XXL Nutrition

Altijd misselijk bij benen training. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Obee

bodybuildingtanktops
Elite Member
10 jaar lid
Lid geworden
10 dec 2009
Berichten
3.154
Waardering
686
Lengte
1m81
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
De laatste tijd raak ik elke keer misselijk tijdens mijn benen training. Vooral door het squatten, heb geen idee waar dit aan ligt. En soms resulteert dit in dat ik halverwege naar huis moet ;(

Het eten voor het sporten ziet er zo uit:

8u maaltijd
10u maaltijd
12u maaltijd
13u shake
13.30 pre wo
14:00 sporten

Of zou het gewoon aan mijn nogal beroerde conditie liggen?
 
Ik zou zeggen minder eten, maar er zit al 2 uur tussen..

Misschien zet je onbewust druk op je hoofd. Dat had ik vaak toen ik pas was begonnen met trainen. Probeer je goed te focussen op je benen en blijf goed ademen. Verder weet ik het ook niet.

edit- als ik het te warm heb bv. tijdens intensieve (benen) training voel ik me ook sneller misselijk / beroerd. Ik zorg dan altijd voor luchtige kleding kort broekje, marcelleke :p
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Obee
Misschien teveel willen en te weinig rust tussen de setjes?
 
  • Like
Waarderingen: Obee
Kan een tekort aan mineralen/vitaminen zijn. Eet je voldoende groenten en fruit? Drink je niet te veel water?
 
Ik zou zeggen minder eten, maar er zit al 2 uur tussen..

Misschien zet je onbewust druk op je hoofd. Dat had ik vaak toen ik pas was begonnen met trainen. Probeer je goed te focussen op je benen en blijf goed ademen. Verder weet ik het ook niet.

edit- als ik het te warm heb bv. tijdens intensieve (benen) training voel ik me ook sneller misselijk / beroerd. Ik zorg dan altijd voor luchtige kleding kort broekje, marcelleke :p

Train altijd in hemd enzo, zweet wel altijd veel. Misschien eens korte broek proberen.

Misschien teveel willen en te weinig rust tussen de setjes?

Doe meestal een half uur over me 4 werksetjes squatten alleen al, wel tot failure maar neem wel gewoon goed rust.

Wat gebruik je als pwo

Noxipro op het moment

Kan een tekort aan mineralen/vitaminen zijn. Eet je voldoende groenten en fruit? Drink je niet te veel water?

300 gr broccoli/spinazie per dag en dan nog multivit, zou goed moeten zijn lijkt me.
 
Ik had ook een misselijk gevoel van pwo(xtreme noxpump) misschien ben je er ook wat gevoelig voor
 
  • Like
Waarderingen: Obee
Kijk eens of je er nog steeds last van hebt zonder pwo?
 
  • Like
Waarderingen: Obee
geen noxipro pakken voor benen training:P met mij is dat toch zo, ik heb 3 weke achter mekaar noxipro gekotst tijdens squatte. Toen ben ik maar gestopt, ik gebruik het wel op andere trainingen.
 
Misselijkheid tijdens benentraining betekent gewoon dat je zwaar genoeg aan het trainen bent ;)
 
Misselijkheid bij been training kan veroorzaakt worden (In mijn ervaring dan, wil niet zeggen dat dit pure feiten zijn) door:

- Slecht ademen.
- Gebrek aan suikers.
- Pijn van training.
- Vocht tekort.

De meesten zijn al gezegd, maar bij mij is het echt suikers.. zodra ik thuis kom en een glas limo achterover knal ben ik er meteen vanaf.
Buiten dat is de misselijkheid door pijn niets aan te doen, ben je dus gewoon goed bezig! :) (En ja, Squatten is wel nummer 1, naast leg press, die die pijn veroorzaakt)
 
of gewoon crash, maar veel BBers hebben soms last van misselijkheid
bij benentraining. ik heb hier zelf ook wel last van.
ofja het kan veel oorzaken hebben.
 
bijna zeker dat het aan de Noxipro ligt. Daar krijg je zo'n opgefokt gevoel van dat in combinatie met hard trainen bijna altijd in misselijkheid eindigt.

Ook zonder noxipro kun je dat veroorzaken overigens, als je bijvoorbeeld hard doortraint met te korte rustpauzes.
 
ik had er gisteren ook last van, na een ren sessie van ongv 3 km, gelukkig ligt dit dus niet aan mij :)

ik heb hetzelfde als BicepM, bij mij ligt het ook aan de suiker, alleen kwam het gisteren kotste ik gisteren me creatine eruit.. (zonde)
misschien is het een idee om langs te dokter te gaan en vragen of er iets voor is?
 
Dat noxipro is blijkbaar een stevig paardenmiddel, toch eens proberen. :D
 
Back
Naar boven