AndroidHealthClinic

Als absolute beginner onder/op/boven onderhoud eten? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lottie

Novice
Lid geworden
24 jul 2015
Berichten
7
Waardering
0
Hee :)

Ik (27, vrouw) ben echt net gestart met krachttraining en ondanks dat ik me hiervoor al 'n tijd verdiept heb in voeding en training zou ik graag wat adviezen willen van de meer gevorderden hier. Ik ben echt 'n absolute beginner! :D

Mijn doel is vooral om meer spiermassa te kweken en sterker te worden, vet kwijtraken hoeft voor mij niet zo nodig. Iets vet mag er wel vanaf, maar niet veel want ik vind het voor mezelf belangrijker om wat borsten over te houden dan er droog uit te zien.

Ik doe nu een full body schema twee keer per week, maar wil graag over niet al te lang over naar een 4 daags upper/lower body splitschema. (Daarover zal ik waarschijnlijk in 'n ander topic wat vragen!) Wat ik me nu afvraag is of ik als absolute beginner het beste onder, op of boven onderhoud kan eten. Mijn 'onderhoud' is sowieso al iets hoger geworden nu ik ben begonnen met sporten (hiervoor deed ik niet aan sport). Aan de ene kant moet je meer kcal eten dan je verbrand om goed spiermassa aan te kunnen zetten, maar ik heb daarnaast begrepen dat het juist in de 'newbie fase' het makkelijkst is om je spieren te laten groeien én vet kwijt te raken. Nou lijkt 't me zonde als ik ofwel te weinig eet om spiermassa bij te komen, maar ook als ik teveel eet en onnodig veel vet bijkom. Kort gezegd is mijn vraag dus is het als absolute beginner ook nodig om 'boven onderhoud' te eten? Of is onder/op onderhoud slimmer?