AndroidHealthClinic

Als je bijna geen eiwitten eet, kunnen je spieren nog kei hard groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
6maand bedoel ik en oja toetsenbord doet raar moest het je niet opvallen
 
GROOT GELIJK..... KENJET ALS IK OF IEMAND ANDERS HET NU GOED VINDT OM EIWITTEN TE ETEN EN GEZOND TE ETEN EN JIJ ZAAGT DAT HET ONGEZONDER IS DAN IN JE ZETEL ZITTEN shit dikke bull shit bedoelk no offence maar luister naar je lichaam al sik die 7 keer ete per dag voel ik me goed en wat ik eet ook groenten ; kwark fruit malk water kip vius...brood... wat eet ik ongezond buiten iemand die op zijn leeg gat tv kijk chips frisdrank hamburgers frieten ...oja dat is gezond zeker man man man
firedsoul ik geef je gelijk voila das mijn mening ik eet nog ni zo lang gfezon maar voel me stukken beter

Hmmm.... ik weet niet op welke pillen jij hard gaat maar erg gezond ziet het bovenstaande er niet uit.;)
 
wat bedoel je dat merken we?? ik at een tijdje minder gezond o;dat ik blessure had derachter weer goed ervoor at ik ook goed su ik zal het wel zeker weten ik boks nu al 7 jaar kickboks en taiboks en nu 2 jaar gewone boks omdat ik wou combinereb met powertrainen dus .... ( als het dat is wat je bedoeld)

vast in de nigiriaanse voorsteden getraind, wat natuurlijk ook nog kan is dat ze je te hard op je smoel hebben lopen rammen... misschien is het een idee om je naam te veranderen in "doslexie" of "Nossem"
 
toetsenbord oke :) ja .... wat moet ik erop zeggen...
:):);) .... Neene heb wel in tai lan dgetraind ( tai boksen) maar daar bleef het ook bij .... Ik zei kort samengevat dat ik eerst ander voedingschemme had als nu maar dat ik geblesseerd geraakte aan mjn enkel bij tai boksen dat ik dan niet meer op mijn voeding gelet heb en dat ik voelde dat mijn energie en fut enzo verminderd was ( blessure beetje mee te maken maar niet alles) en toen ik weer begon met voeding aan te passen ( toen iknog altijd zeer had) voelde ik mij beter dat is alles....als er nu nog rare dingen in stan ga ik idd mijn naam veranderen in doslexie

grtz :d
 
En op mijn smoel rammen nee ni echt ...was belgisch kampioen dus :)

dat is het allesinds niet ....
 
Jep, eiwitten zijn zwaar overrated.
Ik durf te zeggen dat 90 % hierzo veel te veel eiwitten inneemt.
Ikzelf heb een lange tijd veel te veel genomen, nu eet ik eigenlijk als een normaal persoon, you know what....... it makes no difference at all!!!!!!!!!!!!
Spieren nemen lang niet zo veel op, meeste is verspilling. we worden allemaal genept door de bladen.

Weet je, ik denk dat je nog gelijk hebt ook. Ik heb 10 jaar lang getrained zonder een echt bodybuildingschema en ik groeide behoorlijk en werd nog sterker ook. Toen ik wedstrijden ging doen heb ik wel een echt bodybuildingdieet gevolgd, dus wel met een overschot aan eiwitten en zo. Nu eet ik echter normaal en ik kan geen verschil ontdekken in massa en al helemaal niet in kracht. De laatste tijd ben ik zelfs op sommige onderdelen, zoals de squat, vooruit gegaan.

Ik denk dat je met een normale hoeveelheid van koolhydraten, eiwitten en vetten al heel ver kan komen. Ik merk in ieder geval geen verschil tussen veel en weinig, behalve hoogstens een psychologish effect dat het eten van al die vele eiwitten heeft. Of we in de maling worden genomen weet ik niet. Misschien dat de hardgainers wel die overvloedige hoeveelheden eiwitten nodig hebben. Ik zelf groei nu eenmaal wat sneller en ik heb het jaren zonder veel eiwitten gedaan. Kan ook zijn dat mijn lichaam daar aan gewend is geraakt of zo.
 
