AndroidHealthClinic

alternatief voor 5x5 beginners?

Bezoekers in dit topic

leeroi

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jul 2008
Berichten
38
Waardering
0
ik zoek een duidelijk en verstaanbaar programma voor beginners die een strak, sportief en sterke body willen (zonder dat zij het verschil kennen tussen hypertrofie en kracht).
5x5 is een goed programma om als beginner snel vorderingen te maken en je lichaam te leren kennen.
Maar bestaan er alternatieven voor die 5x5 programma?
 
Vertel. Ik ben erg nieuwsgierig.
 
Vertel. Ik ben erg nieuwsgierig.

uit interesse. of om simpelweg een alternatief te kunnen aanbieden. ik ben zelf grote fan van 5x5 maar ongetwijfeld zijn er ook nog andere programma's die niet moeten onderdoen?
 
Uiteraard Starting Strength (3x5). Maar dat wist je waarschijnlijk al. Ik vind Starting Strength wel wat uitgebreider. Helemaal als je Practical Programming koopt waar ook de 'advanced novice' schema's en manieren van gewicht verhogen instaan. Veel mensen halen gewoon het basisschema van internet waar je volgens Rippetoe na een week of 6 al wat kleine aanpassingen in moet doen.
 
Wat denk je van een beginnersprogramma gebaseerd op compounds (zoals stronglifts 5x5 of starting strength 3x5) maar dan met 8 reps om zo toch meer de focus te leggen op hyopertrofie, terwijl je tegelijkertijd ook de grote oefeningen traint. Ken je daar een bestaand schema van?
 
Ik ben zelf ook nog een beginner maar wat ik weet uit de theorie is dat kracht en massa nooit los van elkaar staan. Helemaal voor beginners niet. Trainen op kracht zorgt ook voor massa.
 
Ik ben zelf ook nog een beginner maar wat ik weet uit de theorie is dat kracht en massa nooit los van elkaar staan. Helemaal voor beginners niet. Trainen op kracht zorgt ook voor massa.

Correct, maar je kan wel de focus leggen op het één of het ander.
 
Correct, maar je kan wel de focus leggen op het één of het ander.

De vraag is alleen of dat als beginner heel veel zin heeft als je nog best wel slap bent.

Stel je traint een jaar:
1. Beginnen met 3x5, snel sterk worden, na bijv. half jaar overschakelen op massa
2. Vanaf het begin af aan trainen op massa.

Ik vraag me af wat op de lange termijn betere resultaten oplevert. Al is een jaar geen 'lange termijn', maar even ter illustratie.
 
All Pro beginner routine. Prima alternatief.
 
De vraag is alleen of dat als beginner heel veel zin heeft als je nog best wel slap bent.

Stel je traint een jaar:
1. Beginnen met 3x5, snel sterk worden, na bijv. half jaar overschakelen op massa
2. Vanaf het begin af aan trainen op massa.

Ik vraag me af wat op de lange termijn betere resultaten oplevert. Al is een jaar geen 'lange termijn', maar even ter illustratie.

Ik ben het zeker met je eens wat betreft #1. Ik ben sowieso voor schema's als 3x5, 5x5 voor beginners.
 
Alsof je alleen op kracht kan trainen en dan totaal geen massa aankomt.
 
Back
Naar boven