Fitness Seller

Alpha Lipoic Acid Terechte Hype of Farce ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

man_of_magic

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
8 okt 2002
Berichten
486
Waardering
6
Lengte
1m85
Massa
90kg
Vetpercentage
25%
Dames & Heren,

Ik heb een beetje op de US boards rondgesnuffeld en daar zijn ze helemaal lyrisch over ALA.

ALA voor het Bulken, ALA voor het Cutten, ALA voor de superpump, ALA als burner. Allemaal loftrompetten voor dit goedje.

Er is zelfs een gozer die 6 gr. per dag slikt. :scratch:

Behalve de anti-oxidanten werking heb ik echt nergens echte onderzoeken of feiten kunnen vinden die spreken voor deze beoogde supersupp. Wie heeft er wat goede info. over alle werkingen die ALA krijgt toegewezen ?

Dus dames en heren wat zijn jullie ervaringen met dit 'gouden goedje' ? Is het een terechte hype of niet ?
 
Ik heb het gelezen gaf goede informatie over wat ALA zou kunnen doen, maar of het nu echt valide info. is betwijfel ik.

Iemand persoonlijke ervaringen met ALA of meer wetenschappelijk bewijzen voor de werking die aan ALA worden toegewezen ?
 
Laatst bewerkt:
Grootste truc is verhoogde insuline gevoeligheid.

En leverreinigende werking.

Tis wel een vrij duur spulletje.
 
Een sterk anti-oxidant zeker. Daarnaast heeft het een effect op insuline, maar hoe : Het activeert de lipide, serine/threonine en tyrosine kinases van het insuline signaleerpad in zowel spier- als vetcellen. Dat betekent dat het post-receptor werkt, maar ook dat het los van insuline kan werken om glucose opname te bevorderen. Dit effect is echter niet gekwantificeerd.

Enkele opmerkingen :

* ALA kan nooit gebruikt worden voor vetverbranding, want het bevordert direct en indirect de opname van nutrienten in vetcellen. Je wordt er dus dikker van

* Studies hebben aangetoond dat hogere dosissen geen effect hebben. Zowel bij 600, 1200 als 1800 mg per dag zijn de zelfde resultaten opgetekend. 600 lijkt dus de ideale dosis.

* ALA mag niet blootgesteld worden aan lucht gedurende langdurige tijd. ALA in pilvorm is dus beter. ALA in poedervorm is niet zonder waarde, maar zal niet zo sterk zijn als ALA in pilvorm.

* Studies hebben eveneens aangetoond dat de hoeveelheid dossisen geen effect heeft. Of je nu 1,2 of 3 keer neemt heeft geen belang.

1. Yaworsky K, Somwar R, Ramlal T, Tritschler HJ, Klip A. Engagement of the insulin-sensitive pathway in the stimulation of glucose transport by alpha-lipoic acid in 3T3-L1 adipocytes. Diabetologia 2000 Mar;43(3):294-303

2. Jacob S, Ruus P, Hermann R, Tritschler HJ, Maerker E, Renn W, Augustin HJ, Dietze GJ, Rett K. Oral administration of RAC-alpha-lipoic acid modulates insulin sensitivity in patients with type-2 diabetes mellitus: a placebo-controlled pilot trial. Free Radic Biol Med 1999 Aug;27(3-4):309-14
 
ALA schijnt idd alleen maar een hype te zijn, aangezien het alleen echt goed werkt als anti oxidant
 
Jij leest toch ook niet wat ik zeg ? In de juiste context werkt ALA wel degelijk. Maar veelal wordt het verkocht onder valse voorwendsels.
 
:rolleyes: Sorry "koning BC", uw mening is de wet!
 
Oei, tis weer op zn teentjes getrapt. Ik wilde alleen maar zeggen dat je eerst de feiten moet lezen voor je je mening verkondigt.
 
Wanneer was ik nog meer op mijn teentjes getrapt?

Feiten lezen? Wat is jou mening over zelf experimenteren?
ALA werkt voor mij niet en dat kan volgens jou dus niet??
 
Kan wel, maar alleen omdat je het in de verkeerd context gebruikt...
 
Originally posted by bestoldschool
Wanneer was ik nog meer op mijn teentjes getrapt?

Feiten lezen? Wat is jou mening over zelf experimenteren?
ALA werkt voor mij niet en dat kan volgens jou dus niet??
Dat is hetzelfde als zeggen: 'creatine werkt niet', als verder je voeding barslecht is.
Geen enkel supplement werkt (optimaal) als je het fout gebruikt.
 
Vertel maar hoe je moet eten dan om al die andere super effecten van ALA te ondervinden en ik probeer het nog een keer.
 
Hoog in koolhydraten, meerdere maaltijden met simpele koolhydraten zoals dextrose laden, tegelijkertijd met eiwitten en creatine. Dit is enkel voor bulk doeleinden, want ALA werkt postreceptor op de insuline-receptoren, wat tevens vettoename bevordert. Dus eet ook vooral veel. 2x600 mg per dag is een meer dan voldoende dosis ALA ook. En neem het enkel in pilvorm van een reputable merk.
 
Originally posted by Big Cat
Hoog in koolhydraten, meerdere maaltijden met simpele koolhydraten zoals dextrose laden, tegelijkertijd met eiwitten en creatine.
zonder ala kan ik je ook wel garanderen dat als je zo eet je jezelf gigantisch aan het volpompen bent. Vooral de simp.kh daar krijg je toch een ins. boost van.. en dat een paar keer per dag? Lijkt met toch niet echt wat je wilt... daarna een dip van hier tot yesterday...
 
We hebben het dan over bulken he ErEf, dat wil zeggen dat je echt alles eet wat in je bereikt ligt.
Snelle en trage carbs, snel en traag eiwit, veel kcal, veel maaltijden etc. dan valt dat dip/slin verhaal wel mee.
Als je maar regelmatig eet, dus niet 2000 kcal in 1 maaltijd en daarna 4 uur niets meer..
 
enige plek die ik heb voor snelle carbs is pw-shake.. verder graag een gedoseerde afgifte ervan.. maar je hebt wel gelijk dat je met bulk bijna alles kunt eten wat er voor je mond komt.
En waarom graag de gedoseerde afgifte, omdat insuline resistentie steeds meer en meer voor komt.
 
Kun je BMOV voor gebruiken om de insuline receptor langer open te houden en maltodextrine in plaats van dextrose... Als je echt niet wil dippen. Maar die pieken doen het hem wel. En die dips daar maak ik niet van, heb ik meer energie.
 
Originally posted by ErEf
enige plek die ik heb voor snelle carbs is pw-shake.. verder graag een gedoseerde afgifte ervan.. maar je hebt wel gelijk dat je met bulk bijna alles kunt eten wat er voor je mond komt.
En waarom graag de gedoseerde afgifte, omdat insuline resistentie steeds meer en meer voor komt.

Wel daarom ook dat ALA, BMOV en zo goed zijn. Omdat die dingen resistentie tegengaan.
 
BMOV= bis(maltolato)oxovanadium ?
 
Back
Naar boven