Fitness Seller

'Allochtoon moet bicultureel gaan heten'

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
NOORDWIJK - Een allochtoon is geen allochtoon, maar een bicultureel. Tenminste, als het aan De Baak ligt, het opleidingscentrum van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Het woord bicultureel moet de positieve tegenhanger van het woord allochtoon worden.

Lees meer...
 
Na de bicoïtusuelen nu ook de biculturelen, het moet niet gekker worden :lol:
 
Klinkt lekker.
 
Stereotype 'allochtoon' zal er toch wel blijven, alleen een hoop verwarring en werk zal ervan komen...
 
NOORDWIJK - Een allochtoon is geen allochtoon, maar een bicultureel. Tenminste, als het aan De Baak ligt, het opleidingscentrum van werkgeversorganisatie VNO-NCW. Het woord bicultureel moet de positieve tegenhanger van het woord allochtoon worden.

Lees meer...
Leuk is dat, laten we dan overvallers "klanten" gaan noemen en terroristen worden dan "toeristen", klinkt veel positiever toch? Misschien eens afvragen waarom het woord allochtoon negatief klinkt? Anders kunnen we binnenkort weer een ander woord gaan zoeken voor bicultureel.
 
"Gister is er in mijn auto ingebroken. Zal wel weer zo'n vieze bicultureel geweest zijn."
Ik vind het wel een vooruitgang.
 
een bodybuildende allochtoon: een bicutlereel

hi-lá-risch!
 
oh my ****ing god

wat een geluk dat belgie niet meer bij nl behoort
 
Niggas - Black people - Afro American

Buitenlanders - Allochtonen - Bicultureel

Ach ja zo verhelp je de problemen natuurlijk niet, still the same shit.
 
:roflol:

wat is het nut van zo'n synoniem vraag ik me dan af. om over een paar jaar weer een nieuwe te verzinnen ofzo?
 
is een autochtoon dan een homocultureel? :P
 
Dan krijgt het woord bimetaal ineens de betekenis pistool, biseksueelwordt iemand die op negers valt. En een terrorist? Biseksueelextremist?

Wereldburgers, ook al zoiets. Ik heb het idee dat de lobby van het groene boekje ook een vinger in de pap heeft.
 
Men lijkt het nog steeds belangrijker en leuker te vinden over een naampie te bakkeleien dan het probleem eens bij de ballen vast te grijpen en het beestje bij de naam te noemen.
 
Belachelijk... als dit wordt ingevoerd dan is dat woord in no-time besmet en moet er daarna weer een naampie verzonnen worden.
 
Dat is ook de bedoeling, als die pro-integratieclubjes verschaffen zichzelf hierdoor weer voldoende werk en kunnen weer een paar jaar vanachter hun bureautjes gaan dicteren.

Ik wil een ander woord opperen als vervanger van 'allochtoon' en dat is 'primitieveling'. Niet echt een woord om trots op te zijn en misschien een uitdaging om de schouders er eens onder te zetten, uit te breken uit het eigen primitieve cultuurtje en te werken aan het woordje 'nederlander' (of belg, zo u wilt).

(sommige autochtonen schaar ik overigens ook onder primitieveling)
 
Ik bepaal zelf wel hoe ik die lui noem, daar wij in hun ogen ook maar kaaskoppen heten. Geen enkele politiek correcte organisatie gaat mij verplichten wat ik eruit klap.
 
Back
Naar boven