AndroidHealthClinic

Als je cheap bent en whey koopt... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

als je op de centen let moet je niet gaan bodybuilden

Dat is werkelijk zo'n opmerking die thuishoort in de 15 de eeuwse burgerij.

tegen mij zei men in het middelbaar: "ja, je zou best niet verderstuderen want er is toch geen geld voor."
ps: heb het wel gedaan dankzij de studietoelage.
 
tegen mij zei men in het middelbaar: "ja, je zou best niet verderstuderen want er is toch geen geld voor."
ps: heb het wel gedaan dankzij de studietoelage.

:thumbup: goed zo man.

tegen mij zeiden ze ooit: als je altijd je groei-voeding moet gaan halen in Delhaize, stop je er beter direct mee. Kost hopen geld.

ps. En toen was er Aldi :rolleyes:
 
Is het nodig om het te beargumenteren dan?
De jongen is 19 jaar en studeert waarschijnlijk. Bulken van het geld zal hij dan wel niet doen.

Maar omdat BB zijn passie is, zou hij maar als zijn zuurverdiende centen eraan moeten spenderen. Denk je echt, dat als hij whey van een topmerk haalt dat 3x zo duur is, hij stukken harder gaat groeien?

Ja, je kan ook 10 andere supplmenten halen die niet gaan werken. Maarja, het is je passie dus geld is geen probleem. Mischien zit er wel wat tussen dat werkt.

Dit is in ieder geval een goede uitleg van jouw mening. :thumb:

Ik zeg ook niet dat hij dure merken etc. moet nemen, maar wel de beste producten (tenminste wanneer je het serieus wilt aanpakken). Een goede whey kost natuurlijk geld. Voor Euro 20,- heb je geen 5.0 lb die voor 76% uit eiwit wpc bestaat. Met de marges die tussenhandelaren rekenen in deze branche kom je voor een kg whey al snel uit op Euro 15,- tot 18,- Enkel leveranciers die de tussenhandel overslaan, zoals XXL, kunnen voor goede prijzen leveren.

Alles wat je goedkoop in de sportschool haalt is rotzooi (lees maltodextrine en geen wpc). Dit bedoelde ik met "kijk niet te veel naar prijs".
 
Waarom kijken naar prijs? Pak gewoon het beste wat er te koop is. BB is een leefwijze en enkel het beste is goed genoeg voor ons lichaam. Wanneer prijs wel een issue is eet je toch gewoon kwark van de Aldi?

Nou ze hebben nu nieuwe kwark bij de aldi (of andere verpakking) met 12.2 gram eiwit per 100 gram;)
 
Kwark is zeer jonge kaas.
 
Om de situatie even iets op te helderen... ik ben idd 19 jaar, zit op school en heb op het moment even geen werk. Zou het liefst tientallen kilo's top creatine, whey en BCAA's in huis halen maar leef dus op een zeer beperkt budget.

Waarom kijken naar prijs? Pak gewoon het beste wat er te koop is. BB is een leefwijze en enkel het beste is goed genoeg voor ons lichaam. Wanneer prijs wel een issue is eet je toch gewoon kwark van de Aldi?

als je op de centen let moet je niet gaan bodybuilden

Met alle respect mannen, ik zou graag mijn vermogen opmaken aan kwaliteits producten, maar dat vermogen is er op het moment nou eenmaal niet.

In ieder geval bedankt voor de reacties, ik zal samen met een maat een grote bak whey isolaat bestellen en er proberen relatief zuinig mee te doen. (1 portie per dag, verder natuurlijk de usual 500g kwark).

edit: Ik had beter de titel kunnen maken "Als je eigenlijk geen geld hebt maar toch... enz enz", nu lijkt het inderdaad wel een beetje alsof ik te gierig ben om mn centjes uit te geven aan BB. Mijn fout ;).
 
eeeh, goeie vraag. vloeibaar, het is wat dikker dan yoghurt
 
eeeh, goeie vraag. vloeibaar, het is wat dikker dan yoghurt


dus dan hebben jullie het over bijv de magere kaas van danone of zo, in een pot met een plastieken dekseltje?
 
en is dat in vaste vorm of in vloeibare toestand?

Google weet alles ;-)

Kwark of platte kaas is eigenlijk een soort heel verse kaas. In het Frans is de naam dan ook gewoon verse kaas (fromage frais). De melk wordt aangezuurd met melkzuurbacterieën, waarna er stremsel aan wordt toegevoegd. Als men karnemelk gebruikt als basis voor de kwark, is er geen stremsel nodig. In dat geval volstaat het de karnemelk te verwarmen, zonder hem te laten koken. De melkstoffen (wrongel) scheiden zich nu van het vocht (de wei). Het geheel wordt in een kaasdoek gegoten, zodat de wei uit de wrongel kan druppen.Wat in de doek blijft is de kwark. Als men dit kwark-mengsel zou laten, zou het kaas worden.

Kwark kan worden gemaakt van koemelk, maar ook van geitenmelk of schapenmelk.

Omdat (magere) kwark een laag joulegehalte heeft, past het goed in een gezond dieet.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
ja dom van me. normaal google ik alles alvorens te vragen maar deze keer heb ik dat over het hoofd gezien. Nadat ik mijn vraag had gesteld heb ik gegoogled en vond het antwoord. Ik heb er al twee gekocht van 500 gr. 49 eurocent per pot. en smaakt even lekker als het dure merk van danone (is drie keer duurder en heeft minder proteine.
 
ja dom van me. normaal google ik alles alvorens te vragen maar deze keer heb ik dat over het hoofd gezien. Nadat ik mijn vraag had gesteld heb ik gegoogled en vond het antwoord. Ik heb er al twee gekocht van 500 gr. 49 eurocent per pot. en smaakt even lekker als het dure merk van danone (is drie keer duurder en heeft minder proteine.


Je hebt toch wel van boerderij "de vijfsprong", niet? ;)
 
Back
Naar boven