AndroidHealthClinic

Als reactor 4 in Fukushima instort, wordt leven op aarde weggeveegd"

Bezoekers in dit topic

http://www.mmk.be/vrij.cfm?Id=381

"Radon is een radioactief gas dat van nature voorkomt in de bodem. Sommige bouwmaterialen kunnen ook radon bevatten. Dit is omdat heel wat bouwmaterialen bestaan uit grondstoffen die uit de bodem gewonnen worden. Bouwmaterialen die radon bevatten zijn : beton, gips, cement, baksteen, … "

Ik zou in een kartonnendoos gaan wonen onder een brug als ik jou was, onnodig om zulk risico te lopen!! :rolleyes:

Te gevaarlijk man, beter op een grasveldje onder een boom ofzo, immers bruggen zijn vaak ook gemaakt van cement of baksteen.

http://www.mmk.be/vrij.cfm?Id=381

"Radon is een radioactief gas dat van nature voorkomt in de bodem. Sommige bouwmaterialen kunnen ook radon bevatten. Dit is omdat heel wat bouwmaterialen bestaan uit grondstoffen die uit de bodem gewonnen worden. Bouwmaterialen die radon bevatten zijn : beton, gips, cement, baksteen, … "

Ik zou in een kartonnendoos gaan wonen onder een brug als ik jou was, onnodig om zulk risico te lopen!! :rolleyes:
Joh? Dat had ik echt niet verwacht.

Ik hoorde laatst ook al zo'n verhaal dat er blijkbaar overal straling is omdat de zon dat uit zou stralen. Ik ga voortaan maar ergens in een donker regenwoud wonen verwijderd van alle zonnestralen en bakstenen.

Laatst bewerkt:
Hoge schildklier stralingsdoses in 178 Fukushima werknemers
[...] Een te verschijnen rapport van de WHO, waarin de gegevens citeert, zegt twee werknemers een blootstelling van meer dan 10.000 millisievert hadden , een niveau dat algemeen beschouwd wordt een dodelijke dosis bij ontvangst bij een blootstelling over het hele lichaam. [...] TEPCO heeft testresultaten van die schildklier niet gepubliceerd. Het bedrijf rechtvaardigt dit door op te merken dat het andere testresultaten in plaats daarvan publiceert.
[...]
"Er is een mogelijkheid dat de schildklier een stralingsdosis heeft van 100 millisievert, zelfs als de hele lichaam dosis slechts op 5 millisievert ligt", aldus Saburo Murata, adjunct-directeur van Hannan Chuo Hospital. [...]

Bron enenews.com

Straling hoort in ons leefmilieu en niemand ontkomt eraan. Door de vele kernbommen in vroeger tijden zijn al die deeltjes de hele aarde over gegaan. Met de regen komt het in de grond en in ons voedsel. Deze deeltjes vergaan niet. Ik heb 2 radiumwekkers uit de 30er jaren, 1 boven m'n bed en 1 hier voor mij op m'n bureau en daar zit radiumverf op. Radium laat het gas radon vrij, dat klopt zeker. Radon is ook een bekende carcinogeen. Dat speelt echter alleen maar een rol van betekenis als de concentratie van dit gas zich op kan bouwen in een ruimte waar weinig geventileerd wordt.

Ik vind het alleen vreemd dat als het om radioactiviteit gaat (of om asbest) dat veel mensen tegen het plafond springen. Terwijl de pakjes sigaretten gewoon achter de toonbank liggen. Roken veroorzaakt veel meer ellende qua ziektes op wereldniveau, dan straling of asbest. En dit produkt is gewoon vrij verkrijgbaar.

Er bestaan ook industriele regelgevingen voor alcohol. De maximale blootstelling die iemand mag hebben die ermee werkt. Als ik het me goed herinner was de maximaal getolereerde dosis ongeveer 1 glas bier per 24 uur. Als je dit vertaald naar de kroeg wordt het amusant (of verontrustend). Alcohol is een bekende carcinogeen en bovenmatig drinken verhoogt het risico op kanker en andere ernstige ziekten. Bij een of twee glaasjes per dag speelt dit echter geen rol van betekenis.

Zoals Paracelsus al zei, alleen de dosering bepaald of iets vergif is of niet. Van strychnine bijvoorbeeld, hoef je maar 1/10 deel van een aspirine tablet binnen te krijgen om eraan te sterven. Van water is bekend dat je er ook aan kunt doodgaan als je ineens een liter of 5 achter elkaar opdrinkt.

Radioactieve elementen (vooral radium) werden vroeger in de jaren 20 en 30 zelfs verkocht als gezondheidsmiddel. Ja en dan kun je dus gezondheidsproblemen krijgen. Ook arsenicum en kwikverbindingen zijn veel gebruikt in de geneeskunde en de kwakzalverij, deze kennen echter al een eeuwenlange toepassing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Radithor
Radiathor.jpg

Het is de dosering die de schadelijkheid van een stof bepaald.

• Like
Waarderingen: Ano_92_48
Straling zit ook gewoon in de bodem...
Of wil je zeggen dat de achtergrond straling die we nu meten puur komt door de experimenten die vroeger zijn uitgevoerd?