GROOT GELIJK..... KENJET ALS IK OF IEMAND ANDERS HET NU GOED VINDT OM EIWITTEN TE ETEN EN GEZOND TE ETEN EN JIJ ZAAGT DAT HET ONGEZONDER IS DAN IN JE ZETEL ZITTEN shit dikke bull shit bedoelk no offence maar luister naar je lichaam al sik die 7 keer ete per dag voel ik me goed en wat ik eet ook groenten ; kwark fruit malk water kip vius...brood... wat eet ik ongezond buiten iemand die op zijn leeg gat tv kijk chips frisdrank hamburgers frieten ...oja dat is gezond zeker man man man
firedsoul ik geef je gelijk voila das mijn mening ik eet nog ni zo lang gfezon maar voel me stukken beter

Basisregel van 'vergelijken': vergelijk enkel VERGELIJKBARE categorieën
 
Klopt dus toch dat je van boksen hersencellen verliest :roflol:
 
hehejij moet komiek worden ja idd ik verlies hersencellen ik zit maar in mijn 3 de jaar doktor( chirurg)

nee ik tip nu eenmaal zo dat komt van op msn en dergelijke....mensen die mij kennen weten dzt mijn toetsenbord soms raar doet en dazt ik de helft ok zo schrijf ijn we hier om te zagen over mij of om op topic te bespreken ? anders open een nieuw topic over mij :p NOT :)

Ik denk voeding helpt wel in algemeen e dat weet iedreen maar inder tijd at ik gewoon en ni echt op mijn eiwitten en ik maakte ook progressie dus....

het helpt natuurlijk eiwitten ma espress eiwitten eten 400gram elke dag is mss ni echt oplossing....ofwel .... ommenduur weet ik het niet ik denk dat het wel helpt maar te veel zal geen nut geven
 
Hier zit zeker wat in, maar moet wel enige nuance in aangebracht worden.
De 'fout' die veel bb'ers maken is dat bulk synoniem staat aan vreten, vreten, vreten , ongeacht wat.
Alles wordt maar naar binnen gedouwd als er maar calorieen en eiwitten inzitten. 10 kippebouten, 3 Big Mac's, bord vol met spare ribs, liters yoghurt en zuiveldrank etc. Je maag en hele spijsverteringssysteem moet zo hard werken de hele dag door dat dat extreem veel energie kost. Daar wordt je vreselijk loom en moe van.
Je kcal/ eiwit inname rustig met 'schoon' voedsel verhogen in de loop van de weken/maanden totdat je merkt dat je langzaam in gewicht(spiermassa) toeneemt is heel wat anders en kost weinig extra energie. Geen noemenswaardige extra vermoeidheid.

Al de reacties doorlezend denk ik dat eiwitinname, net zoals veel andere factoren behoorlijk persoons gebonden is.
De ene groeit als kool met 3xp/w trainen, de ander heeft 5 dagen nodig.
De ene kijkt naar een frikandel en komt aan, de ander vreet er 3 op een dag en komt maar niet aan.
De ene heeft genoeg aan 100 gram eiwitten per dag, de ander heeft er 200 nodig.

Ook al werken al lichamen in theorie hetzelfde, er zijn toch veel factoren die van persoon tot persoon verschillen. De genen bepalen toch voor het grootste deel hoe je lichaam bepaalde processen heeft geregeld.
Niemand heeft gelijk of ongelijk in deze. Groei je goed op 100 gram per dag dan heb je gelijk en groei je pas vanaf 200 gram dan heb je ook gelijk. Gewoon doen wat voor jou het beste werkt, maar probeer het zelf wel uit en neem niet zomaar alles aan wat je leest, ziet en hoort.

interessant , ik heb ook opgebouwd met het aantal calorieen maar toch ervaar ik nog altijd die luiheid en loomheid als ik gegeten heb .Wat doe je eraan dan ??
Mijn dieet bestaat thans vooral uit schoon bulkvoedsel zoals havermout en tarwekiemen gemegd met eikes en /of tonijn .
 
Laatst bewerkt:
Nja ik denk ook dat je t met minder eiwitten kan doen zolang je toch maar zeer veel eet. Ik moet zeggen dat ik niet altijd de voeding in huis heb met veel eiwitten, en ik kan ook geen whey ofzo betalen, maar sinds ik gewoon eet als een beest ( niet persé proteïnen ) groei ik toch flink.
Ook heb ik geleerd dat lang niet alles wat je hier leest klopt. Veel DBB leden geloven in fabeltjes die ze hebben gehoord of gelezen. Zoals heel dat gedoe over transvetten. Ik was echt verwonderd dat zoiets schadelijk als transvetten in de maatschappij kon. Dus vroeg ik maar eens aan m'n leerkracht natuurwetenschappen of dat echt zo schadelijk was. Hij zei (afgestudeerd als bio ingenieur) dat het ergste wat je van overdosis transvetten kan krijgen diarree is die dagelijks voor een week of langer kan aanhouden. Ik was wel wat verwonderd van dat antwoord, vertelde het aan m'n broer toen ik thuiskwam en die kon het ook niet geloven. Dus vroeg m'n broer het maar eens aan zijn prof van de universiteit die net hetzelfde antwoord gaf.

Tis maar dat je niet te naïef moet zijn met alles wat je hier leest ;)
 
Close to 300 gram of protein a day BAM
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven