AndroidHealthClinic

Alles Kraakt!

Bezoekers in dit topic

Ik gebruik Animal Flex, ik had last van mn rug en pols, en had ook dat mn knien een raar gekraak als ik buktje. Nu is alles weg.

Neem wel in gedachte, als je ermee stops, komt alles weer terug en net zo slecht als eerst.
 
Het valt me op dat het vaak jongens zijn van 16 t/m 25 jaar die met deze problemen kampen, of het zijn de hardcore trainers. Bij deze laatste groep is het een logisch gevolg van zware spierinspanningen gedurende een lange tijd.

De eerste groep lijkt mij een groter probleem, want je zit nog in de groei.
Je moet er goed op letten dat als je onder de 20 jaar bent, je in principe met vrije gewichten niet al te zwaar en niet al te diep moet gaan.

Spieren groeien namelijk sneller dan je gewrichten doen! En ik neem aan dat je met een gespierd lijf ook een rechte rug en schouders wilt hebben en niet het lijf van een goudzoeker.
Mijn tip is om als je nog onder de 20 jaar bent en met deze problemen kampt, het even 2 maanden rustig aan te doen. Gebruik wat homeopatische supplementen om de natuurlijke aanmaak van smeerolie en kraakbeen te stimuleren. In die tijd kun je gaan werken met je eigen lichaamsgewicht door middel van turn-oefeningen om je romp te versterken. denk aan stabilisatieoefeningen op een zwitserse bal, crunches, opdrukken (achteroverhellend, voorover, duimen en wijsvinger aan mekaar *tricep en wees zelf creatief. Na 2 maanden denk ik dat je je een stuk beter voelt en dat je lichaam minder kraakt.
 
+1,

Zeer duidelijk
 
bij mij is het alleen mijn schouders, als ik zijwaarts schouder heffen doe, bijna boven krakt het even, vraag mij al lang af of dit normaal is (aangezien de schouders serieus blessure gevoelig zijn!)
 
In het AD staat een artikel over gewrichten en het gekraak er van. Lees het even zou ik zeggen.
 
Mijn ervaring is anders. ...wij weten niet hoe zuinig hij op zijn gewrichten is.



bedoel je een soort plop geluid?
Ik meende dat het veroorzaakt wordt door verplaatsing van gas:P

dat gas is toch koolstofdioxide? zoiets had ik gelezen, kan de naam verkeerd hebben
 
In het AD staat een artikel over gewrichten en het gekraak er van. Lees het even zou ik zeggen.

Klopt. Komt erop neer dat zolang het geen pijn doet en er geen ontstekingen/zwellingen zitten het geen kwaad kan. Het komt door bepaalde vacuümruimtes tussen gewrichten.
 
Mijn ervaring is dat het met essentiële vetzuren suppletie verbetert. Ik had vroeger ook last van krakende gewrichten, zelfs krakende vingers op de duur. Het was het ergst tijdens wedstrijddieet, dus wanneer je zeer weinig vetten eet. Sinds ik elke morgen een soeplepel Udo's Choice olie neem is het fel verbeterd.
Glucosamine is geen goede keuze, omdat het insulineresistentie in de hand werkt (en dat is zowat de ergste vijand die je als krachtsporter kan hebben). Je kan beter chondroïtine nemen zonder glucosamine.
 
Back
Naar boven