XXL Nutrition

Altijd moe

Bezoekers in dit topic

quifix

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
2 aug 2009
Berichten
6.203
Waardering
336
Lengte
1m74
Massa
99kg
Vetpercentage
18%
Beste,

Hier kamp ik nu al een 2-tal jaar mee, nu is het bijna ondragelijk geworden. Ik ben altijd moe en kan heel slecht inslapen. Mijn dag begint super moe, tegen middag krijg ik beetje een energieboost, uurtje later weer moe tot s'avonds waardoor ik dan weer moeilijk in slaap. NB: ik ben aannemer en ik mets meestal in de dag (5/7), 1 dag pw ga ik vloeren, dus heb zeker de energie nodig. Overigens probeer ik 4-5 pw te trainen, wat nu meestal minder is doordat mijn energie niveau zo laag is geworden. Uitgaan o.i.d. gaat gewoon niet, zaterdagnamiddag en zondag lig ik meestal in bed omdat het gewoon niet meer gaat.

Heb onlangs een slaaponderzoek gedaan, waar ze een heel korte ademstilstand hebben vastgesteld maar niets "serieus" waardoor ik dit probleem zou hebben.

Daarna heb ik nog eens een bloedtest laten doen, schildklier wat aan de lage kant, maar zeker niet onder de onderwaarden. Voor de rest zag het er allemaal goed uit. Ben nu al bij paar dokters geweest, ene had mij "trazodone" voorgeschreven, dit werkte een beetje, maar kwam daarvan ongeveer elke week 0,5kg bij en had totaal geen kracht meer in de gym, dus dit is ook geen oplossing. Zelf heb ik ook al melatonine geprobeerd voor een paar maand maar dit hielp ook niet.

Dan maar HGH (van 2 - 3IU) geprobeerd vlak voor het slapen gaan, nu 3 maand mee bezig, maar geeft ook geen enkel effect.

Voor de rest heb ik niet echt stress (waar ik mij bewust van ben).

Heeft iemand tips die mij mijn leven dragelijker maken? Iemand die dit ook al heeft meegemaakt?

NB: 18 april ga ik voedselintoleranties laten testen via een bloedtest bij de dokter.

Grtz Renier. ALLE TIPS ZIJN WELKOM
 
Kun je niet echt iets mee zonder de oorzaak te kennen. Het enige wat je volgens mij kunt doen is je dag mentaal door komen, op wilskracht.

Doe dingen waardoor je dag aangenamer is, dingen die je motiveren zoals je lievelingseten, goed muziekje, lekker drankje als je pauze neemt, wat in de zon gaan zitten etc.

Op gebied van slaap helpt het mij erg veel om na 10 uur savonds niet meer achter een scherm te zitten, nog wat muziek luisteren in bed. Slapen met je raam open zodat het licht op je valt als de zon opkomt. Maakt echt gigantisch veel verschil als je het op lange termijn volhoudt.

Alvast veel succes!
 
Slecht slapen kan heel veel kapot maken. Ik slaap al 18 jaar slecht en zo zijn er meer.
Mogelijk dat als je je slaapritme weer op kan pakken en herstellen dat het ook al beter gaat.
Ik heb ook slaaponderzoeken gehad en allerlei medicatie en noem maar op maar niets hielp.

Mogelijk is ook je zware werk in combi met 4-5 x per week trainen nu wat teveel.
Misschien even gas terug nemen op je trainen naar 3 x per week. Niet tot het uiterste gaan.
Verder je slaapritme onderzoeken. Op dezelfde tijd naar bed gaan. zelfde tijd opstaan. Zorg voor een duistere koele kamer.
Geen PC werk meer vlak voor het slapen gaan. Eventueel wat ontspanningsoefeningen doen of ademhalingsoefeningen.

Ga voor jezelf ook eens na of je echt niet ergens mee zit wat toch in je hoofd zit... Soms kunnen het hele lulllige dingen zijn dat je denkt van dit en dat moet morgen af. Onbewust kunnen lullige dingen toch spoken.

Gebruik je verder nog supplementen?
Eet je vlak voor het slapen gaan?
Merk je ergens last van als je gegeten hebt? jeuk/uitslag/buikpijn etc.

Er kunnen heel veel dingen meespelen en soms is er ook gewoon geen oplossing en is een stuk acceptatie ook al iets waardoor je beter slaapt.
Wat mij erg geholpen heeft is het boek "Slaap als een Roos. "
bol.com | Slaap als een roos, Guy Meadows | 9789021810508 | Boeken
Ik was eerst ook sceptisch maar er staan toch wel wat nuttige tips in. Voor de prijs hoef je het niet te laten en mogelijk hebben ze het ook in de bibliotheek.

Je kan altijd pm sturen als je meer wil weten.. ik heb wel 3 A4-tjes met dingen geprobeerd....
 
Ben je al eens op pfeiffer getest?
 
Het zou ook CVS kunnen zijn als er niks uit de bloedonderzoeken komt.
 
Slecht slapen kan heel veel kapot maken. Ik slaap al 18 jaar slecht en zo zijn er meer.
Mogelijk dat als je je slaapritme weer op kan pakken en herstellen dat het ook al beter gaat.
Ik heb ook slaaponderzoeken gehad en allerlei medicatie en noem maar op maar niets hielp.

