AndroidHealthClinic

Alternatieven voor hardlopen?

Bezoekers in dit topic

ikbengek

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
20 apr 2010
Berichten
33
Waardering
0
Hallo Allemaal,

Sorry voor mijn slechte nederlands

Ik ben een man van 30 jaar en heb sinds mijn geboorte extreme vorm van o-benen/voetbalbenen. Mijn knie gewrichten zijn ook een beetje versleten. Nu kan kan normaal lopen korte stukjes zegmaar. Als ik bevoorbeeld langer dan 30 minuten normaal loop dan voel ik me al moe en krijg ook last van me knieen.

Opereren is geen optie. omdat mijn heupen ook krom zijn. Het is benen,knieen,heupen. Wil ik liever niet aan beginnen.

Zwemmen is lastig omdat ik dan elke dag naar de zwembad moet. Fietsen vind ik ook niet passend. Omdat door de beweging van de knie gewrichten slijtage kan ontstaan.

Zijn er andere goede alternatieven zonder veel knie overbelasting?
 
Fietsen, die 'slijtage' bij het lopen is vooral door het neer komen op het gewricht.(vooral op harde ondergrond)
 
Als je het zo bekijkt zijn er geen opties voor u. Staan op 2 benen zonder te bewegen geeft dan ook slijtage als je het zo theoretisch wil bekijken. Zwemmen is de ideale combinatie tussen beweeglijk blijven en spieren aanspreken voor mensen met slijtage klachten. Fietsen is niets mis mee. Enkel je patellofemorale gewricht wordt belast (kraakbeen achter knieschijf) bij stevig doortrappen en bergop fietsen. Je gaat toch ergens een keuze moeten maken als je iets wil doen. Zwemmen is samen met crosstrainer de beste optie.
 
Crosstrainer?
 
Roeien? Kickboxen conditie training? Zou btw serieus overwegen om toch die weg naar het zwembad af te leggen. is ideaal.
 
"Zwemmen is lastig omdat ik dan elke dag naar de zwembad moet."
lol
 
Hallo Allemaal,

Sorry voor mijn slechte nederlands

Ik ben een man van 30 jaar en heb sinds mijn geboorte extreme vorm van o-benen/voetbalbenen. Mijn knie gewrichten zijn ook een beetje versleten. Nu kan kan normaal lopen korte stukjes zegmaar. Als ik bevoorbeeld langer dan 30 minuten normaal loop dan voel ik me al moe en krijg ook last van me knieen.

Opereren is geen optie. omdat mijn heupen ook krom zijn. Het is benen,knieen,heupen. Wil ik liever niet aan beginnen.

Zwemmen is lastig omdat ik dan elke dag naar de zwembad moet. Fietsen vind ik ook niet passend. Omdat door de beweging van de knie gewrichten slijtage kan ontstaan.

KAN ?

Wiens idee was dat ? Dat van jou of van je behandelend arts ?

Zijn er andere goede alternatieven zonder veel knie overbelasting?

Wat wil je er mee bereiken ?

Conditie ?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

of als je niet zelf een rolstoel wilt kopen/bouwen/leasen/huren/...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Als je 't puur voor conditie doet, en bv twijfel met zwemmen, fietsen of rennen doet moet je/u eens op het Triathlonforum kijken. Gewoon even googlen; heb ik ook m'n cardio-workouts gevonden.
 
niet fietsen niet rennen en niet zwemmen en zelf niet lopen. zal erg moeilijk worden dan.
roeien zal ook wel uitgesloten zijn dan omdat je O-benen hebt en crosstrainer zal ook wel
moeilijk worden dan..

rolstoel lijkt me ook geen goed idee omdat dan je benen atroferen.

wat misschien wel goed idee voor je is is nordic walking je loopt dan maar wel met
steun van stokken dat weer je gewrichten ontlast.
 
Fietsen, die 'slijtage' bij het lopen is vooral door het neer komen op het gewricht.(vooral op harde ondergrond)

Daar heb ik niet eens aan gedacht. Dus volgens jou kan er geen slijtage ontstaan als ik me benen naar draaiend beweeg ( wat je bij de fietsen doet iets )?


Als je het zo bekijkt zijn er geen opties voor u. Staan op 2 benen zonder te bewegen geeft dan ook slijtage als je het zo theoretisch wil bekijken. Zwemmen is de ideale combinatie tussen beweeglijk blijven en spieren aanspreken voor mensen met slijtage klachten. Fietsen is niets mis mee. Enkel je patellofemorale gewricht wordt belast (kraakbeen achter knieschijf) bij stevig doortrappen en bergop fietsen. Je gaat toch ergens een keuze moeten maken als je iets wil doen. Zwemmen is samen met crosstrainer de beste optie.

Zwemmem is idd de ideale oplossing maar mijn situatie laat het niet toe. Bij crosstrainer moet ik lang op me knieen staan en dat geeft na een kort tijdje klachten..

Crosstrainer?

Zei ik ook tegen Gymz na zo'n 30 minuten voel ik me knieen al laat staan als ik een uur op dat ding moet staan. Lastig..


Roeien? Kickboxen conditie training? Zou btw serieus overwegen om toch die weg naar het zwembad af te leggen. is ideaal.

Hmm zwembad.. ik ben lang op werk dan thuis daarom zeg ik dat zwemmen lastig wordt. Maar, hoe bedoel je eigenlijk met Roeien? thuis/sportschool?


"Zwemmen is lastig omdat ik dan elke dag naar de zwembad moet."
lol

Joh..



KAN ?

Wiens idee was dat ? Dat van jou of van je behandelend arts ?



Wat wil je er mee bereiken ?

