Fitness Seller

Alternatief voor leg curl? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

chukki

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2005
Berichten
240
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
93kg
Weet er iemand een goed alternatief voor leg curl?

Als ik men benen strek dan doet men linker knie heel veel pijn, dus zoek een alternatief voor de achterkant te traine.
 
Stiff legged deadlifts en glute-ham raises. Verder ligt het er een beetje aan wat voor apparatuur je in de gym hebt. Sommige gyms hebben bijvoorbeeld een apparaat voor de hamstrings waar je gewoon op kan zitten net als bij de leg extension, alleen duw je het gewicht dan naar beneden ipv omhoog. Kijk gewoon wat je sportschool beschikbaar heeft.

Hoe komt die pijn aan je knie trouwens?
 
TS schrijft "Als ik men benen strek dan doet men linker knie heel veel pijn, dus zoek een alternatief voor de achterkant te traine"Ik denk dus dat de GHR ook geen optie zal zijn (mischien zelfs wel nog minder vanwege de zwaardere belasting.

Blijft alleen oefeningen zoals de Romanian dedadlift over (SLDL is meer onderrug). Maar omdat de korte kop van de BF alleen over het kniegewricht loopt ben ik wel van mening dat om de hamstring voledig op te bouwen er altijd een combinatie van heupextensie en knieflexie moet zijn (zoals bij de GHR).

@TS, die pijn aan je knie, komt dat niet gewoon door de positie waarin je je knie plaatst op het bankje? Ik zeg niet dat jij het doet, maar je zal niet de eerste zijn die z'n knieen stijf tegen de rand van de bank houd of zelfs er op.
 
Ik heb er ook wel es last van, ik heb dan trainingsbroekje aan, waardoor mn beenhaar op het leer schuurt... AUW!!! :(
 
weet niet waardoor het komt.
Heb die pijn in men knie beginnen krijgen na het lopen op de loopband nadat ik squats heb gedaan. Ben nu maar met dat lopen gestopt, alleen de pijn blijft wel bij de leg curl als ik men been strek. Heb ook de rechstaande variant geprobeerd maar daar voel ik het ook.
 
Back
Naar boven