MuscleMeat

(alweer) beginnen met trainen

Bezoekers in dit topic

nickprive

Novice
Lid geworden
10 mei 2022
Berichten
18
Waardering
6
Lengte
1m83
Massa
72kg
Hoi,

Ik ben Nick 19 jaar ca 183cm en ca 72 kg. Ik ben al een flinke tijd (pak hem beet 2 / 2,5 jaar) niet naar de sportschool geweest, toen ik nog naar de sportschool ging deed ik 5x5 SL en ik heb dit een ruim half jaar driekwart jaar vol gehouden (voor zover ik me herinner ben ik in die tijd ook 10kg aangekomen maar zat toen ook nog in de groei dus vast niet alleen door het sporten) Nu wil ik toch weer beginnen met sporten maar ik wil het gaan combineren met wat basis calisthenics oefeningen (in ieder geval de standaard dingen zoals pull ups, push ups enz) en op termijn misschien ook met de wat serieuzere calisthenics oefeningen (muscle up enz) Ik heb wel al heel lang een probleem met mijn schouders/bovenrug en wat uitstraling naar mijn nek (zit altijd vast, veel spierknopen, snel overbelast enz) Wat zou een goed schema voor mij zijn om weer mee te beginnen (dit in combinatie met de genoemde calisthenics oefeningen)? Mijn doel is niet perse om heel breed te worden maar ik wil gewoon een atletisch en sterk lichaam (en een sixpack natuurlijk :) Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen (niet handig als je spiermassa op wilt bouwen maar mijn conditie is ook zo belabberd dat het wel nodig is) ik denk dat dit zolang ik maar genoeg calorieën binnenkrijg geen groot probleem is?

Mvg Nick
 
Back
Naar boven