Conditie ?

[Link niet meer beschikbaar]

of als je niet zelf een rolstoel wilt kopen/bouwen/leasen/huren/...

[Link niet meer beschikbaar]


Van de behandelend arts plus fysio en podotherapie. Ik had bij de radiologie foto's gemaakt en er bleek dat ik "enige versmalling mediale kniegewricht" had.


Het is idd voor Conditie maar ook een beetje vet kwijt raken. En nee, geen rolstoel :o



Als je 't puur voor conditie doet, en bv twijfel met zwemmen, fietsen of rennen doet moet je/u eens op het Triathlonforum kijken. Gewoon even googlen; heb ik ook m'n cardio-workouts gevonden.

Het is puur voor conditie. En jah ik zal op dat website effe gaan klikken. Bedankt voor je tip!


niet fietsen niet rennen en niet zwemmen en zelf niet lopen. zal erg moeilijk worden dan.
roeien zal ook wel uitgesloten zijn dan omdat je O-benen hebt en crosstrainer zal ook wel
moeilijk worden dan..

rolstoel lijkt me ook geen goed idee omdat dan je benen atroferen.

wat misschien wel goed idee voor je is is nordic walking je loopt dan maar wel met
steun van stokken dat weer je gewrichten ontlast.


Dat zei iemand ook in deze thread. Maar is het qua moeite/doel/belast hetzelfde als wandelen/lopen. Met andere woorden: is een uur nordic walking gelijk aan een uur normaal lopen/wandelen?
 
Trolpatrol!!!
 
Touwtje springen :D Verbrand je meer kcal mee dan hardlopen
 
roeien (in een kano of de machine in de sportschool)
 
Jaaa!! Roeien is een goeie!
Dus ga maar lekker roeien,
knie moet jou niet veel boeien.
En ga daarna naar huis,
lekker met vrouwtje stoeien! :p


Shhhiiitt! Alles rijmt!

In real life had ik al paar klappen te pakken :p
 
Als het na een half uur pijn doet, kan je toch ook 2x op een dag een half uur?
Anders blijft alleen knieen zodanig strak intapen zodat je loopt als een pinguïn, zo bewee je je knie niet :p
 
Kan niet geloven dat je 30 jaar bent en zelfs niet kan crosstraineren omwille van je knie. Zou je ze niet beter wat optrainen en verbeteren in plaats van te klagen dat je niets kan? Ik zie in de praktijk mensen met graad 4 kraakbeenschade die best wat kunnen sporten en bewegen, inclusief hardlopen.
 
Touwtje springen :D Verbrand je meer kcal mee dan hardlopen

Parachutespringen. Maar nee vriend mijn knieen zijn niet dat sterk..


roeien (in een kano of de machine in de sportschool)

Weer een goeide tip. Thanks gozer!:)


Jaaa!! Roeien is een goeie!
Dus ga maar lekker roeien,
knie moet jou niet veel boeien.
En ga daarna naar huis,
lekker met vrouwtje stoeien! :p


Shhhiiitt! Alles rijmt!

In real life had ik al paar klappen te pakken :p

Bedankt man. Ik zal idd gaan roeien zoals de anderen dat ook zeiden en zeker ook fietsen.


Als het na een half uur pijn doet, kan je toch ook 2x op een dag een half uur?
Anders blijft alleen knieen zodanig strak intapen zodat je loopt als een pinguïn, zo bewee je je knie niet :p

Het is zo: hoe meer ik mijn knieen belast hoe meer ellende ik uiteindelijk krijg. Als ik 2x per dag half uur lang mijn knieen belast dan krijg ik ook 2e extra pijn. Mijn mediale kniegewricht is versleten. Het komt omdat ik altijd extreme o-benen had. Dus hoe meer belasten hoe meer slijtage.


Kan niet geloven dat je 30 jaar bent en zelfs niet kan crosstraineren omwille van je knie. Zou je ze niet beter wat optrainen en verbeteren in plaats van te klagen dat je niets kan? Ik zie in de praktijk mensen met graad 4 kraakbeenschade die best wat kunnen sporten en bewegen, inclusief hardlopen.


Ik had nergens gezegd dat ik niks wil doen. Ik zoek juist een goede alternatief voor hardlopen. Ik wil zo moe worden als bij hardlopen het geval is. En ik zei al dat ik knie slijtage heb. En dit is niet zomaar iets. Als ik niet oppas dan loop ik straks in een rolstoel. Ik kan op dit moment korte stukjes lopen. Alleen als het moet zegmaar. Boodschappen doen, op werk naar de kantine lopen, naar de printer, winkelen etc.

Mijn o-benen zijn meer dan 20 graden. Nu kan ik mijn knieen niet geheel buigen. Het kan wel, maar dan hoor je een krak die gepaard gaat met pijn.

Crosstraineren heb ik al geprobeerd en het viel niet mee. Als ik op dat ding uitstap wil ik eerst als een opa zitten. Niet omdat ik lui ben of geen coditie heb, echter omdat ik dan veel last krijg van de kniegewrichten,enkel,huepen,onderrug.
 
Waarom laat je geen prothesen zetten als je zo beperkt bent? Ok je bent jong, maar zoals je het nu beschrijft kan je amper dingen doen. Zijn heus mogelijkheden. Ben je ergens in behandeling?

Op vlak van sport en lichaamsbeweging blijft zwemmen dan de beste optie of je nu wil of niet. Als je zo wanhopig op zoek bent naar een activiteit moet je maar wat moeite doen. Ok je werkt veel/laat tijdens de week maar ga dan tijdens het weekend of op vrije dagen?
 
Back
Naar boven