XXL Nutrition

Als er geen formatie mogelijk is, wat gebeurt er dan?

Bezoekers in dit topic

Ectopiraat

Cool Novice
Lid geworden
15 jun 2020
Berichten
103
Waardering
187
Lengte
1m77
Massa
70kg
Vetpercentage
8%
Nu het CDA niet meer kan regeren na de Ollongron gate, vroeg ik me af wat als er geen formatie meer mogelijk is? Nieuwe verkiezingen?
 
Hoezo kan het CDA niet meer regeren?
 
Nu het CDA niet meer kan regeren na de Ollongron gate, vroeg ik me af wat als er geen formatie meer mogelijk is? Nieuwe verkiezingen?
- Waarom zou het CDA niet meer kunnen regeren?
- Waarom zou een nieuwe verkiezing hier iets aan veranderen?
- Waarom zou er zonder het CDA geen formatie mogelijk zijn? In Belgi"e hebben ze er er ook 494 dagen over gedaan; vroeg of laat komen ze er wel uit.
 
Nu het CDA niet meer kan regeren na de Ollongron gate, vroeg ik me af wat als er geen formatie meer mogelijk is? Nieuwe verkiezingen?
Voorlopig krijg je geen verkiezingen. Dan zou je eerst een nieuw kabinet moeten hebben, en dat het nieuwe kabinet komt te vallen ofzo. Bij kabinet Balkenende is dat een paar keer achter elkaar gebeurd, dacht ik.

Voor nu zijn er nog heel wat opties die ze gaan bekijken, en daarna moet er nog een coalitieakkoord worden geschreven.
Dus het gaat allemaal nog wle een tijdje duren.
 
Hoezo kan het CDA niet meer regeren?
- Waarom zou het CDA niet meer kunnen regeren?
- Waarom zou een nieuwe verkiezing hier iets aan veranderen?
- Waarom zou er zonder het CDA geen formatie mogelijk zijn? In Belgi"e hebben ze er er ook 494 dagen over gedaan; vroeg of laat komen ze er wel uit.
Het CDA was al wankel door de interne strijd, laatst is de partijvoorzitter ook opgestapt. Ik zie ze nu echt niet regeren, nu de positie van Omtzigt nog sterker is geworden. Rutte heeft een enorme hekel aan Omtzigt heb ik gehoord. Ik vroeg het eigenlijk omdat ik niet zoveel verstand van politiek heb, maar ik ben erg benieuwd naar de verklaring het aankomende debat. Ik denk persoonlijk dat de notities wel degelijk van Rutte afkomen, dan is zijn positie echt onhoudbaar geworden. Ik zie een onmogelijk situatie met mijn beperkte politieke kennis. Wat denken jullie, welk scenario zich gaat voltrekken?
 
Punt is natuurlijk wel dat je geen CDA in je coalitie wilt wanneer je slechts een kleine meerderheid hebt in de kamer. Dan kan je die meerderheid mogelijk verliezen als de partij intern splitst. Kan je wel grappige resultaten bij moties krijgen.
 
Back
Naar boven