MuscleMeat

als veertiger nog goed kansen naturel te groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nee, van een "kuurtje" blijf ik zeker af, dan ben ik nog liever tevreden met mindere resultaten.
Je moet weten dat zoiets op mijn leeftijd ernstige gevolgen kan hebben (hart enz.)
 
nee, van een "kuurtje" blijf ik zeker af, dan ben ik nog liever tevreden met mindere resultaten.
Je moet weten dat zoiets op mijn leeftijd ernstige gevolgen kan hebben (hart enz.)

jeetje je doet alsof je al bejaard bent :eek:, die ernstige gevolgen kunnen net zo goed ook jonge mannen krijgen ;)
ik kuur trouwens ook niet, heb nooit gekuurt, en ga ook nooit kuren (totdat ze een medicijn uitvinden die niet zo schadelijk is :D:D )
mischien ga ik dan een kuurtje (dianasnol ofzo :) ) nemen als ik 70 ben :D
 
nee, van een "kuurtje" blijf ik zeker af, dan ben ik nog liever tevreden met mindere resultaten.
Je moet weten dat zoiets op mijn leeftijd ernstige gevolgen kan hebben (hart enz.)

tja ,moet jezelf weten natuurlijk ,groei ze....
 
tja ,moet jezelf weten natuurlijk ,groei ze....


Hier een beginneling een kuurtje aanteraden is het achterlijkste en onproffessioneelste wat ik hier in dit forum heb gelezen.
Als iemand een kuur wilt nemen vind ik dat prima, maar zorg er dan eerst go.ver.do..e dat je alles kwa training en voeding alles beheerst en je persoonlijke maximum eerst op naturale basis hebt bereikt.

Beginnende jongens die al gaan zitten kuren, het liefste nog met dianabol/thais zonder voedingsprogramma en net 50 kilo kunnen bankdrukken noem ik "disco-bodybuilder" .
Dan 's avonds in de disco met korte mouwen hun voorheen in de toilet opgepompte 32er armpjes te schou stellen.
natuurlijk trainen deze "disco-bodybuilder" geen benen, neeeeee squats zijn toch veelste zwaar.. en met een lange broek aan heeft dat niemand in de gaten
Borst en biceps zijn het belangrijk de rest helemaal niet, natuurlijk alles met hulp van dianabolletjes (net als de profis hahahaha).
Ze lijken na 2 jaar trainen dan ook op een pelikaan, dikke armen en onder dat sportbroekje bengelen dan 2 spillebeentjes.
muuuuaaaaaaaaa
 
ik respecteer ieders doen en laten daarin, maar het is me vooral te doen om een blijvende spiermassa op te bouwen, zelfs al is die niet zo groot.
en dan zou ik heel mijn leven moeten kuren, want echt blijvend is dat waarsschijnlijk niet he
 
ben benieuwd of jullie nog mensen kennen die het op die leeftijd nog goed gedaan hebben.

Ik zelf:
Even de meetresultaten erbijgehaald...
6 feb 2005, 43 jaar oud: 67,5 kg.
1 feb 2007 45 jaar oud: 93,5 kg

Totaal 26 kg massawinst: ca. 20 kg spier en 6 kg vet volgens de metingen.
Het eerste jaar won ik al 18 kg. En dat zonder AAS te gebruiken.
Gewoon 4000 verantwoorde kcal per dag naar binnenwerken met heeel veeeel eiwit
En gruwelijk zwaar trainen (voor onze leeftijd dan, want die 20ers zijn allemaal veel sterker dan ik :) ) een vol jaar lang iedere dag spierpijn gehad, maar het was het waard.

Voorlopig doel 100kg @ 10% BF. Ik denk dat ik dat naturel kan halen, maar dat dat lang gaat duren.
Einddoel: 110 kg @ 10%. Hiervoor is AAS nodig.
Op onze leeftijd werkt AAS beter dan als je jong bent: je hebt minder eigen test dus het effect van externe test is groter.
Maar goed, naturel kun je nog een heel end komen zoals je ziet.

Kortom: jouw doel van 85 kg lijkt me haalbaar.
Het is wel strikt eten en keihard werken.
Succes!
 
amaai, proficiat, is idd zeer goed zeg!
ja, begrijp je, als je zeg zover te willen gaan, dat je wel iets zou nemen, maar zoals ik zeg, ieder doet dat voor zijn eigen he.
ik stel mijn verwachtingen niet zo hoog, dus.
met +/- 85kg voor mijn lengte van 1m80 zou ik al meer dan tevreden zijn
 
Hi DutchVince,

brutale winst in 2 jaar tijd, helemaal met je leeftijd, daarvoor groot repekt.
Ik redt sinds jaren hoogstens rond 500 gram per jaar :D, ik weet niet meer wat ik vroeger pakte kan me niet meer herinneren, maar geschat zo rond 3-5 Kg per jaar (het eerste jaar natuurlijk ook stukke meer).

Ps. wat is een leven zonder spierpijn ;) , wij BBer hebben allemaal een beetje maso aanleg of niet ? *gg* :D ;)
 
zoals je wilt is er heel veel mogelijk.

