AndroidHealthClinic

Altijd met Wrist-wraps trainen?

Bezoekers in dit topic

Inza

Cool Novice
Lid geworden
19 jul 2013
Berichten
97
Waardering
3
Hallo,

Ik heb genetisch érg dunne polsen. Ik kreeg vroeger al last/pijn van mijn polsen als ik dumbbell or barbell curls deed met laag gewicht. Na of tijdens iedere training had ik wel last van mijn polsen.
Nu doe ik dus nogsteeds voorlopig geen DB/BB-curls. Ook train ik nu met wrist-wraps. Ik vindt ze héél erg fijn, omdat ik nu gewoon alles goed kan trainen, zonder ook maar last te krijgen van mijn polsen. Benchen, pull-ups, deads, alles lukt gewoon prima. Ik heb de wraps dus gewoon heel mijn training aan voor alles, zodat ik geen pijn/last krijg. Zodra ik zonder zou trainen zal ik al snel last krijgen, wat dan steeds erger wordt, omdat het de volgende training nog niet hersteld is dan en dus weer erger wordt. De wraps zijn dus een ideale oplossing voor mij.
Echter is mijn vraag dus, is het erg om ze vrijwel altijd te dragen? Is het zo dat mijn polsen dan nooit sterk kunnen worden als ik ze altijd draag? Óf worden ze dan wél óók gewoon steeds wat sterker? Of zijn de polsen niet echt sterker te maken omdat er amper spiertjes zitten maar bijna alleen botten bij je pols?
Ik wil ze sowieso voor zware lifts blijven gebruiken, want ik wil écht geen blessure oplopen, dan kan ik helemaal niet meer trainen, en het gaat net zo lekker, maar is het dus misschien een beter idee om ze tijdens isolation/lichtere lifts zoveel mogelijk af te doen? Of kan ik gewoon beter het zekere voor het onzekere nemen en ze lekker altijd aanhouden zodat ik er geen last van krijg?
 
In je polsen zitten voor zover ik weet vooral pezen en maar weinig spierweefsel. Ik zou de lichtere opwarmsets zoveel mogelijk zonder de wristwraps doen en je zwaardere sets dan weer met. Je wil namelijk echt wel je pezen en aanhechtingen sterker maken daar.
 
  • Like
Waarderingen: Inza
Hee daar,

Mijn polsen zijn echt het ergste van het ergste. Tandenstokers. Enigste voordeel is als je dikke onderarmen krijgt er een illusie is dat ze heel dik zijn maarja...i know the feeling.

Ik train zonder wrist band. Had in het begin wel last van mijn polsen maar daar kwam ik uiteindelijk overheen. Nu geen last meer. Zelfde als dat de barbell bij het squaten vreselijk pijn deed op mijn traps de eerste weken en nu ook niet meer. Je lichaam leert erop aanpassen.

Of het erg is om alleen maar met wrist band te trainen? Zou het niet weten eerlijk gezegd maar hoe sterker je wordt hoe afhankelijker je wordt van die wrist band. Je polsen zijn dan niks gewend en je kan dan niet meer zonder trainen.

Ik lees dus mee want ben benieuwd naar het antwoordt.
 
  • Like
Waarderingen: Inza
Of zijn de polsen niet echt sterker te maken omdat er amper spiertjes zitten maar bijna alleen botten bij je pols?
De pols is een gewricht, die zal niet of nauwelijks groeien. Een gewricht maak je sterker/stabieler door de spieren te trainen die zorgen voor de beweging in dat gewricht. In dit geval zijn dat je onderarmspieren.
 
  • Like
Waarderingen: Inza
Je bedoelt zeker de aanhechtingen en pezen sterker maken??
 
Ik train altijd met wrist bandages. Bij elke oefening. Kan bij biceps en triceps oefeningen met een rechte bar last krijgen. Arm oefeningen met 1 arm zijn het fijnst, minder gewicht en dus ook minder last van polsen. Gelukkig bij zware press oefeningen geen last van. Polsen worden vanzelf wel sterker, het is niet zo dat je ze door de bandage helemaal niet meer gebruikt, ze worden gewoon ondersteunt.

