? dan kun je al niet meer achterover vallen en heb je zo al een probleem opgelost.
je andere probleem kan ik je helaas niet mee helpen
 
Heb ik ook last van gehad, je moet idd steun hebben aan je rug.
Ik heb het opgelost door op mijn bank waar de houders voor de stang aan vast zitten, een multiplex plaat op de bank te leggen leunend tegen de barbbell stang.. Werkt goed!
 
Balans is de key bij die oefening, heb er zelf ook problemen mee. Idd tegen een rugleuning aanzitten helpt, alleen vermakkelijkt wel de hele oefening natuurlijk. Verder kan je beter 1 arm omhoog duwen per keer, helpt ook voor de balans.
 
ga dan maar eens STAAND Military pressen, zoek even 'rippetoe press' op iod voor de correcte form en begin er maar aan. Dan zullen al de synergisten die bij zittende pressen worden verwaarloosd tenminste wat sterker worden
 
Pak een bankje met een hoek van 75. Kont en schouders tegen de bank en de rug iets hol houden.
 
Pak een bankje met een hoek van 75. Kont en schouders tegen de bank en de rug iets hol houden.

Met je rug tegen een bankje aan is eigenlijk niet slim voor deze oefening, omdat veel mensen er dan al gauw een incline press van maken en meer borst aanspreken.
 
Heb je die pijn tijdens de oefening of zoals ik zo'n 36-48 uur er na?
Met de juiste houding kan je veel leed voorkomen, maar er kunnen oefeningen zijn die gewoon niet goed voelen om het zo maar te zeggen en dan zal je moeten zoeken naar alternatieven (al weet ik voor shoulderpresses nou niet bepaald gauw eentje?) ...

Grtz,

Aad ~ Doix
 
Alle problemen die ik met deze oefening had lijken zich ineens vrij snel op te lossen. Ook ga ik ineens kilo's vooruit qua kracht met dumbbell presses. Mijn schouders waren gewoon een zwak punt omdat ik ze erg lang niet getrained had. En mijn nekpijn is deze week ook een stuk minder na dumbbell presses. Ik denk dat het gewoon over gaat. Ik heb/had het tijdens de oefening en de dagen erna. Nu alleen in de laatste set wat. De dagen erna bijna niet meer.

Ik doe de presses nu meestal zittend (ook barbell staande) wat me prima bevalt. Ook het overdreven hol maken van de rug doe ik niet meer. Gaat erg goed dus.
Thanks allemaal
 
Zelf heb ik ook problemen met mijn schouder(s) na shoulder presses. als ik hoger kom dan incline heb ik er gewoon last van de dag erna.
Enige oefeningen die ik voor schouders doe zijn upright rows en side raises. Ik heb zeker niet het gevoel dat mijn schouders achterlopen.
 
Zelf heb ik ook problemen met mijn schouder(s) na shoulder presses. als ik hoger kom dan incline heb ik er gewoon last van de dag erna.
Enige oefeningen die ik voor schouders doe zijn upright rows en side raises. Ik heb zeker niet het gevoel dat mijn schouders achterlopen.
Bench je misschien met je schouders?
 
Benchte eerst bijna nooit omdat ik dan ook last kreeg. Nu ik daar meer op mijn techniek let geen last meer. Ben volgens mij niet echt een schouder-bencher.

Shoulderpresses zijn voor mij echt een no go.
 
Shoulderpresses zijn voor mij echt een no go.

Impingement of upper crossed syndrome wellicht. Zoek er maar eens op in Google. Zou zo maar kunnen.
 
Ik had dit ook mijn oplossing was het zitgedeelte van het bankje iets omhoog zetten zodat je egt goed zit in het bankje anders zit er te veel ruimte om te bewegen.
 
Back
Naar boven