MuscleMeat

als veertiger nog goed kansen naturel te groeien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik stel vast dat je met de korte sets begint ... en eindigd met de langere.. is daarvoor een reden? ik train nu ful bod. om de twee dagen. De dag na de f.b. train ik afwisselend dag 1 benen dag 2 cardio en buik . ik doe voor alle oefeningen sets van 12-10-8-6-4
 
Tuurlijk kan je nog groeien op je 40.
Maar je kan op je 40 niet meer hopen dat je een jay cutler zal worden !

:thumbs:
 
ik ben 51 en doe nog elke week aan kickfun
 
Nu ik ben 52 jaar en pas sinds iets meer dan een jaar begonnen met body building (heb wel al vele jaren gevechtsport gedaan en getraind met lichtere gewichten). Ik groei nog steeds als kool, er is geen enkele reden waarom een man van boven de veertig niet even snel vooruit zou gaan als iemand van welke leeftijd dan ook. Het zit hem voor een groot gedeelte in het hoofd, vertrouwen in je zelf doet op elke leeftijd wonderen. Welke rekening houden met de recuperatie, alle spiergroepen 1 x per week volle bak is perfect denk ik!
Stats: 1m77. 95 kg. Vetpercentage weet ik niet precies maar is erg laag.
Bench Press: 145 kg x 1.
Squats; 230 kg x 1.
Military Press: 95 kg x 4.
Bent over row: 135 kg x 4.
EZ Curl; 62 kg x 4.
 
40+

Voor iedereen die op een"natuurlijke" wijze spieren willen opbouwen , hier een inspiratie,
er bestaat een organisatie Natural Bodybuilding deze athleten worden getest door het OC Olympic committee op drug e.d....hier zijn velen goede voorbeelden te vinden van athleten boven de 40 die alleen maar door wilskracht en doorzettings vermogen op een natuurlijke wijze hun lichaan opgebouwd hebben! Ik ken persoonlijk verschillenden mensen die 40 en 50+ zijn en er zeer goed uitzien en eerst begonnen zijn op een latere leeftijd.
Natural Bodybuilding - Official ABA, PNBA & INBA website

Ga zo door en geef nooit op, je bent nooit te oud!!!!!
 
Ik ben er twee jaar uit geweest.Ben nu weer 3 maanden bezig.Ben 45 en vind dat het moeilijker gaaty om terug te komen dan zeg 10 jaar geleden.Ik merk ook dat veel kracht weg is.

Maar ik zie wel waar het schip strandt.
 
Ik ben er twee jaar uit geweest.Ben nu weer 3 maanden bezig.Ben 45 en vind dat het moeilijker gaaty om terug te komen dan zeg 10 jaar geleden.Ik merk ook dat veel kracht weg is.

Maar ik zie wel waar het schip strandt.[/QU
maar was je 10 jaar geleden dan wel goed gegroeid
ik ben nu sterker dan vroeger alleen het groeien gaat wel moeilijk vind ik
 
Ik ben er twee jaar uit geweest.Ben nu weer 3 maanden bezig.Ben 45 en vind dat het moeilijker gaaty om terug te komen dan zeg 10 jaar geleden.Ik merk ook dat veel kracht weg is.

Maar ik zie wel waar het schip strandt.[/QU
maar was je 10 jaar geleden dan wel goed gegroeid
ik ben nu sterker dan vroeger alleen het groeien gaat wel moeilijk vind ik

Mijn avator is van 2 jaar geleden.Was toen 100 kg bij ong 10% vet.
maar ik heb ong 25 jaar clean getraind.
Maar als ik 10 jaar geleden door een blessure ong een 5 maanden eruit lag pakte ik veel sneller massa terug.
 
Ik merk nu na een dik half jaar herstart dat ik, op wat vetrollen op mijn middel na eigenlijk niet eens zo ver meer af zit van wat eens geweest is.
Ga nu ook beter op mijn eten letten en dan komt dat wel goed.
de kracht is welliswaar een stuk minder en ben veel voorzichtiger, als ik iets vreemds voel hou ik gelijk een paar rustdagen.
Het is ook veel minder obsessief dan vroeger en das wel zo relaxt.
Ga er voor om er op mijn 40e beter uit te zien dan ooit dus nog een maandje of 11 gestaag doorgaan.
 
