AndroidHealthClinic

Alternatief voor noten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Newton

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
19 jul 2010
Berichten
465
Waardering
50
Lengte
1m79
Massa
73kg
Hallo, een vraagje:

Ik eet tussendoor wat noten voor de gezonde vetten.
Aanvankelijk pinda's, maar daar bleek ik redelijk allergisch voor te zijn en dan ben ik overgeschakeld naar hazelnoten.
Nu gebeurt het wel een dat ik mijn mond langs binnen een klein beetje snijd aan die scherpe kleine stukjes. Dat is vervelend.
Omdat ik me nu toch serieus pijn gedaan heb zou ik graag overschakelen naar een alternatief.
Kunnen jullie me iets aanraden als vervanging voor noten?
 
Ik eet meestal eieren om aan mn vetten te komen.
 
Notenpasta's? Geen pindakaas dus, als je daar allergisch op reageert. Maar amandelpasta, cashewpasta, hazelnootpasta (niet Nutella :)).

Aantal eieren per dag tikt ook lekker aan op je vetinname. Tevens één van de beste eiwitbronnen.

Hier en daar extra (olijf)olie door een maaltijd?
 
visolie voor de goede vetten verder gewoon de resterende kcal/macros whatever.
 
Pinda's zijn geen noten. Hoe haal je je mond wel niet open aan noten? Ik eet al minimaal 10 jaar elke dag 200 gram noten en heb dat nog nooit meegemaakt. En dat is niet om op te scheppen want naast noten eten kan ik vrij weinig.
 
Ik eet meestal eieren om aan mn vetten te komen.
Ja, eieren eet ik ook dagelijks.
Notenpasta's? Geen pindakaas dus, als je daar allergisch op reageert. Maar amandelpasta, cashewpasta, hazelnootpasta (niet Nutella :)).

Aantal eieren per dag tikt ook lekker aan op je vetinname. Tevens één van de beste eiwitbronnen.

Hier en daar extra (olijf)olie door een maaltijd?
Dankjewel voor deze info. Ik ga eens achter die hazelnootpasta niet-Nutella zoeken :)
 
Ja, eieren eet ik ook dagelijks.

Dankjewel voor deze info. Ik ga eens achter die hazelnootpasta niet-Nutella zoeken :)
 
Ik had me een paar dagen geleden gesneden aan een erg scherp stukje. Dat deed veel pijn (en nu nog een beetje).
Levensgevaarlijk, ik ben er zelf ook jaren geleden mee gestopt.
 
Levensgevaarlijk die noten
 
Ei, tonijn in olijfolie, gerookte zalm( tevens veel eiwitten)

Je kan ook ongebrande cashews eten. Zijn veel zachter maar minder vetten dan gebrande.
Zou perfect alternatief zijn voor je tere mond
 
Genoeg noten die zachter zijn, zoals walnoten. Of je haalt stukjes die je ergens door heen mikt.,
Offe vette vis, olie, zaden en pitten (pompoen, zonnebloem, chia, lijnzaad), avocado, kokosnoot, pindakaas, notenpasta's

En, als je de tijd hebt, zou je ook nog iets als (suikervrije) noga kunnen maken
 
Glad geschoren noten schijnen ook lekker te zijn.
 
Back
Naar boven