AndroidHealthClinic

Alles over muscle protein synthesis

Bezoekers in dit topic

Gast 94014

Cool Novice
Lid geworden
6 sep 2011
Berichten
79
Waardering
36
Hallo,

Ik heb het meest insane gedetailleerde artikel over spier-eiwitsynthese geschreven dat er te vinden is.

Echt alles staat erin van meetmethoden, tot praktische richtlijnen over hoe je het optimaliseert.

The ultimate guide to muscle protein synthesis.
http://www.nutritiontactics.com/measure-muscle-protein-synthesis/

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben!
 
In, nog geen tijd om te lezen.
 
Bedankt voor het stuk, nuttig en goed onderbouwd!
 
Mooi stuk, vandaag even helemaal door nemen. Mooie aanvulling op mijn minor sport and nutrition :)
 
Bedankt voor dit artikel, erg veel geleerd.
 
Mooi geschreven man, zeer goeie informatie. Zo kun je eigenlijk toch wel zien dat de oldschool bodybuilding etensstijl toch wel redelijk zin had.
 
Thanks.

P.s. Doe je nog aan dansen?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Vind dit ook een zeer interessant artikel, had me de laatste tijd al aardig verdiept in fructose omdat ik al wat artikelen langs zag komen dat het ook goed voor je hormoon productie zou moeten zijn. Wat dus voorheen het tegenovergestelde werd gesteld.

Net zoals dat je studies hebt die beweren dat carbs je testosteron zouden verlagen, daar tegenover heb je ook genoeg studies die het tegenovergestelde beweren. Alleen dan dat je niet zoveel carbs nodig hebt als wat we tegenwoordig allemaal eten.. dit verklaart ook weer wat in jou artikel over protein synthesis namelijk dat je niet zo'n grote insulin spike nodig hebt.

Wat zijn jullie meningen hier over?
 
Zéér interessant stuk.

Mijn pure mening is als volgt. (Betekend dus totaal niet wetenschappelijk ondersteunt :p)
Ik denk dat deze processen beschreven zijn vanuit een standpunt of bestudeert van een natuurlijk lichaam. Zonder AAS en Insuline gebruik.
Inderdaad de insuline spike zou niet hoog moeten zijn maar toch zie je de dag van vandaag het grote verschil in massa tussen bodybuilders die insuline gebruiken en die niet.
Nu ik weet t'is een beetje kortzichtig om het enkel van uit het standpunt te bekijken van de eiwitten synthese/afbraak daar waar bij insuline gebruik nog veel meer processen aan de gang gaan.
De vraag is dan maar blijven alle lichaamsprocessen gelijk of niet, en ik denk dat daar het antwoord toch vrij duidelijk is.

Ook zijn er weer dingen die duidelijker worden.
De protein gut.. die heb ik soms. Niet overdreven maar ik merk soms dat ie wat opgezwollen staat na het eten.
Nu mijn eiwit inname verlagen zou niet verstandig zijn, aangezien ik aan mijn kcal's moet geraken.
 
Zéér interessant stuk.

Mijn pure mening is als volgt. (Betekend dus totaal niet wetenschappelijk ondersteunt :p)
Ik denk dat deze processen beschreven zijn vanuit een standpunt of bestudeert van een natuurlijk lichaam. Zonder AAS en Insuline gebruik.
Inderdaad de insuline spike zou niet hoog moeten zijn maar toch zie je de dag van vandaag het grote verschil in massa tussen bodybuilders die insuline gebruiken en die niet.
Nu ik weet t'is een beetje kortzichtig om het enkel van uit het standpunt te bekijken van de eiwitten synthese/afbraak daar waar bij insuline gebruik nog veel meer processen aan de gang gaan.
De vraag is dan maar blijven alle lichaamsprocessen gelijk of niet, en ik denk dat daar het antwoord toch vrij duidelijk is.

Ook zijn er weer dingen die duidelijker worden.
De protein gut.. die heb ik soms. Niet overdreven maar ik merk soms dat ie wat opgezwollen staat na het eten.
Nu mijn eiwit inname verlagen zou niet verstandig zijn, aangezien ik aan mijn kcal's moet geraken.
Fundamenteel zijn die processen echt niet anders, en zoveel doet insuline niet voor spiermassa. Dat zijn de AAS die werken als een trein.

Waarom is het kortzichtig om alleen naar de eiwitsynthese en -afbraak te kijken? Welke andere processen die hier los van staan dragen bij aan het vergroten van spiermassa volgens jou?
 
Fundamenteel zijn die processen echt niet anders, en zoveel doet insuline niet voor spiermassa. Dat zijn de AAS die werken als een trein.

Waarom is het kortzichtig om alleen naar de eiwitsynthese en -afbraak te kijken? Welke andere processen die hier los van staan dragen bij aan het vergroten van spiermassa volgens jou?

Ik denk, zeg wel ik denk :p, ben absoluut geen expert.
Dat factoren zoals stress hier ook een grote rol kunnen in spelen? Alsook het werking van het metabolisme?
Corrigeer me gerust als ik het fout heb of als ik nog andere factoren vergeet.
 
Ik denk, zeg wel ik denk :p, ben absoluut geen expert.
Dat factoren zoals stress hier ook een grote rol kunnen in spelen? Alsook het werking van het metabolisme?
Corrigeer me gerust als ik het fout heb of als ik nog andere factoren vergeet.
Ja, maar ik neem aan dat je denken ergens op gebaseerd is. Maar tuurlijk kunnen andere factoren een rol spelen, maar hoe beïnvloeden zij de spiermassa volgens jou onafhankelijk van de spiereiwitsynthese en -afbraak?

Stel, we nemen stress. Hoe gaat dat jouw spiermassa vergroten of verkleinen, zonder invloed uit te oefenen op de spiereiwitsynthese of -afbraak?
 
Ja, maar ik neem aan dat je denken ergens op gebaseerd is. Maar tuurlijk kunnen andere factoren een rol spelen, maar hoe beïnvloeden zij de spiermassa volgens jou onafhankelijk van de spiereiwitsynthese en -afbraak?

Stel, we nemen stress. Hoe gaat dat jouw spiermassa vergroten of verkleinen, zonder invloed uit te oefenen op de spiereiwitsynthese of -afbraak?

Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt. Wat je zegt klopt helemaal.
Ik bedoelde maar dat we niet zuiver alleen moeten focussen op dat proces dat beschreven staat en de andere factoren zoals stress moeten bij rekenen die voor eventuele invloeden zorgen.
 
Ik denk dat ik me verkeerd heb uitgedrukt. Wat je zegt klopt helemaal.
Ik bedoelde maar dat we niet zuiver alleen moeten focussen op dat proces dat beschreven staat en de andere factoren zoals stress moeten bij rekenen die voor eventuele invloeden zorgen.
Ah, in dat geval zou ik het geen kortzichtigheid noemen, maar simpelweg het beperken van het bestek van het artikel. Er zijn namelijk onnoemelijk veel van dat soort factoren.
 
Back
Naar boven