• Like
Waarderingen: Dietser
Kijk, zoals ik er tegenaan kijk is een beetje straling niet erg en mogelijk zelfs gezond. Lees ook eens bronnen die een positievere kant van straling belichten i.p.v. al die paniekverhalen.
http://www.ortho.nl/media/persberichten/15/Artikel-Ortho-Een-beetje-straling-is-gezond

http://www.meervrijheid.nl/?pagina=1462

http://www.degroenerekenkamer.nl/stralingshormese

Sommige mensen gaan echter veel te ver zoals deze vrouw die haar collectie aan radioactieve stoffen laat zien... Ik mail soms met deze vrouw via youtube. Deze vrouw heeft een obsessie met straling en zit dus compleet aan de andere kant van de schaal vergeleken met een stralingsfobische hippie. Ze reist stad en land af of ze nog ergens radioactieve mineralen en producten kan vinden, als een uit de hand gelopen hobby dus. Dit is dus niet de bedoeling....
http://www.youtube.com/watch?v=TILdbT7wjm0&list=UU966ccV08PVAmZRhcC0SU8Q&index=190&feature=plcp

Heb je haar eens gevraagd of er een bepaalde reden achter haar verzameling radioactief materiaal zit?

Ze mogen wel eens opschieten de wereld is nog steeds niet vergaan zover ik weet

Straling hoort in ons leefmilieu en niemand ontkomt eraan. Door de vele kernbommen in vroeger tijden zijn al die deeltjes de hele aarde over gegaan. Met de regen komt het in de grond en in ons voedsel. Deze deeltjes vergaan niet. Ik heb 2 radiumwekkers uit de 30er jaren, 1 boven m'n bed en 1 hier voor mij op m'n bureau en daar zit radiumverf op. Radium laat het gas radon vrij, dat klopt zeker. Radon is ook een bekende carcinogeen. Dat speelt echter alleen maar een rol van betekenis als de concentratie van dit gas zich op kan bouwen in een ruimte waar weinig geventileerd wordt.

Ik vind het alleen vreemd dat als het om radioactiviteit gaat (of om asbest) dat veel mensen tegen het plafond springen. Terwijl de pakjes sigaretten gewoon achter de toonbank liggen. Roken veroorzaakt veel meer ellende qua ziektes op wereldniveau, dan straling of asbest. En dit produkt is gewoon vrij verkrijgbaar.

Er bestaan ook industriele regelgevingen voor alcohol. De maximale blootstelling die iemand mag hebben die ermee werkt. Als ik het me goed herinner was de maximaal getolereerde dosis ongeveer 1 glas bier per 24 uur. Als je dit vertaald naar de kroeg wordt het amusant (of verontrustend). Alcohol is een bekende carcinogeen en bovenmatig drinken verhoogt het risico op kanker en andere ernstige ziekten. Bij een of twee glaasjes per dag speelt dit echter geen rol van betekenis.

Zoals Paracelsus al zei, alleen de dosering bepaald of iets vergif is of niet. Van strychnine bijvoorbeeld, hoef je maar 1/10 deel van een aspirine tablet binnen te krijgen om eraan te sterven. Van water is bekend dat je er ook aan kunt doodgaan als je ineens een liter of 5 achter elkaar opdrinkt.

Radioactieve elementen (vooral radium) werden vroeger in de jaren 20 en 30 zelfs verkocht als gezondheidsmiddel. Ja en dan kun je dus gezondheidsproblemen krijgen. Ook arsenicum en kwikverbindingen zijn veel gebruikt in de geneeskunde en de kwakzalverij, deze kennen echter al een eeuwenlange toepassing.
http://en.wikipedia.org/wiki/Radithor
Radiathor.jpg

Het is de dosering die de schadelijkheid van een stof bepaald.

Leuk verhaal, maar de zon geeft ook dodelijke straling en we leven nog. Het menselijk lichaam kan meer hebben dan je denkt.

tho-radia_b-1.jpg

Gains van mijn leven en zo.

Maar is Fukushima nou al geklapt? Of wachten ze gewoon nog drie weken? ****ing Maya's hadden het toch goed voorspeld dan.

Gains van mijn leven en zo.

Maar is Fukushima nou al geklapt? Of wachten ze gewoon nog drie weken? ****ing Maya's hadden het toch goed voorspeld dan.

Het hele gebouw van Fukushima reactor 4 zakt enkele centimeters naar beneden vanwege het vele bluswater + het vloeibaar worden van de reactorkern.
Maar als het gebouw scheef zou zakken dan loopt het opvangbad voor uitgewerkte splijtstof leeg China evacueren vanwege een te hoge radioactiviteit die op vrij korte termijn dodelijke gevolgen zou hebben.

Maar het grootste probleem is dat er constant opgeleide werknemers aanwezig moeten zijn om het verergeren van de situatie tegen te gaan.
Iedere dag zijn er werknemers die hun ontslag indienen waardoor het verergeren van de toestand onherroepelijk wordt.

Terug
Naar boven