MuscleMeat

Alternatieve houding 'Cable Rear Lateral Raise'

Bezoekers in dit topic

i.m.eddy

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
65
Waardering
0
Kort vraagje:

Is er iets op tegen om cable rear lateral raises liggend op de rug uit te voeren? (waarbij de handgreep uiteraard boven aan de cable machine wordt bevestigd :D) Het lijkt mij dat je dan de achterste schouder (deltoideus medialis?) beter kunt isoleren... advies v.d. experts graag... bvb dank!
 
wat ik doe voor achterkant schouders is op je kieen naast een lage cable zitten dan heb je ongeveer de zelfde beweging die jij volgens mij bedoelt
 
Ik zie op de meeste sites staan dat je je arm precies 90 graden t.o.v. je lichaam moet houden om het meeste effect te hebben. Daarom leek het mij een ok houding. Ik zal het idd ook eens op de knieen proberen...
 
ik doe em wel es liggend op de rug, voelt goed:)
 
dat is een oefening, met accent op de achterkant
 
klinkt niet slecht. waarschijnlijk een beetje 'makkelijker' uit te voeren zonder cheaten. zal eens proberen, tnx voor de tip
 
Voer'm zelf regelmatig op m'n rug liggend onde de cross-over uit.

Vind zelf dat als ik de bank op een lage incline zet (15gr) dat de oefening wat beter aanvoelt in de targetzone. Om diezelfde reden gebruik ik ook geen handvaten maar pak ik de kabels zelf vast. Heb op die manier het gevoel de rug wat minder te gebruiken.
 
hmm...misschien een goeie tip dat met die kabels, ga ik es proberen:)
 
Back
Naar boven