Fitness Seller

Als je bijna geen eiwitten eet, kunnen je spieren nog kei hard groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit nu in de cut. Daarbij hanteer ik >4 gr. eiwit per kg. lichaamsgewicht. Ook erg veel vetten en héél weinig carbs (<75 gr. per dag). Minder eiwitten? Niet voor mij! Minder eiwitten = eng. Laat een ruime hoeveelheid eiwitten maar lekker overrated zijn, ik ga niet experimenteren met <2 gr. per kg. lichaamsgewicht (of less!).

Grtz,
Eddie Eiwit! :P

In de cut is je verhaal duidelijk en natuurlijk normaal, maar wanneer je bijv bijna het 10 voudige aan koolhydraten eet dan kan je eiwit gewoon op 2 gram per kg volgens mij.
Tenminste bij mij wel en bij mijn lichaamstype!
 
Ik ben sinds vorig jaar ongeveer van 400 gr per dag naar 200 gr eiwit per dag gegaan en qua spiermassa merk ik helemaal geen achteruitgang, ik ben zelfs gegroeid. Scheelt me ook enorm veel geld aan supps.
 
Squatten tot je sterretjes ziet is niet gezond
Eenzijdig eten is niet gezond
De lijst is eindeloos om nog maar te zwijgen over de psychologische processen in het hoofd van een bodybuilder

:haha:
 
Ik ben sinds vorig jaar ongeveer van 400 gr per dag naar 200 gr eiwit per dag gegaan en qua spiermassa merk ik helemaal geen achteruitgang, ik ben zelfs gegroeid. Scheelt me ook enorm veel geld aan supplementen.

Erg fijne bijkomstigheid!;)
 
In de cut is je verhaal duidelijk en natuurlijk normaal, maar wanneer je bijv bijna het 10 voudige aan koolhydraten eet dan kan je eiwit gewoon op 2 gram per kg volgens mij.
Tenminste bij mij wel en bij mijn lichaamstype!

Mee eens; als ik weer ("clean") gaan bulken, zal ik ook heus wel zakken qua hoeveelheid eiwitten, maar in de cut wil ik het "risico" niet lopen enige massa te verliezen. Daaorm hou ik nu de eiwitten bewust (erg) hoog.
 
Ja maar weet je wat het is je lichaam pakt de eiwitten uit jou eigen spieren en je schiet hier niks mee op ik ben het wel eens met sommige wetenschappers die zeggen dat je nou ook weer niet hele zieke ladingen hoeft te eten
 
Volgens mij zit er ook verschil in, als je nog een hoop spiermassa moet opbouwen heb je meer eiwit nodig!
Als je al veel spiermassa hebt, Heb je minder nodig
Maar zeker weet ik het niet?
 
Het valt me op dat veel mensen gewoon maar aannemen wat er in de bladen ect. staat. Ik zie hier vrijwel geen voorbeelden uit de praktijk, probeer gewoon voor jezelf wat er werkt. Waarom zou je 300 gram eiwit per dag eten als je genoeg hebt aan 100 gr?
 
nee das niet waar want als je meer mass hebt moet je veel eiwitten eten om je massa te behouden
 
Ik kijk naar mijn eigen, toen ik jaren geleden nog een jonge god was (grapje) at ik 400gr eiwit per dag
Nu heb ik genoeg aan 200gr per dag
Als je ouder word vertraagd je stofwisseling
Ik heb voor mij zelf ondervonden dat je als je je spiermassa eenmaal hebt je met iets minder eiwitten afkan
Maar iedereen is verschillend, ik haal mijn eiwitten vooral uit mijn eten zuivelproducten,heel veel vlees,vis,eieren en kip
 
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.

voor mij werkt een hoog eiwit dieet wel degelijk. Imo zijn carbs zwaar overrated. Ik zet langzaam gewoon spier aan terwijl ik laag in de carbs zit (cut). Ik ben wel van mening dat als natural zwaar bulken en dan heb ik het over meer dan 1000 kcal boven je onderhoud niets oplevert behalve extra vetopslag. Maar in verhouding vind ik wel dat je veel eiwit moet consumeren. Niet op de eerste plaats voor de spieropbouw, want dat zal met een lager eiwitconsumptie (iets boven normaal) ook wel gaan maar vanwege het feit dat eiwit simpelweg minder makkelijk opgeslagen wordt als vet dan koolhydraten.
 
voor mij werkt een hoog eiwit dieet wel degelijk. Imo zijn carbs zwaar overrated. Ik zet langzaam gewoon spier aan terwijl ik laag in de carbs zit (cut). Ik ben wel van mening dat als natural zwaar bulken en dan heb ik het over meer dan 1000 kcal boven je onderhoud niets oplevert behalve extra vetopslag. Maar in verhouding vind ik wel dat je veel eiwit moet consumeren. Niet op de eerste plaats voor de spieropbouw, want dat zal met een lager eiwitconsumptie (iets boven normaal) ook wel gaan maar vanwege het feit dat eiwit simpelweg minder makkelijk opgeslagen wordt als vet dan koolhydraten.

Amen brother, Amen!
 
dank u :D Praktijk is de beste graadmeter ;)
 
3 low carb aanhangers!
 
mensen verwarren vaak vet met spier. Is het niet RvR? :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven