AndroidHealthClinic

Alternatief Rippetoe voor beginner

Bezoekers in dit topic

LoL12345

Cool Novice
Lid geworden
28 aug 2011
Berichten
40
Waardering
0
Bij mij op de fitness is geen 'losse baar', dus kan ik niet alle oefeningen van Rippetoe doen. Is er een evenwaardig alternatief voor een beginner?
 
Andere gym?
 
geen losse stang? Zeker verkassen naar een andere Gym ;)
 
correctie dan kan je geen enkele oefening doen, maar een gym zonder losse stang is wel zeer vreemd.
 
Geen incline BP? Daar pakte ik hem (heel) vroeg ook uit kan waarschijnlijk ook alleen als je niet te groot bent. Als ze echt geen enkele bar hebben zou ik idd ook zeker verkassen!
 
Incline wel ja, maar ik heb abo voor een jaar, dus weggaan is geen optie... Er staan veel apparaten, dus zou me gek lijken dat ik daar niets kan gaan doen.
 
Dit zou ik niet snel zeggen aangezien het nogal 'drastische' adviezen zijn maar serieus.. GTFO of that gym :P
Een voetbalveld zonder goalen
Een tennisveld zonder netten
Een basketbalterrein zonder ringen
..
 
Tja, ik kan m'n geld proberen terug te vragen, maar ik vrees dat dat niet gaat lukken. Ik kende nog niet veel over BB toen ik een abo nam daar. :/
 
Heb je ook een stang op bijvoorbeeld de bench press liggen? pak je m toch gewoon daar vanaf...?
 
Ja, dat kan, maar praktisch is het niet om dat ding zo achter je nek te krijgen.

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 20:28 ----------

Ik bel ze net, en naar het schijnt is er sinds vorige week een nieuwe zaal geopend speciaal voor zij die op kracht willen trainen, dus ga dan maandag eens zien. Op hoop van zegen... Maar er is dus echt niks evenwaardig?
 
nee. Machines zijn minder goed, free weights zijn imo altijd beter, dus je hebt zeker een vrije halter nodig
 
lol, tuurlijk niet... bouw een basis met deadlifts (met bench stang), romanian deadlift, leg press, leg extentions, leg curls etc... dan na een jaar als je verkast ga squatten... altijd dat gezeik "squatten moet", tuurlijk, squats is wellicht de meest effectieve oefening maar ik ken bbers bij mij in de gym die niet squatten en wel dikkere poten hebben dan ik (en ik squat 200kg met alleen een belt)... goed eten + leg press + romanian deadlift + lunges + leg extentions + leg curls krijg je echt wel dikke poten hoor...
 
lol, tuurlijk niet... Bouw een basis met deadlifts (met bench stang), romanian deadlift, leg press, leg extentions, leg curls etc... Dan na een jaar als je verkast ga squatten... Altijd dat gezeik "squatten moet", tuurlijk, squats is wellicht de meest effectieve oefening maar ik ken bbers bij mij in de gym die niet squatten en wel dikkere poten hebben dan ik (en ik squat 200kg met alleen een belt)... Goed eten + leg press + romanian deadlift + lunges + leg extentions + leg curls krijg je echt wel dikke poten hoor...
+1
 
vergeet ook niet te powercleanen en front squatten, zoveel variaties.
 
Ja, dat kan, maar praktisch is het niet om dat ding zo achter je nek te krijgen.

---------- Post toegevoegd Fri 2 Sep 2011 om 20:28 ----------

Ik bel ze net, en naar het schijnt is er sinds vorige week een nieuwe zaal geopend speciaal voor zij die op kracht willen trainen, dus ga dan maandag eens zien. Op hoop van zegen... Maar er is dus echt niks evenwaardig?

Fit for free I presume?
Ik werk er en pleit al maanden voor een squatrek.
Maar! je kan natuurlijk heus wel de stang uit de benchpress pakken en die op de armen van de dip toren leggen.
Het is wel veel gedoe, maar vanaf daar gaat het prima.
 
ja teveel om op te noemen:
- hamstrings: seated/standing/lying leg curls, romanian deadlift, stiff legged deadlift, goodmornings (strict), glute ham raises, dumbbell romanian deadlift, stiff legged deadlift van verhoging, dumbbell stiff legged deadlift, sumo deadlift, conventional deadlift
- quads: (clean+) frontsquats, walking lunges, dynamic lunges, lunges met terugstappen (al deze variaties met barbell of dumbbells), leg press, leg extentions, 1 leg extentions, 1 leg press, 1 leg squat, dumbbell squats, roman chair squats, goblet squats, sissy squats, bulgarian split squats, super high rep squats, jumpsquats
 
Back
Naar boven