AndroidHealthClinic

Als je bijna geen eiwitten eet, kunnen je spieren nog kei hard groeien?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2005
Berichten
4.235
Waardering
13
Lengte
1m76
Massa
82kg
Dit lees ik net:
Did you know that your body is capable of building even MORE muscle during
periods when you ingest almost NO PROTEIN?!
Sounds a little CRAZY, huh? Here’s how it works…
When stress loads continue to increase and protein is nearly non-existent for the necessary recovery and rebuilding process, your body once again is forced into a “CRISIS STATE”. Fortunately, over the past THOUSANDS of years your body has developed a “back up” muscle building system that kicks into high gear only under very SPECIFIC conditions. When your body is attempting to repair the damage you’ve done in your workout, but CAN’T find the protein it needs to build the muscle back up, it sends a “9-1-1 call” to your potent anabolic hormones such as TESTOSTERONE, INSULINLIKE
GROWTH FACTORS (IGF), and GROWTH HORMONE (GH) forcing them to GREATLY INCREASE production in order to pick up the slack.

Nu denk ik wel dat dit het geval is op het moment dat je stopt met grote hoeveelheden eiwitten naar binnen te werken. Wat denken jullie?
Het klinkt wel logisch
 
bron?

en waar denken de schrijvers dat de benodigde aminozuren vandaan worden gehaald?
 
aangezien eiwitten 'bouwstenen' zijn, denk dat die vlieger niet op gaat
 
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.
 
Bijna geen eiwitten hebben ze het over. Ze beweren om 3 weken ongeveer 30 gram eiwitten binnen te krijgen. Als je na die 3 weken weer veel eiwitten neemt, neemt je lichaam ze allemaal op omdat je lichaam niet weer 3 weken met zo weinig eiwitten wil door brengen. En doordat je lichaam de eiwitten dan beter opneemt groei je beter. Zelfde als dikke mensen die zich uithongeren en daarna weer normaal eten, die worden ook eens zo dik, omdat hun lichaam dan reserves opbouwd.
Ik wil niet zeggen dat ik het geloof maar kan het wel begrijpen.
 
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.

Binnenkort TA's dieet proberen?
 
Yes!!!!!!!!!!!!!!!
 
Ik geloof dit zeker wel
Had alleens eerder zoiets gelezen
 
Wie durft het experiment aan? Mijn eigen eiwitinname is al vrij laag, maar ik ga niet zover dat ik dat ik mijn dieet vrij smaakloos maak. Lijkt me niet prettig leven op alleen bronnen van koolhydraten of vetten.
 
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.

Mars = Sonja Bakker
 
Mars heeft gewoon gelijk, de protien pusher industrie is er alles aan gelegen om bepaalde mythes levend te houden. Als eiwit zo belangrijk was zou iedereen op een lage inname geen progressie maken. Heb zelf genoeg geexperimenteerd, ook in de tijd dat ik nog vlees at. Maar het maakte voor mij geen donder uit of ik 80 gram eiwit innam of 200+ gram.
 
ik neem 1.6/1.8 gram/kg ongeveer
works for me
 
Wat een belachelijke uitleg. Natuurlijk gaat het lichaam proberen om eigen eiwit te sparen, maar als er eiwit nodig is om te herstellen en dat is er niet dan heb je simpelweg een negatieve stikstofbalans en dan breek je spierweefsel af om ander weefsel op te bouwen.

Een studie met soldaten waarbij grote dosissen testosteron gecombineerd werden met een lage eiwitinname kon al aantonen dat de soldaten verzwakten en spierweefsel verloren zelfs bij hoge anabole hormonen waarden.

Eiwit is het allerbelangrijkste, en eiwit minderen omdat dan hormonen toenemen is gewoon compleet belachelijk. Overdreven eiwit eten is trouwens ook weer niet goed omdat het lichaam dan weer kwistiger omspringt en geen reden ziet om anabool te functioneren (maw makkelijker verbranden van eiwit).
 
Maakt voor mij ook geen ene **** uit hoeveel eiwit ik naar binnen werk.


Er is ook geen enkel bewijs dat je meer dan 1,8 g/kg/dag nodig zou kunnen hebben.
Maar zolang deze "extreem laag eiwittheorie" niet in de praktijk is getest, ga ik het niet proberen.
Er zijn wel aanwijzingen dat minder dan 0,8 g/kg/dag voor bodybuilders toch niet zo geweldig zijn.

Heb ook wel eens nagedacht over eiwitcyclen. Om dezelfde reden als hierboven vermeldt, maar wanneer je dit vaak doet zal het lichaam hier ook weer snel aan wennen....
Blijft lastige materie.
 
hmm intressant, waar heb je dit vandaan?
klopt wel dat eiwitteninname wel overrated is, ik groei prima op ongeveer 100 gram eiwit
 
Ik zit nu op ongeveer 200 gr per dag.
Binnenkort gewoon eens kijken hoe het gaat op 70 gram per dag ofzo. Ik ben wel eens benieuwd.
 
had dit ook al eens gelezen in de flex, sommige bodybuilders doen dit eenmaal per week, een dag met weinig proteinen en de volgende dag trg heel veel proteinen eten, het zou een soort explosie moeten geven voor de spieren ;)
 
Bijna geen eiwitten hebben ze het over. Ze beweren om 3 weken ongeveer 30 gram eiwitten binnen te krijgen. Als je na die 3 weken weer veel eiwitten neemt, neemt je lichaam ze allemaal op omdat je lichaam niet weer 3 weken met zo weinig eiwitten wil door brengen. En doordat je lichaam de eiwitten dan beter opneemt groei je beter. Zelfde als dikke mensen die zich uithongeren en daarna weer normaal eten, die worden ook eens zo dik, omdat hun lichaam dan reserves opbouwd.
Ik wil niet zeggen dat ik het geloof maar kan het wel begrijpen.

daar heb je een punt, dat met die dikke mensen voorbeeld heb ik ook ooit eens gehoord!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven