Fitness Seller

Alternatief pindapasta B&F

Bezoekers in dit topic

peduh

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
3 mrt 2009
Berichten
195
Waardering
21
Lengte
1m88
Massa
83kg
Vetpercentage
6%
zoals vele hier is het vertrouwen in Body en Fit bij mij ook tot een diepte punt gedaald. Eiwitten en andere poeders gebruik ik niet, dus daarvoor kocht ik al nooit bij B&F.
Van het huismerk kocht ik alleen de pindapasta. De prijs is erg scherp (maar we weten nu waar deze scherpe prijzen vandaan komen) en smaak is goed.

Weet iemand een goed en betaalbaar alternatief voor een 100% pindapasta zonder toevoegingen? (dus geen lidl of aldi)
 
Zonnatura heeft deze ook geloof ik.

waarom geen noten eten?
 
18783_meridian-peanut-butter.jpg
 
ik gebruik altijd jori pindakaas 100% pinda, klein beetje zout (ze hebben ook zoutloos)

te koop bij zon beetje elke bio, eko whatever winkel
 
Heb nu ter (dringende) vervanging eens een pot Calvé aangeschaft. Beetje zouter van smaak, dat wel...
 
Ik koop biologische pindakaas bij de Jumbo op de bio afdeling.
Heel lekker en gezond. Geen toevoegingen zoals zoetstoffen.

pindakaas.jpg
 
Zonnatura heeft deze ook geloof ik.

waarom geen noten eten?

eet zo moeilijk op brood ;) en ik vind pindapasta is ook gewoon erg lekker
Die van Zonnatura bevat palmolie, dat heb ik liever niet

---------- Toegevoegd om 19:58 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:52 ----------

MyProtein pindakaas.
Ze hebben Smooth en Crunchy. Even goed inslaan als er weer een kortingsactie is van 20% ofzo.
http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/pindakaas/10530743.html

Bulkpowderse heeft als het goed is ook een dergelijk product.

heb je de pindakaas van myprotein zelf ook? en bevalt deze qua smaak?

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:58 ----------


erg goed, maar vind ik ook best duur. Haalde deze altijd in de Tuinen, toch ook maar eens goed zoeken of deze ook ergens goedkoper is te vinden

---------- Toegevoegd om 20:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Ik koop biologische pindakaas bij de Jumbo op de bio afdeling.
Heel lekker en gezond. Geen toevoegingen zoals zoetstoffen.

http://4.bp.blogspot.com/-fCDcIfL18YU/U-rQ_vqzAVI/AAAAAAAAAgI/So1K0Nga_vI/s1600/pindakaas.jpg

Jumbo om de hoek, dus deze ga ik zeker proberen!
 
...
heb je de pindakaas van myprotein zelf ook? en bevalt deze qua smaak?
...

Bevalt prima. Vergelijkbaar met die van B&F. Crunchy heb ik nog niet geprobeerd, maar verwacht ook daar niks geks :P
Kan ook niet echt misgaan met 100% pinda als ingredientenlijst.
 
Waarom heb je liever geen palmolie in je pindapasta?
 
Zak ongezouten pinda's kopen en een blender! Allerbeste.. Ik neem wel nog de BF omdat het sowieso naast de best vrij verkrijgbare ook gewoon lekkerste vind! Voorheen had ik een goede tweede, de Fairtrade in bijna iedere supermarkt te krijgen inmiddels (geen suiker zout en 95% pinda) maar de smaak is naar mijn mening blend. Kijk eens naar deze twee linkjes:

http://fitbeauty.nl/welke-pindakaas-is-het-gezondst/

http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/pindakaas-naturel-safe-niet-297259/index2.html
 
Meridian kost 6 euro per 1kg.
Ik vind het tot zover de beste pindakaas. Enige nadeel is dat je het eerst moet goed roeren, want alle olie zit bovenop en onderkant is keihard.
 
Meridian kost 6 euro per 1kg.
Ik vind het tot zover de beste pindakaas. Enige nadeel is dat je het eerst moet goed roeren, want alle olie zit bovenop en onderkant is keihard.

Protip: De pindakaaspot ondersteboven neerzetten/bewaren
 
Whats wrong with good old calve?
 
Waarom heb je liever geen palmolie in je pindapasta?

Het is geen ramp, maar ik bepaal liever zelf welke olie ik eet. Het voegt namelijk niets toe aan het product. Behalve dat het de goedkoopste olie is (het product dus relatief goedkoper wordt om te maken) en dat oerwouden worden omgekapt om dit te kunnen verbouwen.
 
Beste Peduh,
Ligt eens toe met wat je bedoeld dat bij velen hier het vertrouwen tot een dieptepunt is gedaald in Body en Fitshop !
 
Whats wrong with good old calve?

Bevat transvetten.

En bovendien is de pinda-olie er uit gehaald en vervangen door (goedkopere) plantaardige oliën zoals zonnebloem olie waardoor je alleen maar teveel omega 6 binnen krijgt. Dit staat ook gewoon op het etiket (bevat plantaardige oliën).

Echte pindakaas bevat 100% pinda's en meer niet. Calve pindakaas bevat slechts 85% pinda's en de rest zijn slechte toevoegingen.

Maar de enige echte reden waarom ik het laat staan blijft toch de transvetten in de vorm van volledig geharde palm olie.
 
Whats wrong with good old calve?

85% pinda's en verder toevoegingen die er (voor mij) niet in hoeven

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Beste Peduh,
Ligt eens toe met wat je bedoeld dat bij velen hier het vertrouwen tot een dieptepunt is gedaald in Body en Fitshop !

Had volgens mij iets te maken met de kleurstelling van de website :D
 
Back
Naar boven