Heb een zeer kleine polsomtrek van ik dacht 17,5 - 18 cm. Geen idee of het door de omvang komt, denk dat dit er los van staat. Andere gewrichten zijn ook allemaal zeer gering in omvang en verder nooit echte blessures gehad in 15 jaar training.
 
Ik heb ook regrlmatig pols problemen gehad. Wrist wraps gebruik ik nu alleen bij de zwaarste sets.
 
Ook snel last van polsen maar nu enkel bij de zwaardere sets wristbands en vaak bepaalde oefeningen niet meer doen. Barbell curls met een rechte barbell is gegarandeerd last, met EZ-bar geen last. Polsen ook niet 'overstrekken' bij bvb bench press, gebruik de suicide grip (denk toch dat het zo heet) en hou zo ook mijn polsen veel rechter onder de bar.
 
Polsen ook niet 'overstrekken' bij bvb bench press, gebruik de suicide grip (denk toch dat het zo heet) en hou zo ook mijn polsen veel rechter onder de bar.
Als je graag dood wilt moet je vooral dat doen..

Ik heb zelf ook zeer zwakke polsen (hypermobiliteit in polsgewricht), train altijd met polsbraces welke overstrekken zoveel mogelijk verminderen. Ondanks dat heb ik na press-dag vaak toch last van mijn polsen, maar gelukkig niet meer zo erg dat het tot overbelasting leidt (wat ik al paar keer heb gehad in het verleden).

Terug naar de suicide grip: Recentelijk werd de pijn weer vele malen erger bij bench pressen. Toen heb ik even op internet rondgelezen, en ben overgegaan op de "bulldog grip", net als de suicide grip forceert deze dat je polsen recht blijven. Het is even wennen, maar voor mij lijkt dit erg goed te werken! En dat zonder het risico dat de bar uit je handen valt.

Info over de bulldog grip: How to Stop Wrist Pain on Bench Press
 
Als je graag dood wilt moet je vooral dat doen..

Ik heb zelf ook zeer zwakke polsen (hypermobiliteit in polsgewricht), train altijd met polsbraces welke overstrekken zoveel mogelijk verminderen. Ondanks dat heb ik na press-dag vaak toch last van mijn polsen, maar gelukkig niet meer zo erg dat het tot overbelasting leidt (wat ik al paar keer heb gehad in het verleden).

Terug naar de suicide grip: Recentelijk werd de pijn weer vele malen erger bij bench pressen. Toen heb ik even op internet rondgelezen, en ben overgegaan op de "bulldog grip", net als de suicide grip forceert deze dat je polsen recht blijven. Het is even wennen, maar voor mij lijkt dit erg goed te werken! En dat zonder het risico dat de bar uit je handen valt.

Info over de bulldog grip: How to Stop Wrist Pain on Bench Press
Waarom? Doe het al jaren en heb nog nooit nog maar het idee gehad dat de barbell uit mijn handen zou glippen. Ik leg ook mijn duim meer aan de onder kant van de barbell dan aan de zelfde kant als mijn vingers. Hoe ze het in die link doen die jij post, vind ik het ook levensgevaarlijk.
Ik zit wat in de combinatie van de bulldog grip en de suicide grip, als ik die link moet geloven. Mijn handen staan dus ook 'schuin' maar mijn duim dan onder de barbell in plaats van errond
 
Waarom? Doe het al jaren en heb nog nooit nog maar het idee gehad dat de barbell uit mijn handen zou glippen
Zelf weten... Er is echter wel een reden waarom het suicide grip heet ..
 
Zelf weten... Er is echter wel een reden waarom het suicide grip heet ..


Hoeveel mensen ken je die echt hun schedel gebroken hebben met skullcrushes of hun hoofd zijn kwijt geraakt door de guillotine press? Dat ""iets"" een bepaalde naam heeft wil niet zeggen dat je die letterlijk moet nemen.
 
Ik kan absoluut veilig banken met deze grip. OHP doe ik zelfs altijd zo.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
aanhechtingen en pezen sterker maken = veel reps op laag gewicht (3 min dumbell pressen bijv)
 
Back
Naar boven