Ik ben in de 9 jaar dat ik train maar een kilo of 5 gegroeid.
Ik train wel 3 tot 4 keer per week minstens een uur en heb al heel wat trainingsmethodes uitgeprobeerd.
 
helaas groei ik ook niet zo veel.
Heb wel vorig jaar na de zomer een heel ander schema opgepakt en toen won ik wel ineens aan kracht en ik groeide volgens mij ook wel weer een beetje.
Denk daarom dat variatie in de trainingsmethode wel eens een sleutel kan zijn om spiergroei te forceren op onze leeftijd.
Zelf ben ik 46 en ik train 2x full body + 1x 1.5 uur cardio/kickboks training.
Misschien als ik die kickbokstraining vervang met krachttraining dat ik meer groei.
Maar laten we eerlijk zijn een echte BB word je nooit meer op deze leeftijd en ik vind die kickbokstraining veel te leuk.
En de lol van trainen vind ik net zo belangrijk als het groeien.:D
 
Ik ben er twee jaar uit geweest.Ben nu weer 3 maanden bezig.Ben 45 en vind dat het moeilijker gaaty om terug te komen dan zeg 10 jaar geleden.Ik merk ook dat veel kracht weg is.

Maar ik zie wel waar het schip strandt.

Denk niet dat het schip strandt
Wacht maar binnen jaar ben je zeker net zo sterk
 
Ik ben in de 9 jaar dat ik train maar een kilo of 5 gegroeid.
Ik train wel 3 tot 4 keer per week minstens een uur en heb al heel wat trainingsmethodes uitgeprobeerd.

:eek: iets doe je fout ;)
 
Ben nu 45 en ben begonnen op mijn 38ste met trainen. Ben zelf 1.97 lang, was vrij tenger, maar heb me nu wel opgewerkt naar 90kg, dat was 79kg. Toch merk ik dat het herstel steeds langer duurt en dat is best frustie. Liefst train ik 4 a 5x per week, maar dat is nu terug naar 3x p/w. nu vul ik de rest op met cardiotraining. Je merkt gewoon dat het herstel langer duurt en als je forceert dan gaat het fout. Ondanks dat ik voldoende mijn vitamines en eiwitten neem. verder heb ik lange spieren, dus daar valt veel moeilijker resultaat te zien. Toch zou ik het wel leuker vinden als de bladen eens wat meer aandacht gingen besteden aan de wat "oudere" sporter, en dan heb ik het niet over nordic walking.
 
hoi bro,s ik ben 39 jaar ik train net 1 maandje bij andere gym toen ik begon woog ik 86kg vet percentage was 16% nu maand later weeg ik 89,5kg vet percentage 15% en ik heb 1,5kg spieren gewonnen dus alles s mogelijk bro,s :O)
 
Hallo,
Ik ben 46 en kwam het laatste jaar geen stap meer verder.
Ik ben 1.80m en weeg 94 kg.

Ben nu begonnen met mijn eerste kuurtje: (gisteren eerste spuit gezet)
10 weken : test E
6 weken : Dianabol
nadien een goeie maand : nolvadex 20 mg per dag

Eens zien wat dit doet met mij....ben benieuwd.
 
@ blasmuzik,
ik denk er ook aan binnenkort eerste kuurtje te doen, wil er nog iets van maken ondanks leeftijd, en zie het naturel niet zitten, als ik te zwaar bulk ga ik wel vooruit, maar krijg dan enorme buik ook
 
@ blasmuzik,
als ik te zwaar bulk ga ik wel vooruit, maar krijg dan enorme buik ook
hoe herkenbaar.... :D dat is het grote nadeel van het ouder worden...als de spieren net zo hard zouden groeien als het buikvet, konden we binnen een jaar aan wedstrijden meedoen..hahaha
 
Back
Naar boven