AndroidHealthClinic

als dit geen overtraining is

Bezoekers in dit topic

MonsterStrength

Monstrous Giant
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
6
Een paar jaar geleden kocht mijn vader een klein haltertje van 5kg, wat ik toen veel vond
8 maanden geleden ben ik daar mee beginnen trainen. ik wist toen niks van PL of BB en al die toestanden, dus overtrainen stond niet in mijn woordenboek.
ik trainde daar iedere dag mee, telkens een stuk of 2 sets van 50 herhalingen voor mijn biceps, want dat was toen DE spier volgens mij (nu weet ik beter).
Je hoort me al aankomen: Dit is een pure vorm van overtraining, maar toch bleven mijn biceps groeien, hoe was dit mogelijk???
ik heb dit gedaan tot ik beginnen powerliften ben en een normaal schema had gekregen.
Ik begrijp het nog steeds niet, mijn armen zijn in die 6 maanden ongeveer 3,5cm gegroeid!!!

Kan best wel denk ik. Je ben nog volop in de groei, dus ook al had je niks gedaan dan nog zouden je armen gegroeid zijn. Natuurlijk niet zo veel, maar toch.

toen ik dit deed zijn ze geen 3,5 cm gegroeid (dat is begonnen toen ik echt zwaar en explosief ben beginnen trainen), maar ze waren toch een cm'tje gegroeid door zo te trainen (ja ja, ook ik ben zo begonnen...). je lichaam is zo'n activiteit niet gewoon en ook al werkt het voornamelijk op spieruithouding, je zal ervan groeien want je lichaam gaat erop reageren. maar dit wil niet zeggen dat het een effectieve manier is om te werk te gaan.

ik begon met 2 2kilo db's, die ik beiden in 1 hand hield en waarmee ik ongeveer 4x25 reps deed per hand..

Dat klink precies hetzelfde als mijn training tot voor kort :D. Circa 6 jaar geleden ben ik begonnen met gewichtheffen, de ene keer om de dag, de andere keer om de twee dagen...iig een beetje aankloten. Toen, 2 jaar geleden, besloot ik 'hard' te gaan trainen, elke dag 1 setje van 2~15 reps bankdrukken/barbell curlen (ik trainde gewoon net zolang met een vast gewicht, totdat ik dat gewicht de baas was :P). Daarna (1 jaar geleden) besloot ik dat het tijd was de schouderkoppen (voor en zijkant, geeneens achterkant) erbij te gaan pakken. Zo gezegd, zo gedaan, en ik heb toen een jaar lang, elke dag 1 setje van front raises en side raises erbij gedaan. (door deze trainingen zijn mijn armen tot respectievelijk 36.5 en 37.2, koud, gegroeid). Ik had ook geen eiwit supplementen of iets dergelijks.

Nu train ik dus tot voor kort zowat alle spiergroepen met een geheel ander schema (4x per week trainen, zondag+dinsdag+woensdag+vrijdag) met voor elke oefening 2 setjes zwaar en 2 setjes licht, een training duurt circa 1~1.5 uur en direct na mijn training neem ik snelle suikers en koolhydraten. Een uurtje erna eiwitten in de vorm van kwark (kneem smorgens ook wat vitamine preparaatjes).

Qua spierpijn zit er heel veel verschil tussen deze 2 schema's :P (bij mijn huidige schema heb ik de dag, tot enkele dagen daarna, zeker lichte tot zware spierpijn). Ik weet dat spierpijn niet altijd goed is, maar mentaal bevalt het me zeker wel :).

Alleen de overstap van mijn vorige 1dags schema tot dit schema was wel lastig, het voelde gewoon erg slecht.

Oke, dat was mijn levensverhaal weer tot nu toe. Ik wilde dus laten zien, dat je spieren wel groeien als je ze elke dag traint met 1 of 2 setjes. Het gaat alleen langzaaaaam :D.

Laatst bewerkt:
DumphuiZ zei:
en direct na mijn training neem ik snelle suikers en koolhydraten. Een uurtje erna eiwitten in de vorm van kwark (kneem smorgens ook wat vitamine preparaatjes).

ik denk dat het verstandiger is snelle suikers (dextrose) te nemen met eiwitten (whey) :)

Rob G zei:
ik denk dat het verstandiger is snelle suikers (dextrose) te nemen met eiwitten (whey) :)

Postoutworkshake is erg belangrijk, direct na je training dexstrose met whey eiwitten
is voor je hersel zeker een goed idee.

Laatst bewerkt:
Rob G zei:

Kheb geen whey in huis :D, ik betwijfel ook of de toegevoegde waarde ervan zo groot is (ik neem al kwark). Misschien dat meerdere mensen hun mening hierover willen geven?

Back
Naar boven