AndroidHealthClinic

altijd suf en snel moe

Bezoekers in dit topic

BIGTANK

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.021
Waardering
0
smorgens ben ik heel actief maar later in de middag rond n uurtje of 1 word ik al gauw moe en suf ......
en voor t trainen doe ik altijd n dutje van n uurtje anders word t trainen ook nix. een vriend van me had dit ook ze hebben bij m lichte soort vijver gevonden dus ik ook bloed laten testen maar alles was goed . de dokter heeft m ook vit b aangeraden is dat wat ? heeft er iemand tips om wat actiever te worden :D
altijd als ik denk laat ik is wat ondernemen voel ik me moe dus dan ga ik maar pitten :rolleyes: als ik nou n opa was ok maar ben f*cking 18 wie kent dit ?

gr GRANDPA ;)
 
eet je op regelmatige tijden? is je voeding gevarieerd?
waaruit bestaat de laatste maaltijd voordat je je suf voelt?
drink je genoeg water?
 
ik eet om t anderhalf uur en drink voldoende water en vitamines ,aan me voeding zal t niet liggen .
int weekend heb ik r ook last van. koffie helpt ook nix
ik heb t al een hele tijd en doe smiddags altijd n dutje
mischien heb ik t mezelf aangeleerd ? of moet ik wat meer aan me conditie gaan doen ? doe namelijk nooit cardio
maar dan nog ken gasten die nog nooit hebben gesport en laat naar bed gaan en die zijn nog fitter
 
minder rukken :D
Nee, ik weet niet wat het is. Het lijkt me echt klote.
 
:D ik ruk toch zeker niet op m'n werk
 
Cardio kan je helpen ja.
Feit dat anderen fitter zijn, later naar bed gaan en nooit sporten zegt niets over jou.
Misschien idd gewoonte en anders toch kijken waaruit de laatste 1-2 maaltijden bestaan voordat je dit gevoel krijgt.
 
ik eet de hele dag door brood met tonijn , kipilet en flink wat bananen sjam appels enz de laatste bestaat meestal uit 2 broodjes kipfilet en 2 br tonijn meestal ....
 
Post toch maar eens wat je op een dag eet. Ik denk dat het wel met je dieet te maken kan hebben. Als ik zie wat voor producten jij eet dan zijn dat veel koolhydraten.
 
Ik heb dat ook vaak gehad 's middags helemaal niks waard en vlak voor het trainen nog bijna liggen te pitten. zowieso kan ik ook niet laat naar bed gaan gewoon te moe, kan ook komen door zware trainingsarbeid. wat bij mij hielp was het een keer per week zetten van vit. B-12 depot. dit is echt goed! je voelt je goed en je krijgt veel zin in goed voedsel.
 
Originally posted by bestoldschool
Cardio kan je helpen ja.
Feit dat anderen fitter zijn, later naar bed gaan en nooit sporten zegt niets over jou.
Misschien idd gewoonte en anders toch kijken waaruit de laatste 1-2 maaltijden bestaan voordat je dit gevoel krijgt.

heeft je voeding invloed daarop dan? ik ben de laatste tijd ook beetje suf overdag en voor t trainen...

maar ik slaap nu iets minder dan normaal en ik fiets zon 1-2 uur per dag naar me stage.... (leuke cardio erbij voor droger te worden)

maar ik heb net een broodje gezond op met kaas (ja vet maar ok) en tomaat etc. etc. en een broodje krab met rauwkost etc. en wat water en gekookte kipfilet

en nu benk best suf.. en uitgeput. :(
kep wel hard moeten doorwerken vanmorgen.
of kan t ook zijn dat ik pas hersteld ben van mijn zware griep?
 
Volgesn mij komt dat door overvloed van kh, heb het zelf namelijk ook.
 
- overtrained?
- eet je wel genoeg en goed?
- te veel kh?
- slaap je goed?

hoeft idd geen pfeiffer te zijn, kan ook bloedarmoede zijn. dus laat je daar ook even op testen.
 
Nog een paar vragen erbij:D

Wat is je vetpercentage en hou je veel (inwendig) vet vast bij de buikstreek?
Eet je veel koolhydraten en weinig vetten?
 
ik consumeer aardig wat khoolhydraten ja en vetten probeer ik zoveel mogelijk te vermijden maar eet ook veel zalm enzo dus.. gaat niet altijd . ik hou ook aardig wat vet vast ja bij de buikstreek vandaar dat ik nu ga cutten en me conditie wat opschroeven . bloedarmoede ben ik ook voor getest alles was ok ....
klas pas wel ergens dat je van veel kh suf word
wrom is dat eigenlijk ?
alvast bedankt builders

gr BIGTANK
 
Je wordt niet suf van veel kh.
Je kan suf worden van snelle kh door sterk schommelende insuline pieken.
 
Het zou me niet verbazen als je behoorlijk resistent bent voor insuline. Dit wordt o.a. veroorzaakt door het overmatig stimuleren van de insuline afgifte. Een groeiende insuline resistentie wordt op den duur suikerziekte(diabetis). Insuline wordt voornamelijk gestimuleerd door koolhydraten, vandaar mijn vraag naar de hoeveelheid koolhydraten.
Wat je kunt proberen is om inderdaad wat vet te verliezen. Voornamelijk inwendig vet veroorzaakt insuline resistentie. Ook kun je de koolhydraatinname beperken. Vervang de koolhydraten door (onverzadigde) vetten. Deze vetten zorgen ervoor dat de insuline schommelingen minder groot worden. Visolie en misschien lijnzaadolie verbeteren de insuline gevoeligheid in de spieren. Ook cardio werkt positief op de insuline gevoeligheid.
Het kan ook iets anders zijn natuurlijk, dus laat je bloed even controleren bij de dokter.
 
Laatst bewerkt:
Heb ik ook last van gehad; mijn kh beter verdeeld over de dag en weer begonnen met 400mcg chroompicolaat per dag te slikken (gaat insulinepieken tegen)
 
Ik word altijd snel moe nadat ik zalm heb gegeten, ja klinkt vreemd. Maar ik voel me echt suf 30 min erna, ik ga meestal effe uurtje liggen dan.

Zoals hierboven ook al verscheidenen malen wordt genoemd, speel een beetje met je eten. Gooi die tonijn er eens voor een week uit en vervang het voor kwark.

succes.
 
Back
Naar boven