AndroidHealthClinic

als veertiger nog goed kansen naturel te groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik hoop voor jou het beste, en tot welke leeftijd ben je van plan bb te doen eigenlijk?
Misschien nog wedstrijdambities fzo?

grtz
 
re

hey de mannen

ik ben ook bij de garde van oude

ik ben nu 76 kg en bij een lengte van 178 vind ik da goe maar nog nie goe genoeg:D

mijn probleem is dat ik vastzit op een bepaald gewicht van halter

omdat ik thuis train moet ik meer herh doen wegens geen spotter te hebben achter mij

dus het zwaarste wat ik bench is momenteel 75 kg

alleen trainen is geen probleem maar is wel probleem op gebied van progress


ik ben niet breed maar toch na 15 jaar trainen van 60kg naar 76 kg met bf van 7%

ben ik tevreden mee

zou graag 80kg op 7% bf zijn dus doel bijna bereikt


:cool:
 
mijn probleem is dat ik vastzit op een bepaald gewicht van halter

omdat ik thuis train moet ik meer herh doen wegens geen spotter te hebben achter mij

dus het zwaarste wat ik bench is momenteel 75 kg

alleen trainen is geen probleem maar is wel probleem op gebied van progress
Welkom ouwe :)

Overweeg eens te trainen met dumbbells..........
 
hey de mannen

ik ben ook bij de garde van oude

ik ben nu 76 kg en bij een lengte van 178 vind ik da goe maar nog nie goe genoeg:D

mijn probleem is dat ik vastzit op een bepaald gewicht van halter

omdat ik thuis train moet ik meer herh doen wegens geen spotter te hebben achter mij

dus het zwaarste wat ik bench is momenteel 75 kg

alleen trainen is geen probleem maar is wel probleem op gebied van progress


ik ben niet breed maar toch na 15 jaar trainen van 60kg naar 76 kg met bf van 7%

ben ik tevreden mee

zou graag 80kg op 7% bf zijn dus doel bijna bereikt


:cool:

je zou ook eens kunnen overwegen op een sportschool te gaan trainen...is vaak wel wat gezelliger en daar gaat het ook om...
 
ja, jacky, dat vind ik ook, ik train ook thuis, maar als ik met bepaalde dingen zoals squat, benchen bv met hoge gewichten ga kunnen trainen, zal ik daarvoor mssn mind-stens 1 x per week maar trainingscentrum gaan, enkel voor die oefeningen.
je kan idd moeilijk je progressie stilleggen doordat je alleen moet trainen
 
Dat is goed gesproken!!!
 
je kan idd moeilijk je progressie stilleggen doordat je alleen moet trainen
Wanneer je thuis genoeg gewicht hebt, hoeft dat geen reden te zijn voor een stagnatie in de progressie.

Zonder spotter zijn er tal van mogelijkheden om tot faillure te trainen (als dat al nodig zou zijn!). ;)
 
@ diky

hoe doe je dat dan alleen trainen tot faillure?
bij benchen zou ik dan de vrowu moeten reopen als ik de stang niet meer in het rek krijg
en bij squat weet ik helemaal niet hoe je dat dan alleen kan oplossen
ja, is toekomstmuziek, maar zou later om dat zwaar te trainen toch liever naar centrum gaan of mssn trainingspartner erbij vragen
 
Waarschijnlijk beschik je niet over een powerrack of smithmachine anders zou het geen probleem zijn.

Als alternatief voor bankdrukken met een barbell kan je dumbbells nemen (imo nog effectiever ook).

Alternatief voor zware squats kunnen deadlifts zijn (eventueel op verhoging) of enkelbenige squats / step ups / lunges met bv dumbbells.

Met een beetje inventiviteit kom je een heel eind, al blijft veelal een sportschool een prettigere optie.

Misschien kan je op onderstaande links ideeën opdoen:

ExRx Exercise & Muscle Directory

Weight Training Exercise Guides - Muscle Mass Building Workouts!
 
re

mannen

ik ga 1 keer per week naar de gym voor benen te trainen

maar door mijn druk werkschema heb ik door de week geen tijd voor te gaan dus is mijn alternatief

de gym bij mijne maat luc (paris gym)

ik heb altijd in deze gym getraint maar zoals ik al zei door mijn werk ben ik genoodzaakt te kiezen voor thuis te trainen

is beter dan niks en een echt massa monster kan ik toch niet meer worden dus
:D:D:D thuis he


:cool:
 
Oh wat leuk een oude knarren thread :)
 
je bent zo oud als je je zelf voelt ......en ik moet eigenlijk nog maar eens zien wie van die jonge gasten hier op het forum nog trainen als ze 40 zijn.....
 
Nu we toch met wat oudere sporters onder elkaar zijn.......ik krijg nog wel eens de vraag van 40+ers hoe het eigenlijk zit met dat spiergeheugen.

Jaren geleden stevige krachtsporters / bb'ers, veel spiermassa verloren en nu weer de draad oppakken om zoveel mogelijk verdwenen spiermassa weer aan te zetten.

Moet er dan weer met een net zo hoge intensiteit getraind worden als bij 'nieuwe' spieropbouw.

En is het zaak dat er weer meer eiwitten worden gegeten zoals bij 'nieuwe' spieropbouw.

Wat is jullie ervaring hiermee?
 
ben de laatste jaren meer op mijn eiwit inname gaan letten en het gaat beter met de spiergroei dus dat zou ik wel doen......en tja die intensiteit zou wel fijn zijn maar is niet altijd mogelijk we herstellen gewoon langzamer verdomme....
 
Ben terug 1 maand bezig,ben er meteen ingevlogen,3kilo bij, arm 2cm bij,eet om 2 uur eiw, carbs.Meteen ook schouder blessure,dacht dat ik nog jong was:D
 
me pa van 51 die traint samen met mij mee gaat aardig goed.
alleen bij de wat oudere mensen is het spier herstel minder en zijn meer blesure gevoeliger.
 
moet wel tof zijn, vader en zoon samen trainen.
wie weet als mijn zoontje binnen paar jaar er ook wil aan beginnen...
 
Ben terug 1 maand bezig,ben er meteen ingevlogen,3kilo bij, arm 2cm bij,eet om 2 uur eiw, carbs.Meteen ook schouder blessure,dacht dat ik nog jong was:D

tja die blessure wij denken dat we nog alles kunnen.....moeten de jonkies laten zien ha dat kunnen wij ook nog .....
 
Ik merk ook dat het herstel langzamer gaat. Maar toch hoop ik nog vaak pr's te zetten met vooral deadlift. De komende 10 jaar verwacht ik nog wel progressie te kunnen maken qua kracht.
 
Back
Naar boven