Mogelijk is ook je zware werk in combi met 4-5 x per week trainen nu wat teveel.
Misschien even gas terug nemen op je trainen naar 3 x per week. Niet tot het uiterste gaan.
Verder je slaapritme onderzoeken. Op dezelfde tijd naar bed gaan. zelfde tijd opstaan. Zorg voor een duistere koele kamer.
Geen PC werk meer vlak voor het slapen gaan. Eventueel wat ontspanningsoefeningen doen of ademhalingsoefeningen.

Ga voor jezelf ook eens na of je echt niet ergens mee zit wat toch in je hoofd zit... Soms kunnen het hele lulllige dingen zijn dat je denkt van dit en dat moet morgen af. Onbewust kunnen lullige dingen toch spoken.

Gebruik je verder nog supplementen?
Eet je vlak voor het slapen gaan?
Merk je ergens last van als je gegeten hebt? jeuk/uitslag/buikpijn etc.

Er kunnen heel veel dingen meespelen en soms is er ook gewoon geen oplossing en is een stuk acceptatie ook al iets waardoor je beter slaapt.
Wat mij erg geholpen heeft is het boek "Slaap als een Roos. "
bol.com | Slaap als een roos, Guy Meadows | 9789021810508 | Boeken
Ik was eerst ook sceptisch maar er staan toch wel wat nuttige tips in. Voor de prijs hoef je het niet te laten en mogelijk hebben ze het ook in de bibliotheek.

Je kan altijd pm sturen als je meer wil weten.. ik heb wel 3 A4-tjes met dingen geprobeerd....

Bedankt voor de reactie!

Zelf zorg ik er voor dat mijn kamer zo koel mogelijk is (zou inderdaad het inslapen verhelpen). Ga altijd rond zelfde uur slapen en opstaan ook (in het weekend is dit uurtje later).

Ik ga dit boek zeker eens proberen!

Voor de rest gebruik ik geen supplementen meer (buiten whey na het trainen en soms creatine voor het trainen). Pre workout pak ik helemaal niet meer. Ik probeer 2 uur voor ik ga slapen niets meer te eten, wat wel niet altijd is. Voor de rest geen jeuk/uitslag/buikpijn als ik iets eten buiten bij brood maar dit eet ik sowieso al niet.

Ben je al eens op pfeiffer getest?
Nee nog niet, valt dit gewoon te doen via bloedtest? Kan ik meteen bijvragen dan! Thx
 
Waar heb je last van met brood?
Overigens 2 uur voor slapen gaan niet meer eten is op zich niet nodig.
Ik eet vlak voor ik ga slapen nog. Maar sommige mensen vinden het niet prettig met een volle maag naar bed te gaan.
 
Best nu aanpakken ipv het jaren te laten aanslepen zoals ik.

Bij mij is er niet echt een oorzaak te vinden.

Het enigste dat helpt bij mij is mn slaappatroon op orde zetten en houden.

Slaappillen zijn dikke rommel en enkel een korte termijn oplossing.
 
Waar heb je last van met brood?
Overigens 2 uur voor slapen gaan niet meer eten is op zich niet nodig.
Ik eet vlak voor ik ga slapen nog. Maar sommige mensen vinden het niet prettig met een volle maag naar bed te gaan.
Eigenlijk vooral aan mijn maag/darmen, voor de rest niets ernstig.
 
Je doet zware fysieke arbeid en gaat dan nog 4 a 5 maal per week trainen. En dan ben je moe?
Vreemd. ;)
Slecht inslapen komt vaak voor bij oververmoeide mensen. Zeker als die oververmoeidheid door te veel fysieke inspanningen komt. (en niet door b.v. gewoon te weinig uren slapen)

Ik schat dat je gewoon te veel wil doen. Je zit waarschijnlijk ver boven je MRV qua inspanningen (werk + trainingen gecombineerd).

Probeer eens een tijdje het volume tijdens je trainingen danig te laten zakken. (behoudt de intensiteit) Dus minder sets maar gelijk gewicht. Je kan het aantal reps ook laten zakken maar probeer in de range te blijven die de gewenste prikkel geeft (groei, kracht, uithouding).
Of verminder het aantal trainingen per week naar 3 (en ga nu niet die 4 of 5 trainingen in die 3 proberen te proppen he! ;) ).

Voor de rest kijk je best of je wel voldoende eet. In jouw geval zou ik naar de hoeveelheid koolhydraten kijken. Je verbruikt wel wat als 8 uur per dag in de bouw werkt.

En zoals anderen ook al zeggen: Probeer je slaappatroon op orde te krijgen. (vind ik persoonlijk het moeilijkste)

Wat je problemen met brood betreft:
Ik ben van brood met veel vezels (meer granen etc.) naar meer rest-arm (lichter, minder granen) brood overgestapt. Er wordt beweert dat dit minder gezond is, maar voor mij leverde dat heel goede resultaten op: minder honger, minder opgeblazen gevoel, betere spijsvertering.
 
Precies hetzelfde probleem hier
 
Beste mensen,

We hebben eindelijk de oorzaak gevonden! Het waren uiteindelijk toch allergieën maar dan van geen normale voedingswaren van wat je zou denken... Zoals rijst, rund, peper,....
 
Fijn dat je eindelijk weet wat je vermoeidheid heeft veroorzaakt!
 
Back
Naar boven