AndroidHealthClinic

Als je moet terugkijken , wat zou je anders hebben gedaan ?

Bezoekers in dit topic

Hogere frequentie/volume op compounds op gemiddeld lagere intensiteit en iets meer accessory work
 
Icm wat voor type schema? Full-body?
upper/lower of push/legs/pull split

zeker toen ik net begonnen was te veel gefocust op constant PRs zetten op zware compounds en daardoor bleef er minder energie over voor andere dingen

te vaak te zwaar gaan is ook niet bepaald bevorderlijk voor het ontwikkelen van goeie techniek, herstel of progressie
 
upper/lower of push/legs/pull split

zeker toen ik net begonnen was te veel gefocust op constant PRs zetten op zware compounds en daardoor bleef er minder energie over voor andere dingen

te vaak te zwaar gaan is ook niet bepaald bevorderlijk voor het ontwikkelen van goeie techniek, herstel of progressie

Oke, bijzonder dat je zo een split in dit geval verkiest boven een full-body. Je kan de compounds dan immers frequenter pakken!
 
Oke, bijzonder dat je zo een split in dit geval verkiest boven een full-body. Je kan de compounds dan immers frequenter pakken!

mar in een full-body is dan weer minder assistance mogelijk zonder veel overlap te creeeren :p
 
mar in een full-body is dan weer minder assistance mogelijk zonder veel overlap te creeeren :p

True. Je wilt niet dat assistance meuk herstel in de weg zit natuurlijk.. Meh. Dilemma's!
 
True. Je wilt niet dat assistance meuk herstel in de weg zit natuurlijk.. Meh. Dilemma's!
Trainingsschemas maken is een kwestie van compromissen sluiten!

En een kwestie van niet zo hard tunnel-visie focussen op 1 aspect/variabele dat de rest er te hard onder gaat lijden. :D
 
Had graag in de eerste jaren me wat meer gefocust op de techniek ipv hoe zwaarder hoe beter. Had me een hoop permanente blessures gescheeld.
 
Eerder een powerrack aanschaffen.
 
Trainingsschemas maken is een kwestie van compromissen sluiten!

En een kwestie van niet zo hard tunnel-visie focussen op 1 aspect/variabele dat de rest er te hard onder gaat lijden. :D

Je hebt helemaal gelijk. Ik ben daar helaas fucking slecht in :roflol:. Schema's vervelen snel en je leest tegenwoordig zoveel effectieve methodes.. Het is voor mij in ieder geval tering lastig om een keuze te maken.

Het focussen op 1 aspect is misschien juist wel goed, toch? Wil je graag sterker worden, dan is het allicht verstandig die pompsetjes curls en raises te skippen en enkel en alleen te focussen op compounds.
 
Ik ben zelf wel fan van compounds, ik doe nu SL5x5 met een paar extra dingen erbij (posterior deltoids/abs/biceps). Komt neer op ongeveer 1-2 extra oefeningen per work-out.

Maar jouw probleem heb ik ook een beetje, zo snel willen verwisselen van schema als je iets nieuws ziet of hoort wat aantrekkelijk lijkt. Beste is gewoon het schema volgen en als je dan toch moet misschien een heel klein beetje veranderen, zo had ik het idee dat ik abs en biceps niet hard genoeg raakte met alleen compounds en posterior deltoids raak ik vrijwel totaal niet.
 
als ik toen wist wat ik nu wist......progressiever trainen volgens fatsoenlijke schema's, me niet zo focussen op die supplementen onzin maar meer op eten ;) Al heb ik evengoed jaren! met plezier getraind....
 
Meer frequentie
Minder volume
Meer afwisseling in oefeningen per training
Minder bulken
 
Veel meer trainen op kwaliteit dan op kwantiteit....
 
-Alleen maar compounds trainen en sowieso de machines links laten liggen.
-Op deze manier zou ik al die blessures hebben kunnen voorkomen en was ik er niet steeds zo lang uit geweest.
-Huis gekocht met ruimte voor een goede homegym
-Eten zoals ik dat nu doe
 
Eerst en vooral zou ik nooit meer stoppen (na 8 jaar trainen ben ik voor de verkeerde redenen een aantal jaren gestopt).
Beter op mijn voeding letten (in mijn jongere jaren)
Beter naar mijn lichaam luisteren (niet koppig elke keer tot failure willen trainen ook al gaf lichaam aan dat het rust nodig had).
 
Meer werk maak van fatsoenlijk opwarmen inclusief rekken en strekken
 
Back
Naar boven