XXL Nutrition

Alternatief voor bak kwark

Bezoekers in dit topic

Sly46

Cool Novice
Lid geworden
7 sep 2015
Berichten
62
Waardering
7
Lengte
1m78
Massa
67kg
Vetpercentage
8%
Zoals de titel al impliceert: ik ben opzoek naar een alternatief voor de 250 gram kwark die ik iedere avond verorber. Ik ga namelijk slecht op lactose, heel erg slecht. Een kwartier na het eten van de kwark moet ik altijd een sprintje trekken naar de wc. :angstig:

Voedingswaarden Late night snack
Magere Kwark 250 gr 142 cal, 13,8g K, 0,2g V en 21,2g E
Schepje cacaopoeder
Lepel honing
Quaker Granola 45g 193 cal, 32g K, 4,8g V en 4,1 g E

Alle suggesties zijn welkom.
 
Zoals de titel al impliceert: ik ben opzoek naar een alternatief voor de 250 gram kwark die ik iedere avond verorber. Ik ga namelijk slecht op lactose, heel erg slecht. Een kwartier na het eten van de kwark moet ik altijd een sprintje trekken naar de wc. :angstig:

Voedingswaarden Late night snack
Magere Kwark 250 gr 142 cal, 13,8g K, 0,2g V en 21,2g E
Schepje cacaopoeder
Lepel honing
Quaker Granola 45g 193 cal, 32g K, 4,8g V en 4,1 g E

Alle suggesties zijn welkom.
misschien een caseine shake?

https://xxlnutrition.com/nl/xxl-nutrition/night-protein
 
Kip, biefstuk, eitjes, garnalen.

Het is gewoon eiwit, dus vervang het met een andere eiwitbron.
 
's Avonds laat een (halve) bak kwark herken ik wel. Lekker om 22.00 nog even naar binnen werken.

Je kunt, zoals gti al zei, over de dag heen meer andere eiwitten nuttigen, maar als je wel fan bent van kwark of andere melkproducten zou je eens op zoek kunnen gaan naar lactosevrije kwark en melkproducten? Melkunie verkoopt lactosevrije proteine kwark (wel kleinere bakjes, 200g geloof ik, met 10g proteine per 100g, naar verhouding wel duurder dan grotere bakken kwark). Die verkopen ze bij alle grote supermarkten wel (AH meerdere smaken, AH to Go ook).

Google eens op lactosevrije kwark anders. Succes! :)
 
Ben zelf lactose intolerant...
Minus L heeft bakjes van 250 gram lactosevrije kwark. Alleen is het moeilijk verkrijgbaar. 1 euro per bakje. Jumbo kan ze bestellen.
Lindahls heeft ook lactose vrije naturel kwark (AH) maar erg duur ook.
Er komen steeds meer soorten lactose vrije kwark Nu toevallig bij AH van Melkunie ook de naturel 450 gram high protein kwark voor 1 euro.

Andere alternatieven
* eitjes met rookvlees (of zonder... )
* tonijn salade met wat stukjes augurk en ei erdoor
* De standaard dingen van vlees//kip/vis
* Garnalen/ rivierkreeft / gerookte forel etc.
* pakjes vleeswaren (rosbief/ham/kip/rookvlees)
* Bakje huttenkase (zit wel lactose in maar kan soms goed gaan)
* Go On sojakwark van Alpro (wel duur)
* rijstwafels met eiwitrijk beleg
* beef jerky
etc....

En natuurlijk vanuit de supplementen Caseine of Night protein van XXL oid
 
Bak een paar eieren.
 
Blikje tonijn met wat zout/peper of andere kruiden om 't lekker te maken, beetje ketchup kan ook. Of idd 2/3 gekookte/gebakken eieren. Of je bakt op zondag 1 kilo kipfilet en legt 't in de koelkast, en eet iedere avond 'n kipfiletje met wat kruiden. Allemaal opties voor vervangers als je puur opzoek bent naar een avond-meal met (bijna) alleen eiwitten.
 
Dank heren.
 
Back
Naar boven