Fitness Seller

Alpro soja "go on" (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

lienlien

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
28 jun 2014
Berichten
5.130
Waardering
6.608
Ik eet per dag zo'n 500g kwark (2*250g). Aangezien ik de indruk heb dat mijn lichaam dit steeds minder goed begin te verdragen, wil ik af en toe ook overstappen op zogenoemde "plantaardige alternatieven" voor kwark. Zo wordt alpro soja "go on" gepromoot als zijnde een alternatief voor kwark. Dit is uiteraard zoals de naam al zegt op basis van soja. Ik weet uit verschillende topics hier op het forum dat soja niet meteen erg positief wordt aanzien. Heeft iemand ervaringen met dit product? Voorstanders zowel als tegenstanders? Dankje alvast voor input!
 
Ik ben zelf lactose intolerant. Ik gebruik bij regelmaat soya producten. Vooral de yoghurt is goed te doen. De Go on ken ik niet.
Je kan ook eens kijken naar minusL kwark. Die kan je bij Jumbo krijgen. Is misschien ook een idee.
Je zou ook kunnen overwegen zelf kefir te maken. Over het algemeen kan iemand die niet tegen melkproducten kan dit wel goed verdragen.
Het helpt in ieder geval mee voor je darmflora. Ik meen dat AH ook kefir verkoopt. Maar zelf maken met een kefir "plantje" is wel het lekkerst vind ik.
Maar ik hou wel van het zure ervan. Daar moet je wel van houden.

Maar soja kan prima in mijn ogen. Ik gebruik het eigenlijk al jaren.
 
Ik ben zelf lactose intolerant. Ik gebruik bij regelmaat soya producten. Vooral de yoghurt is goed te doen. De Go on ken ik niet.
Je kan ook eens kijken naar minusL kwark. Die kan je bij Jumbo krijgen. Is misschien ook een idee.
Je zou ook kunnen overwegen zelf kefir te maken. Over het algemeen kan iemand die niet tegen melkproducten kan dit wel goed verdragen.
Het helpt in ieder geval mee voor je darmflora. Ik meen dat AH ook kefir verkoopt. Maar zelf maken met een kefir "plantje" is wel het lekkerst vind ik.
Maar ik hou wel van het zure ervan. Daar moet je wel van houden.

Maar soja kan prima in mijn ogen. Ik gebruik het eigenlijk al jaren.

Dag marina, bedankt voor je antwoord. Die minus L kwark heb ik even opgezocht en ziet er veelbelovend uit! Ik ga eens kijken of ze die ook in belgie verkopen.
AH hebben we hier ook, die kefir moet ik dus wel kunnen vinden hier.

Nogmaals bedankt!

Misschien nog een vraagje : welke soja producten gebruik jij dan?
 
Hi Lienlien
Ik gebruik van alpro vaak de soyayoghurt en soms de soyamelk. Nu ook sinds een tijdje de amandelmelk.
De vanille soyayoghurt is ook erg lekker. Als hij qua kcal in je schema past een lekkere optie.
Nadeel is alleen dat het best duur is allemaal.

Kefir zelf maken is het goedkoopst. In de winkel is het erg duur. Als je niet te vaak neemt is het nog wel te doen. Maar bij dagelijks gebruik is het ook duur.

je zou ook eens geitenkwark/yoghurt kunnen proberen. Veel mensen die last hebben met gewone kwark kunnen hier beter tegen.
 
die (vanille) soya yoghurt: daar had ik nog niet aan gedacht. Het klinkt iig wel lekker ;) ga ik dus ook al eens proberen. het eiwitgehalte is wel niet zo bijster hoog zie ik, maar op bepaalde dagen kan ik dat er wel inpassen in mijn schema

die kefir: dat is pas een goede tip! ik heb gezien dat delhaize een variant verkoopt, dus ga ik gelijk volgende keer eens kopen! ik hoop wel dat dit niet te bitter / zuur smaakt ;)
bedankt voor de nuttige tips!
 
Als het goed is zal je geen last hebben van whey isolaat, hierin zit weinig/geen lactose. Mocht je hier ook last van hebben dan kan je nog whey hydrosilaat proberen. Daarnaast zijn er ook verteringsenzymen verkrijgbaar die zorgen dat je lactose beter verteerd.
 
Als het goed is zal je geen last hebben van whey isolaat, hierin zit weinig/geen lactose. Mocht je hier ook last van hebben dan kan je nog whey hydrosilaat proberen. Daarnaast zijn er ook verteringsenzymen verkrijgbaar die zorgen dat je lactose beter verteerd.
Hydrolisaat heb ik inderdaad ook geen last van.
Ander alternatief is egg protein.
Tenminste als je een shake zou willen.
 
new beginning en marina, beiden bedankt voor jullie input
isolaat heb ik al eens geprobeerd en was toch niet helemaal goed bevallen...

mss moet ik dan toch maar eens hydrolisaat proberen. heb op zich niks tegen shakes, maar persoonlijk prefereer ik nog altijd "de gewone supermarktproducten" ;)
ga toch eens kijken naar die hydro dan; wie weet bevalt me dat wel... thanks!
 
Zou de hydro ook alleen bij het onbijt, voor en na de training nemen. Rest van de dag kip/rund/vis.
 
Back
Naar boven