Plus de top 10-20 van de BB top is allemaal 30-40 jaar plus. Dus...
( alhoewel er een jongere generatie van 22-30) op komst is!!
 
zoals je wilt is er heel veel mogelijk.

Plus de top 10-20 van de BB top is allemaal 30-40 jaar plus. Dus...
( alhoewel er een jongere generatie van 22-30) op komst is!!

daarvan (de jongere generatie) houden het er helaas de meesten niet lang uit.
Met 16 was ik al vast besloten dat ik er als opa ook atlethisch uit wil zien :cool: .
voordeel voor de jongeren van nu, is het internet en veel belangrijke informatie.
Vroeger was dat er niet, en werden boeken van profi's gekocht en daarna getraint. Wat in de meeste gevallen leide tot overtraining.
Daar tel ik me zelf helaas ook bij :(
Ik heb periodes van 6 x in de week 2 x per dag getraint en daarbij geen (0 null ) winst had (overtraining)
 
als ik het verhaal van dutchvince zo lees, denk ik dat wij mssn iets moeilijker hebben in het begin, fysisch, maar dat wij door het leven mssn al meer karakter gekweekt hebben dan de jonge snaken, en er zo ook komen, ja, en zoals olddutch zegt, wij willen nog wel gespierde opa's worden.
ik denk ook wel dak nog op mijn pensieoen met gewichten bezig zal zijn, eens met sport begonnen, hier in vlaanderen zijn er nog wielerwedstrijden voor 50+, je zou moeten zien er koersen er nog mee van 70 en meer
dus waarom geen bodybuilders van 70+
 
Kan best hoor!
 

Oh, uhm... Mijn vriend is nu 37 en die groeit ook nog heel snel als-ie traint. (Zit ook in de genen denk ik.) En ja, naturel.

Hij is nog geen 40+, dat weet ik... :o Misschien zeg ik ook wel iets heel doms hoor. Ik ben natuurlijk geen ervaringsdeskundige, jullie wel.
 
Hi DutchVince,

brutale winst in 2 jaar tijd, helemaal met je leeftijd, daarvoor groot repekt.
Ik redt sinds jaren hoogstens rond 500 gram per jaar :D, ik weet niet meer wat ik vroeger pakte kan me niet meer herinneren, maar geschat zo rond 3-5 Kg per jaar (het eerste jaar natuurlijk ook stukke meer).

Ps. wat is een leven zonder spierpijn ;) , wij bodybuilder hebben allemaal een beetje maso aanleg of niet ? *gg* :D ;)
Dank je, mijn groeicurve is inmiddels ook afgevlakt helaas...
De allereerste maand dat ik aan BB deed kwam ik 4 kg aan, ik dacht dat dat zo zou blijven :roflol:
 
Wordt volgende week 47 en ben nu ongeveer 5 jaar bezig. Moet zeggen dat mijn gewicht ongeveer het zelfde gebleven is, maar er is duidelijk verschil te zien in lichaamsbouw (veel sportievere bouw). Was ook niet echt mijn bedoeling om gewicht te winnen, maar om er zo sportief mogelijk uit te zien.
Gebruik wel regelmatig een testoteron-booster omdat ik vind dat hoe ouder je wordt hoe meer baat je daar bij hebt.
Groetjes.
 
Hi Hugo,

wat neem je dan voor testo booster ?
 
nee,flowergrrl, je zegt zeker niks doms, er kan idd heel verschil zijn tussen iemand van 37 en iemand van 42, door medische problemen bv, kan je in paar jaar fysiek sterk verouderen.
Ik heb me laten onderzoeken door de dokter voor ik begon, en hij zag geen enkel probleem, zei dat ik nog jonge fysiek had, enkel voorzichtig beginnen, teneinde geen problemen te zoeken
 
hay mannen,prettig ééns de ouwe garde met the young mind te horen.heb vroeger jaren ook stom getraind,had een club in lier.ben nu na zowat 23jaar terug begonnen,wel met meer verstand(hemmm).geen aas meer, wel juiste voeding,en vooral THE MIND?daar draaid het om.10%training,10%voeding,80%MIND.ben begin augustus begonnen,toch al zo'n 5 kilo zwaarder met maar 1%procent vet.heb wel veel last van schoudergewrichten,iemand ervaring daarmee? groet:)
 
hay mannen,prettig ééns de ouwe garde met the young mind te horen.heb vroeger jaren ook stom getraind,had een club in lier.ben nu na zowat 23jaar terug begonnen,wel met meer verstand(hemmm).geen aas meer, wel juiste voeding,en vooral THE MIND?daar draaid het om.10%training,10%voeding,80%MIND.ben begin augustus begonnen,toch al zo'n 5 kilo zwaarder met maar 1%procent vet.heb wel veel last van schoudergewrichten,iemand ervaring daarmee? groet:)

Hi reep,

ik heb ook last van m'n schouders (ik spaar je de details....ook operaties gehad) , sinds ik de rotatoren train gaat het stukken beter.
doe maar ff googlen op "rotatoren training" helaas zijn de goede texten in het Duits.
 
Back
Naar boven